Rode olie lekkage

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lexus76
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17

Hallo allen,

gister tot mijn schrik ontdekt dat er (flink wat) rode olie onder de auto lag. Via het forum op facebook vernomen dat het mogelijk een keerring is. En dan degene aan de versnellingsbak kant. (de lastig bereikbare naar wat ik begreep, de complete bak moet gedemonteerd worden?) Ik heb de auto vandaag nog naar de dealer kunnen rijden, maar ze hadden het druk. Hopelijk hoor ik aan het eind van de week iets.
Dit heeft me dus aan het denken gezet, ik wou al een tijdje een ander, maar mijn auto was nog zo goed. Ik ben heel benieuwd, als het inderdaad die ring is, of iemand een schatting van de kosten durft te maken. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom. :D Op de foto zie je ook wat water door de rode olie heen. Dat komt omdat het heel dicht op de plek zit waar ook de airco het water eruit laat lopen..

Gr Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Lexus76 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Ziet er wel echt als versnellingsbakolie uit. Maar of het nu via een keerring komt, dat kan je op de foto's niet bepalen. Kan ook een lekke pakking zijn en dan kon je nog wel 's een beetje mazzel hebben als ze er van buiten/onder bij kunnen.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Lexus76 schreef: Hallo allen,

gister tot mijn schrik ontdekt dat er (flink wat) rode olie onder de auto lag. Via het forum op facebook vernomen dat het mogelijk een keerring is. En dan degene aan de versnellingsbak kant. (de lastig bereikbare naar wat ik begreep, de complete bak moet gedemonteerd worden?) Ik heb de auto vandaag nog naar de dealer kunnen rijden, maar ze hadden het druk. Hopelijk hoor ik aan het eind van de week iets.
Dit heeft me dus aan het denken gezet, ik wou al een tijdje een ander, maar mijn auto was nog zo goed. Ik ben heel benieuwd, als het inderdaad die ring is, of iemand een schatting van de kosten durft te maken. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom. :D Op de foto zie je ook wat water door de rode olie heen. Dat komt omdat het heel dicht op de plek zit waar ook de airco het water eruit laat lopen..

Gr Alex
De keren dat ik last had van olielekkage aan de bak kant, had ik juist last van motorolie wat lekte en niet bakolie...
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27627
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lijkt op versnellingsbakolie, nu goed zoeken naar de oorzaak.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”