HALO bougie

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Werd vanochtend op het werk aangesproken: of ik ook een set HALO bougies wou bestellen(15 euro ps)? Meer vermogen, minder emissie, verbruik naar beneden etc etc. Fabrikant is gelijk aan volvo bougie fabrikant: BRISK . Nou is voor een LPG rijder een bougie een interessant iets.....dus ik wil best iets proberen. De auto loopt nu perfect dus ik zou naar het verbruik moeten gaan kijken of er iets van klopt.Emissie kan ik ook wel meten(beroepshalve), maar dat gaat me wat ver. Maar wie weet hier meer van? de site is : www.halo-benelux.com
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

:?:
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

kreftie schreef: verkooppraatjes staan hier : www.halo-benelux.com
méér dan een verkoopspraatje staat er natuurlijk weer niet op die site.
waar zijn de cijfers?.

je moet het maar kunnen, lucht verkopen... :roll:
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

of een air inlet twirler

of een weerstandje dat je lambda zowat uitschakelt

of

of
Gast

Klinkt goed, maar nu nog een onafhankelijk test rapport!

Zeker voor gas auto's zou het goed kunnen zijn.
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

de persoon die mij aansprak maakte prachtige tekeningen van vonken bij 1 punts en 3 punts bougies. Zou de overslag bij een 3 punts bougie niet gewoon de kortste weg kiezen(naar 1 van de electrodes dus). En als deze ver inbrandt of slijt komt gewoon de volgende aan de beurt.Volgens de verkoper van HALO gaf de bougie met 3 punten echt 3 vonken. En de HAlO een hele krans. Lijkt mij dat bij hetzelfde spanningspotentiaal de vonken dan minder intens zijn.

Blijft het gerucht .....dat volvo ze gaat gebruiken!!
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Even onze vrienden van Google gebruikt, omdat de hierboven genoemde website dusdanig slecht is dat mijn ogen pijn gingen doen.

http://www.haloplug.com/news.php is van de producent
op marktplaats en diverse fora staan ook tenen krommend stukjes waarin testen van dedra en tuv word aangehaald. Dus die moeten ze maar eens laten zien.
Tot dan zet ik ze in het zelfde hoekje als halfords tuning en de brandstof besparende magneten die om je benzineleiding horen.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Uh, een brandstof brandt niet harder als je er een grotere aansteker bij houdt. "Sneller" ontbranden heeft ook geen positieve invloed op de efficientie (meestal wel negatieve), dat hebben we bij die turbulentie dingen voor in de inlaat al eens ontdekt. Het enige wat van invloed is is de betrouwbaarheid van de bougie, oftewel, of er echt een vonk komt als het moet. En dat is bij moderne ontstekingssystemen echt wel in orde want een katalysator kan helemaal niet tegen onverbrande benzine. Als er regelmatig misfires in een motor zouden optreden zou het snel afgelopen zijn met je katalysator.
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Ik heb ze eens een mailtje gestuurd en gevraagd om testrapporten. Die hadden ze niet echt, maar de praktijk wees alles in hun voordeel. Ze boden mij aan een set gratis te testen en hebben ze direct opgestuurd. Natuurlijk ga ik dit doen. Ik moet in december veel op pad en ga het verbruik gewoon bekijken. Zo maak ik zelf een beetje het onafhankelijk testrapport.
Het getuigt wel van moed en vertrouwen, de actie van dit bedrijf.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

nou, succes!

voorlopig hebben ze bij mij het nadeel van de twijfel
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Tja uit verbruikstesten uit de dagelijkse praktijk kun je ook niet heel veel info halen, er zijn te veel factoren die dat beinvloeden (weer, drukte, route, etc). Een fatsoenlijke goed reproduceerbare test is toch wel wat je minstens verwacht van een fabrikant van zoiets.
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Begrijp mij goed: het voordeel van de twijfel hebben ze bij mij ook niet. citaat:"Sneller" ontbranden heeft ook geen positieve invloed op de efficientie (meestal wel negatieve).
Maar er valt misschien wel iets meer te halen uit een bougie ontsteking, daarom is ALFA ooit gaan twin sparken.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Nou...ze zitten erin. Was even prutsen met een goedkope bougiesleutel (knak). Maar nu zitten ze keurig op z'n plaats, met een likje kopaslip.
Mijn reguliere rijgedrag zorgde nu echter vanuit stilstand voor bijna slippende banden. Ook na het schakelen "springt" de auto iets meer. Hij lijkt iets feller op het gas zogezegd. Dit soort dingen zijn voor mij niet belangrijk. Het gaat mij om de eventuele besparing en vloeiend optrekken. Zaterdag naar Bergen a.d Maas en terug. We zullen zien. Ik weet dat er mensen zijn die dit Topic volgen mbt schokkerig rijden....dus meer nieuws volgt.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gast

Hoe waren je oude bougie's en welke had je gemonteerd? Foto's?

Gas was sowieso al niet zo dol op de 3 zijelectroden.
Vonk sprinkt altijd maar naar 1 zijelectrode, zou je geen goede centrale verbranding krijgen.

Zeer benieuwd naar je bevindingen.
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Ik ben benieuwd wat de resultaten zullen worden.
Eerst zien dan geloven zal ik maar zeggen.

Succes!
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

alex: Er zaten originele volvo 3 poot bougies in. 15.000 km mee gereden.
Zagen er prima uit (beetje bruin van kleur). Ik vind die 3 pootjes wel wat dunnetjes....maar dat terzijde.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

AMAZING
Jammer dat ik diesel rij, anders had ik ze ech nie geprobeert.

Vonkt lager dus ontsteekt eerder, dus kans op motorschade misschien???
Detonatie, en mogelijk ingerijpen van je antiknock sensor??
Goeie standaard bougies, en perfecte kabels, meer heb je niet nodig.
Sommige getunde auto's lopen niet optimaal, maar wel op goede (dure) merkbougies, praat je gauw over 25 euro p/st, en elke 25000 km vernieuwen

www.gatebil.nl
Gast

nordicman schreef: Vonkt lager dus ontsteekt eerder, dus kans op motorschade misschien???
Ik ben ook wat scepties, maar waar heb je gelezen; eerder?
Sneller en groter vlamfront heb ik wel gelezen

nordicman schreef:Detonatie, en mogelijk ingerijpen van je antiknock sensor??
Waardoor en hoe bedoel je dat?

nordicman schreef:Goeie standaard bougies, en perfecte kabels, meer heb je niet nodig.
Zeker op gas voldoen de standaard bougies niet.
En kabels wie heeft dat nog, Volvo niet meer.

nordicman schreef:Sommige getunde auto's lopen niet optimaal, maar wel op goede (dure) merkbougies, praat je gauw over 25 euro p/st, en elke 25000 km vernieuwen
www.gatebil.nl
Volvo geeft aan dat hun bougies 60.000 km meegaan.
Ik ken ze (dure merkbougies) die nog wel langer meegaan.
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

Eerder is niet echt het goede woord, bedoel eigenlijk lager.

Detonatie door mogelijk "onjuiste"verbranding, of andere thermische belasting.

Las op andere paginas op dit forum over meer PK's op gas dan op benz, volgens rollenbank, zie mijn kanttekening daarbij.

Kabels of vervanger hiervan, dit moet perfect zijn.

Heb geen specifieke ervaring met volvo benz/gas motoren, wel met tuning en soms bijbehorende probleempjes van o.a. Cosworth, Astra Turbo, Audi S2.
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Deze pluggen zijn nooit in verband gebracht met motorschade, en als ik de eerste ben zal de fabrikant garant staan voor de kosten.
Kabels???.....daar staat "made in france" op.

maar laat ik niet positief zijn.....ik wacht nog even de praktijk af!!
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”