Referentiewaarden olie/koelvloeistof

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

Ik heb een uitleesapparaatje gekocht en kan daarmee tijdens het rijden diverse live waarden uitlezen. Achterliggende gedachte hierbij is dat ik het fijn vind om te anticiperen en niet te wachten op een rood of oranje lampje tijdens het rijden in de bergen met de caravan. Om een goed beeld te krijgen van de waarden in het display ben ik benieuwd naar het volgende:

- Wat zijn normale waarden voor koelvloeistof temperatuur (welke range is normaal)?
- Bij welke koelvloeistof temperatuur geeft de auto de melding "temperatuur te hoog"?
- Wat zijn normale waarden voor de temperatuur van de olie van de automatische versnellingsbak (welke range is normaal)?
- Bij welke temperatuur van de olie van de de automatische versnellingsbak geeft de auto de melding "temperatuur versnellingsbak te hoog"?
- In welke gegevens zouden jullie nog meer geintresseerd zijn tijdens het rijden met caravan (evt. met normale waarden)?

Auto is overigens een XC70 D5 AWD GT uit 2010.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”