Volvo in het nieuws

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Vandaag kwam Volvo in het nieuws.

Volvo kwam vandaag positief in het nieuws, door de veiligheid en hulpsystemen aan boord. Rijbaan assistent, dode hoek waarschuwing , en ook adaptieve cruise control, kwamen ter sprake. Dit zou volgens onderzoek naar de verkeersveiligheid, leiden van 50% tot wel 65% minder ongevallen. Men wil deze hulpsystemen in de toekomst in alle auto,s gaan verplichten. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Verzekeraars willen dat alle auto's rijhulpsystemen krijgen in nieuwe auto's. Dan hoeven ze minder uit te keren (verdienmodel?). Ik hoop alleen dat dan ook de premies voor veilige auto's omlaag gaat.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Om extra rijhulpsystemen nu een verdienmodel te noemen vind ik wel erg kort door de bocht bij elke verzekering is er een redelijk directe relatie tussen de premie en het risico voor de verzekeringsmaatschappij en over alle verzekeraars gezien gaat de premie omhoog of omlaag als er op langere termijn meer of minder schade is. Per auto of bestuurder differentiëren doet men vooral via de no claim korting en enigszins op postcode, leeftijd en type wagen. Ik heb wel eens gelezen dat er al maatschappijen zijn (ik weet niet meer waar op de wereld) die korting aanbieden als je met een black box gaat rijden die je rijgedrag registreert en inzichtelijk maakt. Dat laatste vind ik persoonlijk wel erg ver gaan maar goed ik geloof dat dit bij alle Tesla's al gebeurd dus wellicht ook de toekomst. Voor wat betreft alle Volvo rijhulpsystemen ik ben al jaren fan en gebruik ze bijna allemaal.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

ANWB volgt je in ruil voor korting.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Voordat er een misverstand ontstaat: het verdienmodel slaat op de verzekeraar en niet op de fabrikant die systemen bedenkt.
Msuidgeest schreef: 18.06.2021 - 13:17 Dan hoeven ze minder uit te keren (verdienmodel?)
Een verzekeraar leeft toch van verzekeringen doordat wij betalen om iets te verzekeren en zij uitkeren bij schade. Dat is toch het verdienmodel waar ik over schreef.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Spencer
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19.06.2021 - 06:10

Mijn laatste auto had tal van rijhulpsystemen.
Toch was het de auto met dewelke ik meerdere ongelukken of bijna ongelukken had, wanneer de vorige exemplaren ongeschonden bleven.

Rijhulpsystemen veroorzaken op termijn een verminderde aandacht van de bestuurder.
Ze helpen heel zeker in talrijke gevallen, maar liggen soms aan de oorsprong van het ongeluk, omdat ze niet altijd naar behoren functioneren.
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Spencer schreef: 21.06.2021 - 16:04 Rijhulpsystemen veroorzaken op termijn een verminderde aandacht van de bestuurder.
De rijhulpsystemen veroorzaken die verminderde aandacht niet. Het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel/inzicht/vaardigheden van de bestuurder zelf liggen daaraan ten grondslag.

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

VincentH6 schreef: 21.06.2021 - 20:15
Spencer schreef: 21.06.2021 - 16:04 Rijhulpsystemen veroorzaken op termijn een verminderde aandacht van de bestuurder.
De rijhulpsystemen veroorzaken die verminderde aandacht niet. Het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel/inzicht/vaardigheden van de bestuurder zelf liggen daaraan ten grondslag.
CHECK! Het is tot nu toe niet de auto het is de bestuurder die de veroorzaker is. De auto helpt je enigszins om alerter te zijn. Over een aantal jaren zijn de rollen omgedraaid? NO WAY, de bestuurder IS en blijft de verantwoordelijke mbt ongevallen
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

veel ongevallen worden tegenwoordig veroorzaakt door bestuurders die zitten te appen, bellen, mailen etc. kortom bezig zijn met dat dwingelandje;
er is helaas nog geen automobielfabrikant die daar iets tegen durft te doen, ook Volvo niet
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

VincentH6 schreef: 21.06.2021 - 20:15 De rijhulpsystemen veroorzaken die verminderde aandacht niet. Het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel/inzicht/vaardigheden van de bestuurder zelf liggen daaraan ten grondslag.
He-le-maal mee eens!
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”