Goed powerflush adres Noorden gezocht

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Ja daar ben ik weer. Wat handig een forum.
Even een vraag zonder het wel of niet flushen te bediscussiëren.
Ik heb nu ong 150 km gereden in mijn "nieuwe" volvo v70 automaat uit 2004. Rijdt heerlijk maar soms voel ik de overgangen in de automaat. (ik voel/merk altijd alles) :(
In het onderhoudsboekje vond ik een nota uit 2013. Toen is de automaat gespoeld. Er is geen km stand genoteerd maar uit het onderhoudsboekje kan ik afleiden dat het rond de 140000 km moet zijn geweest. Ik heb zojuist het bedrijf gebeld of het een gewone spoeling was of een powerflush. Het werd even stil en hij had de term nog nooit gehoord. Het was met zo'n apparaat zei hij. Er is ook een cleaner gebruikt. Was 250 euro
De teller staat nu op 202000 en ik denk dat een flush tzt wel een goed idee is. Auto is regelmatig als trekpaard gebruikt.. Maar wat is een goed adres?
Ik heb Harrie Arendsen, tpr powerflush, Eric van der Veen, volvo service Hardenberg gespot. Welke adviseren jullie? Ik woon in Zuid-West Drenthe
Tips welkom.
Laatst gewijzigd door Nelleke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou persoonlijk gs powerflush contacten!

Doet ook op locatie. Dus voor je eigen deur.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Broekhuis dealers doen het ook voor een nette prijs.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

sebastiaan84 schreef: Broekhuis dealers doen het ook voor een nette prijs.
Klopt, broekhuis kan het ook.
Ze hebben zelf powerflush apparatuur aangeschaft.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Een local in Hoogeveen gevonden die het voor 270 wil doen. Toch handig om een balletje bij de buurman op te gooien. Hij heeft veel connecties:)
https://dynamictuning.nl/automaat-spoeling

Lees ik het nu goed en gaat de oude olie er gefilterd weer in? Ik dacht dat er na het spoelen, nieuwe olie in moet...
Laatst gewijzigd door Nelleke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou dan bovenstaand advies opvolgen van broekhuis. Grote kans dat ze dan ook met originele (volvo) minerale atf olie spoelen.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Die nieuwe olie komt nogal precies.
Er moet de juiste spec weer in, er heeft hier een hele draad gelopen over de full synthetische olie die door anderen worden gebruikt bij het afvullen en de minerale Mobil olie die Volvo gebruikt.
Ik heb mijn V70 07 laten spoelen waarna er full synthetische olie is gebruikt om hem weer af te vullen, de slip en rare uitschieters waren het gevolg.
Ik heb daarna nogmaals de bak laten spoelen en daarna laten vullen met de door Volvo voorgeschreven minerale olie waarna het schakelen weer perfect ging.
Ik laat alle werkzaamheden gewoon door de dealer doen en voor de €120 extra zou ik nooit een mannetje die weer een mannetje kent aan mijn automaat laten sleutelen.
En zeker geen gefilterde olie weer op de bak gebruiken, de specificatie van oude olie is heel anders dan die van de nieuwe, dat is juist het doel van olie verversen.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Nelleke schreef: Een local in Hoogeveen gevonden die het voor 270 wil doen. Toch handig om een balletje bij de buurman op te gooien. Hij heeft veel connecties:)
https://dynamictuning.nl/automaat-spoeling

Lees ik het nu goed en gaat de oude olie er gefilterd weer in? Ik dacht dat er na het spoelen, nieuwe olie in moet...
De powerflush is een extra duo-reservoir wat tijdelijk tussen de bestaande leidingen wordt geplaatst. Je kan dan makkelijk de kleur van de olie bekijken, een reiniger toevoegen en zien of het een beetje helpt. Daarna drukt men een schakelaar in waardoor nieuwe olie uit het ene reservoir de auto in stroomt en de oude olie in het andere reservoir opgevangen wordt. Als dat voltooid is druk je nogmaals de knop in waardoor het alleen nog gebruikt maakt van het reservoir met nieuwe olie.
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Vandaag ff bij eigen garage geweest. Binnenkort volgt algehele check up. Hij vond de peilstok van versnellingsbak en de olie die eraan zat was helder rood en stonk niet. Denk dat flush dan nog even kan wachten. Ik kon zelf die stok niet vinden. Zat goed verstopt. Toch voel ik de overgangen soms lichtjes. Vooral bij lagere snelheden. Geen bonk. Alsof ie even blijft hangen. Heel lichtjes. Nou ja. Wacht ff de check af volgende maand.
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Oja dat bedrijf gaat info op site aanpassen nadat ik hen gemaild had.
Pff deze vrouw wordt nog eens autofreak. Haha
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Ik word nu toch wel wat bezorgd. De overgangen die ik soms voelde werden wat minder. Auto wennen aan mijn rijstijl? Ik ben geen gaspedaal intrapper. Vandaag een viaduct op en zat achter een hele slome vrachtwagen dus kropen naar boven. En bonk opeens. Bah. Heb ik een kat in de zak gekocht. Kapotte versnellingsbak? Woensdag naar garage voor algehele keuring. Zal het voorval uitleggen.. vriendin zei dat ik misschien beter in bergversnelling had moeten rijden. Niet aan gedacht maar een bonk of hapering, alsof ik gas ff losliet, mag niet.
Ik zit niet op een bakrevisie te wachten a tig duizend euro.
Sorry, even mijn ei kwijt. Zit hier ook maar alleen te piekeren.
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Hallo Nelleke,

De automaat past zich inderdaad aan jouw rijstijl aan. Verder zou ik dan de check (bij Broekhuis?) even afwachten. Wel jouw ervaringen delen met de dealer, dan weten ze waar ze naar moeten kijken. Eventueel even samen met de monteur gaan rijden, zodat je goed kunt aangeven wat jij ervaart.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Dank je Frits. Nee geen broekhuis. Gewoon mijn eigen vaste adres. Geen golddiggers. Eigenaar bedrijf had al even testritje gemaakt toen ik afspraak maakte. Hij vond de stuurbekrachtiging wat raar voelen. Auto trekt soms ook iets naar rechts bij remmen. Maar hij zei ook dat een wiel uitgelijnd moest worden.
Verder las ik hier bij een topic dat iemand ook automaatproblemen had en nadat het verholpen was ook het naar rechts trekken. Toeval?
Ik voelde dat sturen ook wel maar dacht de overgang van zachte vredesteins op oude auto naar de grote racevelgen met platte banden op deze het euvel waren.
Ze maken volgende week vast een testrit. Maar heb die hapering nu nog maar 1 x gehad. Rijdt verder heerlijk.
Ik word hier onzeker van. Ik moet alleen de kost verdienen en heb er hard voor gespaard. Bang dat ik verkeerde beslissing heb genomen.
Ik wacht de 16e af.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nelleke: tijdje geleden.....hoe is e.e.a. afgelopen met je bezoek aan eigen garage?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nelleke schreef: Ik word nu toch wel wat bezorgd. De overgangen die ik soms voelde werden wat minder. Auto wennen aan mijn rijstijl? Ik ben geen gaspedaal intrapper. Vandaag een viaduct op en zat achter een hele slome vrachtwagen dus kropen naar boven. En bonk opeens. Bah. Heb ik een kat in de zak gekocht. Kapotte versnellingsbak? Woensdag naar garage voor algehele keuring. Zal het voorval uitleggen.. vriendin zei dat ik misschien beter in bergversnelling had moeten rijden. Niet aan gedacht maar een bonk of hapering, alsof ik gas ff losliet, mag niet.
Ik zit niet op een bakrevisie te wachten a tig duizend euro.
Sorry, even mijn ei kwijt. Zit hier ook maar alleen te piekeren.
Mijn bak is in juli geflusht bij Gery Slot, een goeie maand geleden voelde ik telkens een bonk als de auto warm gereden was en ik van P naar D schakelde.
Contact opgenomen met Gery en die heeft de adaptie van de bak gereset, sindsdien geen enkel probleem meer.

Volgens Gery als de reset niet zou helpen was het een kostenplaatje van 1500€.

Fingers crossed, voorlopig schakelt de bak weer als nieuw
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Die Gery Powerflush die weet het wel.
Vakman first class. nieuw inleren heeft bij mij ook ooit geholpen.
Simpel maar je moet het maar weten.
Zat bedrijven die je nieuwe bak proberen aan te smeren.

p.s maar die nelleke is nog niet terug van haar avontuur :)
bob
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Nelleke
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 06.03.2018 - 12:29
Locatie: Pesse

Oh wat slordig van mij.. heb inmiddels nieuw topic geopend over mijn automaatbak en nog een ander punt. Hele zomer prima gereden met de bak zonder te flushen. Maar in de winter is het ruk. Schakelt slecht van 1 naar 2?
Rest gaat goed. Als motor warm is ook geen probleem. Maar geheel vloeiend is het niet. Is dat reeel bij een auto uit 2004?
Verder hoor ik bij tijd en wijle ook een rammeltje. Ene keer meer dan andere keer. Garage kon niks vinden. Dan de radio maar harder aan. Ik ben ook een muts hoor. Ik hoor en merk alles.
Op de snelweg is het een goddelijke auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA Nelleke, wat je ook maar vind er is maar één echte oer kenner van de powerflush en dat is Gery Slot. 06 29 43 68 85

Gery weet echt alles van flushen en versnellingsbakken, heeft vroeger in de racerij gezeten en heeft de machines doorontwikkeld
Verder komt hij bij je aan de deur om te flushen zonder een drupje olie te morsen..
Ik heb inmiddels 4x geflusht met 450.000km op de teller en de eerste keer 130.000km. Ik rij genadeloos soepel met de geartronic. Na twee keer voelde iik niets meer van de bak en dat is nog steeds zo!
succes met je overwegingen. Daarnaast is Raymond van TPR flush een goede collega van Gery en beide zijn forumsponsor. Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”