Pagina 4 van 4

Re: Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 24.09.2019 - 12:29
door fredhead
Texels schreef:
V480-S60 schreef: Het één sluit het ander niet uit Jelmer. Ik wil een auto waar ik de onderhoudshistorie van kan controleren. Dus ook zeker de reguliere beurten. Stempels zeggen idd niet altijd wat. Maar als ik (zoals bij mijn zoektocht naar mijn huidige wagen) een "leeg" boekje tref, bij het starten een melding krijg "onderhoud vereist" en daarnaast ook geen facturen tref. Dan is het echt over.
Rekeningen tref ik helaas zelden aan bij 2de hands auto's. Soms heb je geluk en kan de garage alles uitprinten als het voertuig altijd bij hen is onderhouden en gerepareerd.
Op een accu noteert men vaak niet wanneer hij is ingebouwd. Ik wil het liefst weten: wat is er gebeurd, door wie en wanneer.
Stempels zijn leuk, maar ook makkelijker te vervalsen vermoed ik
Bij de Nissan schiet er bij in, maar degene die mijn S60 over heeft genomen is voorzien van een flink boekwerk van de 2,5 jaar dat ik hem heb gereden.

Re: Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 24.09.2019 - 12:39
door OGA244
garages doen dat uitprinten ook zomaar niet meer, het is door de AVG echt een dingetje geworden

Re: Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 24.09.2019 - 13:15
door V480-S60
Klopt. Zeker met betrekking tot facturen. Echter al een hele tijd geleden heeft mijn toenmalige dealer op mijn verzoek de complete onderhoudshistorie, inclusief schadeverleden geanonimiseerd (oftewel alleen uitgevoerd werk en datum) uitgeprint bij een vorige wagen.
Van de huidige wagen heeft mijn huidige dealer hetzelfde gedaan. Dit ging echter alleen over de periode (5 jaar) dat zij de wagen in onderhoud hebben gehad. Over de leaseperiode en de daaropvolgende 2 jaar bij een andere dealer en algemene garage is het niet mogelijk gebleken.

Re: Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 24.09.2019 - 14:23
door DB200
Behalve 1......
Klopt, achteraf gezien een pareltje. Maar dat is een koe is zijn kont kijken.

Re: Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 06.10.2019 - 21:56
door Texels
OGA244 schreef: garages doen dat uitprinten ook zomaar niet meer, het is door de AVG echt een dingetje geworden
Daar had ik niet bij stilgestaan. (Is inmiddels al iets van 7 jaar geleden dacht ik, dat uitprinten door die dealer)

Wellicht kan dat anonimiseren een oplossing zijn. Zulke wetgeving lijkt mij erg vermoeiend en kostbaar voor veel bedrijven. Soort van ongewenste neveneffecten

Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 16.01.2020 - 18:12
door Bover
IK heb in januari 2008 een garage nieuwe XC gekocht die kostte toen 62.000 omdat winkeldochter was. 37559 was de netto prijs na aftrek BPM en BTW. Daarna die XC geruild!! juni 2010 voor een Citroen X5 station My 2009 full option. Die XC is afgeschreven op de zaak dus dat was netto rond de 35.000
Die weer ( echt waar) geruild, want Citroen was foutje, met 100,- kosten voor mijn huidige volvo in november 2011. ( zie onderchrift.)
De huidige volvo is misschien nog 2000,- waard met bijna 500K op de teller.

Grof rekenen € 37.559: 12 jaar 3.130 per jaar afschrijven.... in de 12 jaar zeker 500.000km gereden.
t rammelt een beetje geloof ik maar kom er ff niet uit. :-/

Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 16.01.2020 - 21:28
door Msuidgeest
Citroen X5 Station ...

Raak je in de war van mijn BMW? Nee toch?

Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 17.01.2020 - 15:14
door Bover
Msuidgeest schreef: 16.01.2020 - 21:28 Citroen X5 Station ...

Raak je in de war van mijn BMW? Nee toch?
:-D :lol: zo nieuw type kun zijn

Grote beurten overslaan?

Geplaatst: 17.01.2020 - 23:02
door diesel01
Terug naar het eerste plemsel in dit topic.
Vandaag even 5 minuten geboomt met de chefwerkplaats bij de dealer.
Ook mijn ingeving was dat die 30k of eens per jaar wat veel was gevraagd of hij mijn auto technisch gezien vaker zou willen zien om olie te vervangen.
Hij weet dat de D5 soms de sporen krijgt en dat schijnt het ding te wezen met de huidige motoren.
Ze zijn dusdanig efficiënt dat ze warm gereden moeten worden en dat gebeurd in veel gevallen niet.
De mijne krijgt straks een beurt na de vakantie en hij is benieuwd hoe mijn EGR er uit ziet, de verwachting is dat hij schoon is, gezien mijn rijstijl.
Chefwerkplaats zag niet direct reden om de V90 vaker dan de 30k of eens per jaar te zien om olie te vervangen.
Zijn eigen V70 doet hij ook volgens Volvo specs