Beste lezers,
Een week of wat geleden stond het pijl van de olie in het reservoir van de stuurbekrachtiging te laag en had een brommend geluid. Plaatselijke sleutelaar had olie bijgevuld. Opgelost dacht ik. Na 3 weken sturen kwam het geluid op een zondag weer opzetten. Ik opzoek naar olie, maar kon dat nergens kopen hier in de buurt. Ik op maandag naar een automaterialenwinkel en meneer vroeg mijn kenteken en er moest groene vloeistof in volgens zijn systeem. Er was 3 weken daarvoor rode olie ingedaan, ik vroeg kan dit kwaad, ja zou eea aantasten. Daarop weer terug naar degene die me 3 weken daarvoor het reservoir had bijgevuld.
Ik blijk een lek te hebben aan mijn stuurbekrachtiging. Op aanraden van de plaatselijk sleutelaar, die er naar gekeken heeft en geconstateerd dat de slang naar die naar de pomp toe gaat nogal 'los' op de aansluiting met de pomp zat en daardoor olie lekte.
Hij heeft hem wel vaster gezet, maar niet geheel lekvrij en rade me aan om naar een Volvo kenner te gaan om het probleem te laten oplossen.
Zijn er forumleden die dit herkennen en wellicht een oplossing hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Stuurbekrachtiging lekt olie. XC90 '07
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27599
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wellicht dat het alsnog goed vast is te zetten.
Vervolgens het systeem goed door spoelen met de juiste olie en dan loopt het hopelijk met een meevaller af.
In ieder geval zorgen dat de foute olie er een beetje vlot uit is.
Vervolgens het systeem goed door spoelen met de juiste olie en dan loopt het hopelijk met een meevaller af.
In ieder geval zorgen dat de foute olie er een beetje vlot uit is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.05.2019 - 22:42
Thanks,
is een goed idee. Ik zal morgen nog een liter sp fluid 3013 halen en deze dan door de leiding heen spoelen. Nadat de foute olie er in gedaan is, is het meeste er al uitgelopen. Daarna opnieuw gevuld met de sp fluid 3013.
Ff een spuitje regelen om de mix het uit het reservoir te trekken.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27599
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of het reservoir eruit halen en leeg gieten, zo heb ik het bij de S60 destijds ook gedaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D