V60 PiH brandstofkachel service vereist

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

Hallo,

Ik heb op het forum gezocht op mijn probleem maar kon er niks over vinden.

Onze V60 D6 PiH uit 2013 geeft sinds kort de melding “brandstofkachel - service vereist” aan. De standkachel werkt dus niet meer. Ook via de app kan ik hem niet meer inschakelen als voor verwarming.
Nou heb ik wel eens gehoord dat iemand dit zelf heeft verholpen maar ik heb zelf geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Iemand een idee of dit überhaupt zelf te doen is? Kan ik bijvoorbeeld ergens iets schoon blazen of reinigen ofzo? Of is dit echt alleen een klusje voor de dealer?

Alvast bedankt voor de reacties.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Welkom...
Open deur: al uit laten lezen bij de dealer?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

teebee schreef: 15.04.2021 - 12:43 Welkom...
Open deur: al uit laten lezen bij de dealer?
We hebben inderdaad een afspraak staan voor regulier onderhoud, met dit probleem als extra opmerking. Maar stel het zou zelf ook redelijk op te lossen zijn, dan scheelt me dat denk ik aardig wat pegels. Ik heb het idee dat mijn officiële dealer al kosten rekent als ik bij wijze van spreken daar het terrein op rij.
Er werd over de telefoon al gezegd dat ze onderdelen zouden vervangen, wat neer zou komen op 400+ euro extra.
Voorbeeld, we hebben al een kostenoverzicht gekregen van het onderhoud en daar staan posten op, die ze wel in rekening brengen maar niks aan gedaan wordt. Zo betaal ik ruim 17 euro voor 1 liter ruitensproeier vloeistof terwijl ik die bewust afgetopt daar breng. Met andere woorden: ik heb het idee dat de dealer liever teveel centjes verdient, dan voor een goedkopere oplossing zou gaan met die brandstofkachel. Voor alleen het uitlezen moet ik al 80 euro aftikken.
Nou weet ik dat autorijden geld kost, en dat geeft allemaal niks maar als ik zelf iets op kan lossen door een simpele handeling, vind ik het zonde om 400 euro te betalen.

Jeetje, wat een lang antwoord op een simpele vraag eigenlijk : )
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Uitlezen zit bij mijn dealer standaard in het onderhoud en staat nooit op de factuur en ook als ik tussentijds langs rijd en laat uitlezen kost mij dat niets. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige dealers zo handelen want je jaagt klanten volgens mij zo letterlijk de deur uit? Ik rijd altijd met plezier naar de dealer en snap dat als je dealer voor je gevoel al kosten rekent voor het oprijden van het terrein dat je dat liever niet doet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V60Huis schreef: 15.04.2021 - 13:39
teebee schreef: 15.04.2021 - 12:43 Welkom...
Open deur: al uit laten lezen bij de dealer?
We hebben inderdaad een afspraak staan voor regulier onderhoud, met dit probleem als extra opmerking. Maar stel het zou zelf ook redelijk op te lossen zijn, dan scheelt me dat denk ik aardig wat pegels. Ik heb het idee dat mijn officiële dealer al kosten rekent als ik bij wijze van spreken daar het terrein op rij.
Er werd over de telefoon al gezegd dat ze onderdelen zouden vervangen, wat neer zou komen op 400+ euro extra.
Voorbeeld, we hebben al een kostenoverzicht gekregen van het onderhoud en daar staan posten op, die ze wel in rekening brengen maar niks aan gedaan wordt. Zo betaal ik ruim 17 euro voor 1 liter ruitensproeier vloeistof terwijl ik die bewust afgetopt daar breng. Met andere woorden: ik heb het idee dat de dealer liever teveel centjes verdient, dan voor een goedkopere oplossing zou gaan met die brandstofkachel. Voor alleen het uitlezen moet ik al 80 euro aftikken.
Nou weet ik dat autorijden geld kost, en dat geeft allemaal niks maar als ik zelf iets op kan lossen door een simpele handeling, vind ik het zonde om 400 euro te betalen.

Jeetje, wat een lang antwoord op een simpele vraag eigenlijk : )
Natuurlijk begrijp ik best dat je, indien mogelijk, wilt besparen op je garagerekening. Je kan tenslotte ook vragen aan je dealer of hij eerst wil overleggen met jou wat te doen met de kachel-storing nadat is vastgesteld wat het probleem is. Bij regulier onderhoud wordt de wagen tenslotte sowieso uitgelezen, en hebben ze dus in beeld wat het probleem is en hoe eea opgelost kan (moet) worden (en wat dat kost bij hen).
Kan je adhv die terugkoppeling altijd nog besluiten om het zelf op te lossen (vooropgesteld dat je handig genoeg bent en het benodigde gereedschap ook hebt).
Maar linksom/rechtsom: meten is weten. Gissen naar wat het kan zijn schiet niet op, en reacties hier zullen naar alle waarschijnlijkheid ook vermoedens zijn. Je zal het toch eerst zeker moeten weten, anders kan je nooit gericht aan de slag.
En btw net wat Gouwe hierboven aangeeft: voor alleen uitlezen al 80 knikkers vragen is allesbehalve klantgericht (en zwaar overvraagd). Wellicht dat een andere dealer je niet het vel over de neus trekt?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

teebee schreef: 15.04.2021 - 16:32
V60Huis schreef: 15.04.2021 - 13:39
teebee schreef: 15.04.2021 - 12:43 Welkom...
Open deur: al uit laten lezen bij de dealer?
We hebben inderdaad een afspraak staan voor regulier onderhoud, met dit probleem als extra opmerking. Maar stel het zou zelf ook redelijk op te lossen zijn, dan scheelt me dat denk ik aardig wat pegels. Ik heb het idee dat mijn officiële dealer al kosten rekent als ik bij wijze van spreken daar het terrein op rij.
Er werd over de telefoon al gezegd dat ze onderdelen zouden vervangen, wat neer zou komen op 400+ euro extra.
Voorbeeld, we hebben al een kostenoverzicht gekregen van het onderhoud en daar staan posten op, die ze wel in rekening brengen maar niks aan gedaan wordt. Zo betaal ik ruim 17 euro voor 1 liter ruitensproeier vloeistof terwijl ik die bewust afgetopt daar breng. Met andere woorden: ik heb het idee dat de dealer liever teveel centjes verdient, dan voor een goedkopere oplossing zou gaan met die brandstofkachel. Voor alleen het uitlezen moet ik al 80 euro aftikken.
Nou weet ik dat autorijden geld kost, en dat geeft allemaal niks maar als ik zelf iets op kan lossen door een simpele handeling, vind ik het zonde om 400 euro te betalen.

Jeetje, wat een lang antwoord op een simpele vraag eigenlijk : )
Natuurlijk begrijp ik best dat je, indien mogelijk, wilt besparen op je garagerekening. Je kan tenslotte ook vragen aan je dealer of hij eerst wil overleggen met jou wat te doen met de kachel-storing nadat is vastgesteld wat het probleem is. Bij regulier onderhoud wordt de wagen tenslotte sowieso uitgelezen, en hebben ze dus in beeld wat het probleem is en hoe eea opgelost kan (moet) worden (en wat dat kost bij hen).
Kan je adhv die terugkoppeling altijd nog besluiten om het zelf op te lossen (vooropgesteld dat je handig genoeg bent en het benodigde gereedschap ook hebt).
Maar linksom/rechtsom: meten is weten. Gissen naar wat het kan zijn schiet niet op, en reacties hier zullen naar alle waarschijnlijkheid ook vermoedens zijn. Je zal het toch eerst zeker moeten weten, anders kan je nooit gericht aan de slag.
En btw net wat Gouwe hierboven aangeeft: voor alleen uitlezen al 80 knikkers vragen is allesbehalve klantgericht (en zwaar overvraagd). Wellicht dat een andere dealer je niet het vel over de neus trekt?
Eens hoor, meten is weten. Ik had stiekem gehoopt (ook weer niet eigenlijk, haha) dat dit een veelvoorkomend issue zou zijn bij een standkachel en dat bijvoorbeeld "standaard" doorblazen van een filter ofzo vaak al de oplossing zou kunnen zijn. Dan zou ik dan bijvoorbeeld willen proberen. Dat een beetje.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik begrijp je gedachtengang, maar ook voor veelvoorkomende issues geldt dat deze geen zekerheid geven over jouw kachelprobleem. Ik zou het uitlezen eerst afwachten.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hollandse zuinigheid om de sproeiervloeistof zelf vast af te vullen en dan te gaan lopen mouwen over 'n prijs..
Een beurt is 'n pakket aan werkzaamheden en materialen, dat materialenpakket wordt als één pakket aangeleverd, dat is goedkoper, vervolgens wordt om de individuele onderdelen van het pakket zichtbaar te maken alles los gespecificeerd gefactureerd..
Transparantie qua materialen en arbeidsloon...
Vraag volgende keer eens los om bougies, filters, olie en andere benodigde delen en 'n uurtarief voor feitelijk gewerkte uren..
Ik garandeer je dat je zonder ruitensproeiervloeistof (want dat schoot je verkeerd) duurder uit gaat zijn...
Principes moeten wat mogen kosten
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij 'n cv ketel is regulier/jaarlijks onderhoud tamelijk normaal, 'n standkachel is qua werking niet echt anders, regulier onderhoud voor 'n standkachel met daarin 'n brander dus ook.
Wachten tot hij in storing schiet is door regulier onderhoud te voorkomen.
En dat kost ook iets.
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

OGA244 schreef: 15.04.2021 - 19:22 Hollandse zuinigheid om de sproeiervloeistof zelf vast af te vullen en dan te gaan lopen mouwen over 'n prijs..
Een beurt is 'n pakket aan werkzaamheden en materialen, dat materialenpakket wordt als één pakket aangeleverd, dat is goedkoper, vervolgens wordt om de individuele onderdelen van het pakket zichtbaar te maken alles los gespecificeerd gefactureerd..
Transparantie qua materialen en arbeidsloon...
Vraag volgende keer eens los om bougies, filters, olie en andere benodigde delen en 'n uurtarief voor feitelijk gewerkte uren..
Ik garandeer je dat je zonder ruitensproeiervloeistof (want dat schoot je verkeerd) duurder uit gaat zijn...
Principes moeten wat mogen kosten
zo, lucht het op? Ben je alles kwijt nu, of heb je nog meer...
Bijzondere reactie. Ik ga niet lopen mouwen, ik vind het bijzonder te noemen dat mijn officiële dealer een behoorlijk bedrag in rekening brengt voor iets wat hij niet uitgevoerd heeft. Mag ik dat vinden? Zelfde als mijn dealer €80 vraagt voor het tussentijds uitlezen bij een storing terwijl een andere dealer dit als service doet.

Maar goed, als jij je gal kwijt bent, wil ik graag weer terug naar mijn vraag over de standkachel, wat ik in eerste aanleg ook met dit topic bedoeld heb. Jouw mening over wat ik wel of niet normaal vind, vind ik totaal niet relevant en heb ik ook niet om gevraagd. Maar bedankt voor je input.

Ik ben hier net nieuw op dit forum en had gehoopt dat ik hier met Volvo enthousiastelingen te maken had. Als de tendens is om elkaar hier af te zeiken, dan ben ik hier ook zo weer vertrokken.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je vulde het reservoir toch zelf vast ff af? Daar moet je 'n bedoeling mee gehad hebben, je vond het iig nodig het ter sprake te brengen..
Zie dit soort discussies vaker, snap ze niet zo goed, voel je ergens niet thuis omdat je je op voorhand al opgelicht voelt ga 'n deur verder...

Die kachel is 'n brander, snap je hoe die werkt kun je hem demonteren en reinigen..
Er komt bij het verkeerde aanpakken wel co vrij en als de kachel zelf al om service vraagt... Tja, keuzes
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

OGA244 schreef: 15.04.2021 - 19:42 Bij 'n cv ketel is regulier/jaarlijks onderhoud tamelijk normaal, 'n standkachel is qua werking niet echt anders, regulier onderhoud voor 'n standkachel met daarin 'n brander dus ook.
Wachten tot hij in storing schiet is door regulier onderhoud te voorkomen.
En dat kost ook iets.
Kijk, deze reactie van je vind ik veel inhoudelijker. Dit heb je kunnen schrijven zonder steken onder water. Althans, zo lijkt het.
Maar om hierop in te gaan: ik heb echt niet “gewacht” tot de standkachel in storing schoot hoor. Ik heb deze auto pas een maand of 8. Hiervoor enkele jaren een andere V60 PiH gehad, en ook die zijn normale beurten laten krijgen maar nooit een melding gezien “brandstof kachel service vereist”. Als zo’n apparaat jaarlijks onderhoud behoeft, en hij wordt dealer onderhouden, mag ik er dan vanuit gaan dat zo’n apparaat die nodige jaarlijks onderhoudsbeurt/controle ook krijgt, net als jouw CV?
Deze melding was gewoon compleet nieuw voor mij en keek er dan ook van op. Kan ook he? Dus niks: “keuzes...”. Mijn Volvo’s krijgen gewoon netjes altijd volgens het boekje alle beurten. Het was dus geen “keuze” om te wachten tot deze storing zou ontstaan. Niet groter maken dan het is. Ik vind dat je er nogal een issue van maakt.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 15.04.2021 - 19:22 Hollandse zuinigheid om de sproeiervloeistof zelf vast af te vullen en dan te gaan lopen mouwen over 'n prijs..
Een beurt is 'n pakket aan werkzaamheden en materialen, dat materialenpakket wordt als één pakket aangeleverd, dat is goedkoper, vervolgens wordt om de individuele onderdelen van het pakket zichtbaar te maken alles los gespecificeerd gefactureerd..
Transparantie qua materialen en arbeidsloon...
Vraag volgende keer eens los om bougies, filters, olie en andere benodigde delen en 'n uurtarief voor feitelijk gewerkte uren..
Ik garandeer je dat je zonder ruitensproeiervloeistof (want dat schoot je verkeerd) duurder uit gaat zijn...
Principes moeten wat mogen kosten
Volvo heeft al jaren vaste tarieven voor de standaard onderhoudsbeurten claimt men toch zie ik op de factuur apparte posten voor bougiesets interieurfilters etc. terwijl olie wel weer inclusief is. Kennelijk zijn onderdelen niet of niet altijd onderdeel van de vaste onderhoudsprijzen. Dit zijn overigens allemaal onderdelen die tegen in mijn ogen hele flinke marges worden geleverd (4 bougies voor 115 euro is toch wel erg pittig voor een standaard NGK). Ik betaal de facturen zonder mopperen maar zaken op de factuur zetten die niet geleverd zijn vind ik niet acceptabel. Dus ook ruitensproeier vloeistof op een factuur zetten die je niet levert vind ik niet correct. Het is inderdaad wel heel transparant want je bevestigd feitelijk schriftelijk dat je niet correct handelt. Ruitensproeier vloeistof zou gewoon onderdeel moeten zijn van die ca 10 euro die je op de rekening ziet staan voor klein materiaal en reinigingsmiddelen dan is dat bedrag meteen ook iets minder bizar.
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

NielsPHEV schreef: 16.04.2021 - 09:57
OGA244 schreef: 15.04.2021 - 19:22 Hollandse zuinigheid om de sproeiervloeistof zelf vast af te vullen en dan te gaan lopen mouwen over 'n prijs..
Een beurt is 'n pakket aan werkzaamheden en materialen, dat materialenpakket wordt als één pakket aangeleverd, dat is goedkoper, vervolgens wordt om de individuele onderdelen van het pakket zichtbaar te maken alles los gespecificeerd gefactureerd..
Transparantie qua materialen en arbeidsloon...
Vraag volgende keer eens los om bougies, filters, olie en andere benodigde delen en 'n uurtarief voor feitelijk gewerkte uren..
Ik garandeer je dat je zonder ruitensproeiervloeistof (want dat schoot je verkeerd) duurder uit gaat zijn...
Principes moeten wat mogen kosten
Volvo heeft al jaren vaste tarieven voor de standaard onderhoudsbeurten claimt men toch zie ik op de factuur apparte posten voor bougiesets interieurfilters etc. terwijl olie wel weer inclusief is. Kennelijk zijn onderdelen niet of niet altijd onderdeel van de vaste onderhoudsprijzen. Dit zijn overigens allemaal onderdelen die tegen in mijn ogen hele flinke marges worden geleverd (4 bougies voor 115 euro is toch wel erg pittig voor een standaard NGK). Ik betaal de facturen zonder mopperen maar zaken op de factuur zetten die niet geleverd zijn vind ik niet acceptabel. Dus ook ruitensproeier vloeistof op een factuur zetten die je niet levert vind ik niet correct. Het is inderdaad wel heel transparant want je bevestigd feitelijk schriftelijk dat je niet correct handelt. Ruitensproeier vloeistof zou gewoon onderdeel moeten zijn van die ca 10 euro die je op de rekening ziet staan voor klein materiaal en reinigingsmiddelen dan is dat bedrag meteen ook iets minder bizar.
Dank je voor je reactie. Dit is exact hoe ik het ook zie. De dealer is inderdaad heel transparant dat hij, laten we zeggen, creatief omgaat met de kostenposten en werkzaamheden. Oplichting wil ik het niet noemen, bijzonder wel.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

vind zelf wel dat als ruitensproeiervloeistof een vast onderdeel van het pakket is men deze als het reservoir vol blijkt achter in de auto moeten zetten, het zit tenslotte in flacons
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

OGA244 schreef: 16.04.2021 - 10:55 vind zelf wel dat als ruitensproeiervloeistof een vast onderdeel van het pakket is men deze als het reservoir vol blijkt achter in de auto moeten zetten, het zit tenslotte in flacons
In dat geval is het inderdaad een heel ander verhaal. Dan heb ik er al minder moeite mee.
Of een werkplaats ook flaconnen gebruikt, weet ik niet. Heb ook wel eens gezien dat er een soort vulstation werd gebruikt. Toen hingen er slangen aan de muur waar bv de olie en ruiten vloeistof uit kwamen.
V60 PiH 2013, V40 2018
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

NielsPHEV schreef: 16.04.2021 - 09:57 .... (4 bougies voor 115 euro is toch wel erg pittig voor een standaard NGK).
Niels in jou auto zijn ze van DENSO, type ZXE24HLR7, een iridium long life bougie (en geen standaard NGK) en worden ze 1x per 60.000 km vervangen. In de after market koop je ze voor een 15-20 euro per stuk.
Die 115 euro in incl. montage neem ik aan. Per km dus net geen 0.002 cent :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Welkom bij de Club. Niets aantrekken van de leden die de les lezen voor andere, inherent aan de tijd zullen we maar zeggen.

Niets bijzonders aan jouw verhaal over ruitenvloeistof, je kunt nog gekker treffen, bv pakking carterplug á €3,50 enzovoort..

Mijn eerste pih pure edition, was een echt top auto en verkocht met 270k op de teller, geen standkachel problemen, of wat dan ook. Preventief in de AC compressor vervangen onder garantie maar daarna was het een drama met de dealer. Tot aan Volvo Nederland toe, en toen was de dealer wel bereid om de geplaatste compressor te vervangenen dat binnen 8 maanden (product garantie) stuk was.

Ik heb besloten afscheid van de dealers, en nu met mijn V60 D6 Twin Engine, de laatste D5 blok van 12/2016, ben ik ook erg zuinig op. En raad eens wat: originele compressor, remschijven+blokken, ISG, accu goed voor 45km, bij 120k automaat gespoeld, moet nog voor de landelijke terugroepactie ivm gordel problemen. Verder gewoon saai😁na dik een ton. Nu staat de teller op 160k probleemloos.

Mijn advies is oprecht, blijf uit de buurt van Volvo dealers natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar als je een goede treft dan heb je mazzel.

Ik koop mijn eigen filters en olie Castrol(0W30), want de dealer stopt 5W30 in want dat vinden ze ok voor een D5 blok, staat op de factuur!!

TIP TIP TIP: hier wordt veel wijzer over jouw Volvo.
OBBE (obbetuning)
D5T5
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

Volvogekkie schreef: 16.04.2021 - 11:44 Welkom bij de Club. Niets aantrekken van de leden die de les lezen voor andere, inherent aan de tijd zullen we maar zeggen.

Niets bijzonders aan jouw verhaal over ruitenvloeistof, je kunt nog gekker treffen, bv pakking carterplug á €3,50 enzovoort..

Mijn eerste pih pure edition, was een echt top auto en verkocht met 270k op de teller, geen standkachel problemen, of wat dan ook. Preventief in de AC compressor vervangen onder garantie maar daarna was het een drama met de dealer. Tot aan Volvo Nederland toe, en toen was de dealer wel bereid om de geplaatste compressor te vervangenen dat binnen 8 maanden (product garantie) stuk was.

Ik heb besloten afscheid van de dealers, en nu met mijn V60 D6 Twin Engine, de laatste D5 blok van 12/2016, ben ik ook erg zuinig op. En raad eens wat: originele compressor, remschijven+blokken, ISG, accu goed voor 45km, bij 120k automaat gespoeld, moet nog voor de landelijke terugroepactie ivm gordel problemen. Verder gewoon saai😁na dik een ton. Nu staat de teller op 160k probleemloos.

Mijn advies is oprecht, blijf uit de buurt van Volvo dealers natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar als je een goede treft dan heb je mazzel.

Ik koop mijn eigen filters en olie Castrol(0W30), want de dealer stopt 5W30 in want dat vinden ze ok voor een D5 blok, staat op de factuur!!

TIP TIP TIP: hier wordt veel wijzer over jouw Volvo.
OBBE (obbetuning)
D5T5
:happy:
V60 PiH 2013, V40 2018
V60Huis
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41

Update: V60 is gisteren naar de dealer geweest. Ze denken (is nog niet eens zeker dus) dat het de gloeibougie van de standkachel is. Revisiesetje en alles demonteren en monteren, bij elkaar rond de €700,-.

En dat alleen maar om niet te hoeven krabben bij vorst 😅.
Nog maar niet gedaan dus.
V60 PiH 2013, V40 2018
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”