Pagina 1 van 1

Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 07.09.2019 - 09:07
door vankol
Hallo ik ben benieuwd,

Wie er benzine additief toevoegt aan de nieuwe VEA blokken.
Dit omdat de blokken door milieueisen zo afgesteld worden, dat er misschien meer aanslag wordt gevormd in de blokken?
Weet niet of het gebeurd, maar bekend is dat diverse andere merken daar wel last van hebben waardoor er serieuze schade kan ontstaan.

Dus preventief Forte of Bardahl toevoegen?
Zin of onzin
Of gewoon V-power, BP Ultimate ed. tanken?

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 07.09.2019 - 10:33
door diesel01
Ik tank regelmatig Vpower/Ultimate en anders altijd de gewone shell producten.
Gister, omdat ik bijna leeg stond, een grijs pompje getankt maar de volgende wordt dan zeker weer V-power.
Extra toevoeging doe ik nooit.
Trouwens, de 5 cilinder D5 die ik heb gehad ging merkbaar beter lopen, hij werd stiller en pakte net even fijner op.
Met de huidige D5 merk ik weinig verschil maar omdat het kan gaat er regelmatig Vpower in.
Overigens worden de Audi’s van de verkeersgroep gewoon afgetankt bij de Tinq die tegenover het bureau zit in Assen.

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 07.09.2019 - 13:47
door Jelmer de Jong
Maar die jagen er ook vier tankbeurten per dag doorheen. :D

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 07.09.2019 - 21:59
door DB200
Ikzelf doe op dit moment een proef tussen Gulf en Esso. Ik ben benieuwd of er verschil zit tussen de brandstoffen en of dit merkbaar is aan het regeneratie-interval.
Ik las laatst op het Skoda forum een bijdrage van een wagenparkbeheerder. Zijn werkgever koopt de auto's zelf, waarbij de berijders worden geacht 4 - 5 ton met de bedrijfsauto te rijden. Het viel hem op dat degenen die vaak bij witte pompen tanken, vaker problemen hebben met de verstuivers, zo rond de twee ton. Dus na het moment dat de leasemaatschappij een auto weg doet.

Lees anders ook even de bijdrage van forumlid Bover in mijn topic viewtopic.php?t=82047&page=last#last_post

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 16.09.2019 - 13:58
door vankol
vankol schreef: Hallo ik ben benieuwd,

Wie er benzine additief toevoegt aan de nieuwe VEA blokken.
Dit omdat de blokken door milieueisen zo afgesteld worden, dat er misschien meer aanslag wordt gevormd in de blokken?
Weet niet of het gebeurd, maar bekend is dat diverse andere merken daar wel last van hebben waardoor er serieuze schade kan ontstaan.

Dus preventief Forte of Bardahl toevoegen?
Zin of onzin
Of gewoon V-power, BP Ultimate ed. tanken?
Even een update, heb nu Bardahl toegevoegt, en stap over op V power

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 16.09.2019 - 15:27
door Msuidgeest
Dat zijn 2 dingen tegelijk. Dan weet je niet of hij beter loopt door de brandstof of door de toevoeging ... Eerst het een en dan pas het andere, zou ik doen.

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 16.09.2019 - 15:39
door DB200
Even een update, heb nu Bardahl toegevoegt, en stap over op V power
Niet handig, dan betaal je dubbel voor hetzelfde. Zie https://www.bardahlstore.nl/additievenvergelijk/

Re: Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 20.09.2019 - 19:24
door vankol
Msuidgeest schreef: Dat zijn 2 dingen tegelijk. Dan weet je niet of hij beter loopt door de brandstof of door de toevoeging ... Eerst het een en dan pas het andere, zou ik doen.
Ja klopt ik heb bardahl met euro 95 gereden.
Nu de tank leeg is ben ik overgestapt op V power

Het is niet om dat ik verschil merk of dat de auto slecht reed.
Dit is gewoon preventief, en v power of te wel octaan 98 is gewoon gezonder voor je auto, zeker als 1 oktober euro 95 wordt vervangen door E10

Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 13.04.2020 - 11:31
door vankol
Heeft iemand gemerkt dat er met E10 tanken, er meer euveltjes zijn ontstaan?
Of men denkt dat het door E10 is ontstaan.
Hoger verbruik, minder soepel, meer roet?

Benzine additief bij de nieuwe VEA blokken

Geplaatst: 14.04.2020 - 14:49
door fredhead
Geen Volvo blok, maar de Focus krijgt er meer dorst van en loopt daadwerkelijk rauwer op E10 dan op E5/euro 95.
In mijn optiek zouden deze effecten met een modern benzineblok zoals de VEA blokken alleen maar groter moeten zijn. Wellicht niet in rauwere loop, maar bijvoorbeeld wel in de extra interne vervuiling.

Daarmee kijkend naar de vraag waar het topic mee begon, ik denk dat additieven tegenwoordig steeds meer nut hebben en zeker geen onzin zijn.