Stuurbekrachtiging lekt olie. XC90 '07

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gouda's Glorie
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01.05.2019 - 22:42

Beste lezers,

Een week of wat geleden stond het pijl van de olie in het reservoir van de stuurbekrachtiging te laag en had een brommend geluid. Plaatselijke sleutelaar had olie bijgevuld. Opgelost dacht ik. Na 3 weken sturen kwam het geluid op een zondag weer opzetten. Ik opzoek naar olie, maar kon dat nergens kopen hier in de buurt. Ik op maandag naar een automaterialenwinkel en meneer vroeg mijn kenteken en er moest groene vloeistof in volgens zijn systeem. Er was 3 weken daarvoor rode olie ingedaan, ik vroeg kan dit kwaad, ja zou eea aantasten. Daarop weer terug naar degene die me 3 weken daarvoor het reservoir had bijgevuld.
Ik blijk een lek te hebben aan mijn stuurbekrachtiging. Op aanraden van de plaatselijk sleutelaar, die er naar gekeken heeft en geconstateerd dat de slang naar die naar de pomp toe gaat nogal 'los' op de aansluiting met de pomp zat en daardoor olie lekte.
Hij heeft hem wel vaster gezet, maar niet geheel lekvrij en rade me aan om naar een Volvo kenner te gaan om het probleem te laten oplossen.

Zijn er forumleden die dit herkennen en wellicht een oplossing hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Moraal van het verhaal ; altijd naar een officiële garage van Volvo gaan
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wellicht dat het alsnog goed vast is te zetten.
Vervolgens het systeem goed door spoelen met de juiste olie en dan loopt het hopelijk met een meevaller af.
In ieder geval zorgen dat de foute olie er een beetje vlot uit is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gouda's Glorie
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01.05.2019 - 22:42

fredhead schreef: 15.11.2020 - 19:13 Wellicht dat het alsnog goed vast is te zetten.
Vervolgens het systeem goed door spoelen met de juiste olie en dan loopt het hopelijk met een meevaller af.
In ieder geval zorgen dat de foute olie er een beetje vlot uit is.
Thanks,

is een goed idee. Ik zal morgen nog een liter sp fluid 3013 halen en deze dan door de leiding heen spoelen. Nadat de foute olie er in gedaan is, is het meeste er al uitgelopen. Daarna opnieuw gevuld met de sp fluid 3013.
Ff een spuitje regelen om de mix het uit het reservoir te trekken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Of het reservoir eruit halen en leeg gieten, zo heb ik het bij de S60 destijds ook gedaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”