Veerpootbrug op de C70

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die dikke was volgens mij std op een 2.0D van 2004, check de bekende demontagebedrijven daar eens op
Volvo for life
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Jeroen,

Bij Vstore.nl (http://vstorenederland.nl/coupes/C70_-0 ... duct_id=69) zie ik nu een veerpootbrug staan die qua dikte in de buurt lijkt te komen van de originele (dikke) veerpootbrug, die circa 2,5 cm dik is (zojuist nagemeten bij mijn veerpootbrug), alleen is de bevestigingconstructie wat anders.
Prijs € 80 en niet geschikt voor diesels blijkens hun vermelding.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Die is voor eerste model C70
Frank71
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 28.02.2014 - 11:04

Heb nu via de Volvo dealer ( was enorm behulpzaam!!) een stang besteld. Komt morgen binnen. We kijken dan of er nog extra tapeinden en dergelijke nodig zijn. Dit is mij niet geheel duidelijk en de dealer ook nog niet. Waarschijnlijk is het een kwestie van per kant 2 bouten los, stang erop en weer vast zetten.

Wellicht dat het toepassen van de tapeinden alleen gedaan wordt om bij het eventueel verwijderen van de veerpootstang (om bijvoorbeeld de accu te bereiken) geen risico te lopen dat de veerschotels verschuiven?!
Weet iemand dit toevallig?

Wordt vervolgt..
Volvo C70 Summum. 2.4i. Premium Audio/Dynaudio. Geartronic. RTI navigatie. Black Saphire. Off black interior. 17" Sadira.
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Hallo Frank,

ben erg benieuwd te horen of dit dan nog een (ouderwetse) dikke stang is, dit omdat een aantal mij bekende C70 rijders recent alleen nog maar de dunne versie konden krijgen.

Ik ben niet bij de montage van mijn veerpootbrug (in 2010) geweest dus kan je helaas niets vertellen over tapeinden.

Ja en het cabrioweer komt er nu toch echt aan. Dat wordt dus genieten zondag.
Ben je trouwens op de hoogte van de C70 Cabriorit op zondag 18 mei in Zuid-Limburg. Kijk maar eens in het Alleen voor Leden gedeelte onder Evenementen, Cabriotocht 2014.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Frank71
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 28.02.2014 - 11:04

Gisteren dus geweldig geholpen door Volvo Buitenweg Hilversum. Heb een behoorlijke tijd aan de lijn gehangen en wat heen en weer gemaild over de veerpootbrug. Jeroen (van Buitenweg) had er eigenlijk nog niet eerder mee van doen gehad. Hij vond het dus ook wel een uitdaging om het juiste te vinden en bestellen.
Uiteindelijk is er besteld en vanmorgen al geleverd:
Onderdeel: 31329445. Stang. Kost incl btw 53,97.

Tevens had hij 2 afdekkappen besteld om te testen of die passen. Deze bleken dus niet te passen omdat de stang een wat dunnere variant is van wat er eerst werd geleverd.
De stang heeft hij er ook nog eens ter plekke opgezet omdat hij zelf ook wilde zien hoe dit zit. Past goed en is dus een kwestie van 2 bouten rechts en links losdraaien, kap en deuren gesloten, de stang erop en vastdraaien met dezelfde bouten.
Hier dus ook geen tapeinden en ander toebehoren nodig.
Zie foto's.
Mijn complimenten voor Volvo Buitenweg Hilversum voor het meedenken en snelle service!

@C70Geert: ik ga kijken of het gaat lukken met de Cabriotocht!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo C70 Summum. 2.4i. Premium Audio/Dynaudio. Geartronic. RTI navigatie. Black Saphire. Off black interior. 17" Sadira.
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Zo Frank,

die zit er keurig in die veerpootbrug. Zo te zien is het inderdaad de dunne versie geworden.
Heb je afgelopen weekend er (in een heerlijk zonnetje) mee gereden en constateer je een (gunstiger) verschil met vóór de plaatsing er van?
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8115
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik vraag me toch echt af of dit "buisje" echt een verschil in weggedrag gaat geven, ik denk meer "wishful thinking".

Ach, baat het niet, dan schaadt het niet....

Wij hebben gisteren alvast weer heerlijk genoten van onze C70 !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Frank71
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 28.02.2014 - 11:04

Heb er afgelopen 2 dagen heerlijk open mee gereden. Heb de auto pas sinds een paar weken, dus kan niet echt zeggen of er veel verschil is. Heb wel het gevoel dat het wat strakker stuurt.
Mijn Goodyear banden zijn nog te goed om te vervangen voor Michelin's. Tot volgende winter rijd ik deze maar door om dan winterbanden op de Sadira's te leggen. Heb ik mooi de tijd om voor een fraaie set 18" op zoek te gaan voor de zomermaanden. Daar dan Michelin's op om het weggedrag verder te verbeteren.
Maar goed, mocht ik nu een fraaie set tegenkomen, kan het wellicht sneller! :-)
Volvo C70 Summum. 2.4i. Premium Audio/Dynaudio. Geartronic. RTI navigatie. Black Saphire. Off black interior. 17" Sadira.
Gebruikersavatar
sander69
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
Locatie: Zwolle

ik kwam dit oude topic tegen tijdens mijn zoektocht naar een veerpootbrug.

Ik vind de prijzen uit 2014 nogal goedkoop vergeleken bij de huidige prijzen.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Is onzin bij dit model. Weet niet of je wel eens achter het dashboard hebt gekeken, maar daar loopt een enorme verstevigingsbuis van de linker naar de rechter a-stijl. Dit zit vlak achter de veerpoten. Zo'n dunne veerpootbrug kan daar nooit iets aan toevoegen, behalve misschien iets tussen de oren .... bij het oude type is dit anders volgens mij.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”