Brandstof die ‘90 procent minder CO2 uitstoot’

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

Zal dit de diesel van zijn ondergang redden?

Helaas niet voor mijn D4 VEA blokje bestemd heb ik zomaar het vermoeden.

De Zweedse autofabrikant Volvo Cars Group, onderdeel van de Chinese Zhejiang Geely Holdings, heeft het gebruik van HVO100 hernieuwbare diesel door Volvo-autobezitters in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken goedgekeurd voor alle modellen vanaf de SPA- en CMA-platforms die sinds 2015 met Volvo's eigen viercilinder dieselmotor rijden.



Bron: https://www.ad.nl/auto/nieuw-aan-de-pom ... ~a194c6c3/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een V40 D4 VEA is 'n eigen motor en dezelfde als die in de SPA platvorm gebruikt wordt
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

OGA244 schreef: 10.03.2020 - 06:01 Een V40 D4 VEA is 'n eigen motor en dezelfde als die in de SPA platvorm gebruikt wordt
Ik zal volgende week wel een even vragen aan de dealer of die van mij dit ook lust zonder schade op te lopen.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik citeer even wat:

Omdat de planten die ervoor zijn verwerkt al CO2 uit de atmosfeer hebben opgenomen, compenseert dit wat er tijdens de verbranding in de dieselmotor weer wordt uitgestoten, vandaar dat de brandstof als duurzaam wordt aangemerkt.

Einde citaat.

Zo kan ik ook melden dat er 90% minder CO2-uitstoot is ... Dat is namelijk helemaal niet waar omdat HVO volgens dat artikel precies dezelfde samenstelling heeft als gewone diesel. Dus de uitstoot moet ook het zelfde zijn.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Msuidgeest schreef: 10.03.2020 - 21:56 Ik citeer even wat:

Omdat de planten die ervoor zijn verwerkt al CO2 uit de atmosfeer hebben opgenomen, compenseert dit wat er tijdens de verbranding in de dieselmotor weer wordt uitgestoten, vandaar dat de brandstof als duurzaam wordt aangemerkt.

Einde citaat.

Zo kan ik ook melden dat er 90% minder CO2-uitstoot is ... Dat is namelijk helemaal niet waar omdat HVO volgens dat artikel precies dezelfde samenstelling heeft als gewone diesel. Dus de uitstoot moet ook het zelfde zijn.
De aardolie die gebruikt wordt om benzine of diesel te produceren in een raffinaderij komt ook van planten hoor het heeft er een stukje langer over gedaan om olie te worden dat wel.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”