Beste mensen,
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een volvo 440 uit 95.
Mijn automaat stortert bij lage snelheden zoals afremmen bij een stoplicht of filerijden.
Dit doet hij op elke stand van de automaat.
Ik heb gekeken bij mijn oliepeil .(gele trekker) en daar blijkt dat er te veel olie in zit.
Kan dit de oorzaak zijn van het stotteren? en hoe moet je deze olie drainen? kan ik dit zelf doen of is het beter om naar een garage te gaan?
Als jullie iets weten om mij te helpen zou super zijn.
Alvast bedankt.
Wouter
Mijn automaat stotert bij lage snelheden.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20672
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Je kunt alleen het niveau van de olie controleren met draaiende motor. En als je dat doet moet de olie roze tot licht rood zijn, niet iets anders. Is het anders dan doorspoelen met verse ATF-olie van Volvo. Op de site hier is veel informatie over "flushen" te vinden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Weet je het zeker?
Ik denk eerlijk gezegd dat er een cvt in zit.
Wellicht dat ts wat meer info kan vergaren.
Ik denk eerlijk gezegd dat er een cvt in zit.
Wellicht dat ts wat meer info kan vergaren.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19486
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Uit zijn eerdere post in het 440 board blijkt dat het een 1.8i betreft. Dat is dus een CVT zoals Blade al aangeeft. Hier is waarschijnlijk meer aan de hand.
De 2.0i heeft een conventionele automaat trouwens.
De 2.0i heeft een conventionele automaat trouwens.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20672
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mijn advies past dus niet bij deze auto ...
Shame
Shame
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.08.2018 - 19:25
Okay dank u, wat is dan raadzaam om te doen?V480-S60 schreef: Uit zijn eerdere post in het 440 board blijkt dat het een 1.8i betreft. Dat is dus een CVT zoals Blade al aangeeft. Hier is waarschijnlijk meer aan de hand.
De 2.0i heeft een conventionele automaat trouwens.
Naar de Garage of naar een Volvo dealer of ken ik dat zelf regelen?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.08.2018 - 19:25
Dank u voor uw reactie. Ja ik heb dit ook gedaan met draaiende motor en toen was het zeker 0,5 cm boven de inhamentjes.Msuidgeest schreef: Je kunt alleen het niveau van de olie controleren met draaiende motor. En als je dat doet moet de olie roze tot licht rood zijn, niet iets anders. Is het anders dan doorspoelen met verse ATF-olie van Volvo. Op de site hier is veel informatie over "flushen" te vinden.
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Misschien even een domme vraag, maar is de 440 toentertijd ook niet uitgerust (net zoals de 340 toen) met een riemen aandrijving?
Dus ik bedoel de "jarretel aandrijving" van DAF.
Uit die tijd, kan ik me nog herinneren, dat DAF ook dat soort gedrag vertoonde als er één van de riemen geknapt was. Maar dat is simpel te constateren, door even eronder te gaan liggen en te kijken of er eentje van de twee weg is. (ja ik weet het, het is dom, vandaar ook mijn begin vraag )
Dus ik bedoel de "jarretel aandrijving" van DAF.
Uit die tijd, kan ik me nog herinneren, dat DAF ook dat soort gedrag vertoonde als er één van de riemen geknapt was. Maar dat is simpel te constateren, door even eronder te gaan liggen en te kijken of er eentje van de twee weg is. (ja ik weet het, het is dom, vandaar ook mijn begin vraag )
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19486
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee hoor is geen "domme" vraag. Want de CVT is een opvolger. Maar dan met metalen "riemen" in plaats van de oude "jarretel-aandrijving" met rubber riemen.Rinootje schreef: Misschien even een domme vraag, maar is de 440 toentertijd ook niet uitgerust (net zoals de 340 toen) met een riemen aandrijving?
Dus ik bedoel de "jarretel aandrijving" van DAF.
Uit die tijd, kan ik me nog herinneren, dat DAF ook dat soort gedrag vertoonde als er één van de riemen geknapt was. Maar dat is simpel te constateren, door even eronder te gaan liggen en te kijken of er eentje van de twee weg is. (ja ik weet het, het is dom, vandaar ook mijn begin vraag )
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)