Alle volledig elektrische Volvo modellen komen online beschikbaar

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars verandert de manier hoe en wanneer het klanten ontmoet fundamenteel. Het traditionele verkoopmodel wordt uitgebreid met online, met een sterke focus op het bouwen van directe klantrelaties.



Volvo heeft als doel om in 2030 wereldwijd een volledig elektrisch modellenaanbod te leveren. Hiervoor introduceert het merk de komende jaren een nieuwe familie van elektrische auto’s – ieder daarvan is online beschikbaar.

Als onderdeel van de nieuwe commerciële strategie investeert Volvo flink in zijn online verkoopkanalen, maakt de fabrikant het productaanbod overzichtelijker en er wordt gewerkt met transparante prijzen. In combinatie met de online verkoop van elektrische modellen richt Volvo zich op een overzichtelijk aanbod voor de klant, alles onder de naam Care by Volvo.

“De toekomst van Volvo Cars wordt bepaald door drie pijlers: elektrisch, online en groei”, aldus Lex Kerssemakers, Head of Global Commercial Operations. “We willen onze klanten gemoedsrust bieden en het bezitten van een Volvo volledig zorgeloos maken. Bijvoorbeeld door het eenvoudiger te maken om een Volvo aan te schaffen en ermee te rijden. Vereenvoudiging en gemak zijn cruciaal bij alles wat we doen.”

De strategie is gericht op het snelst groeiende segment in de wereldwijde auto-industrie: de markt voor premium elektrische modellen. Volvo stelt zich ten doel om leider te worden in dit segment en richt zich daarom volop op de ontwikkeling van elektrische auto’s.

Terwijl Volvo flink investeert in online verkoopkanalen, bouwt het samen met zijn retail partners ook een sterkere relatie op met klanten. Deze retail partners zijn en blijven een cruciaal onderdeel van de klantbeleving en verantwoordelijk voor verschillende belangrijke diensten. Bijvoorbeeld het hulp en advies voor de aankoop, voorbereiden, afleveren en onderhouden van de auto’s.

“Online en offline moeten volledig en naadloos worden geïntegreerd”, voegt Herrik van der Gaag, Managing Director van Volvo Car Nederland, toe. “Waar de klant ook is – online, in de Volvo showroom, in de Volvo werkplaats of onderweg – de beleving moet geweldig zijn.”

“Een logische stap in de huidige tijdgeest én een kans om méér klanten te bereiken”, zegt Frits Giesbers, Commercial Operations Director bij Volvo in Nederland. “Deze stap nemen we samen met onze Volvo dealers – samen zorgen we ervoor dat elke (potentiële) klant onze Volvo-ervaring krijgt, of het nu online is of later ‘offline’ bij de Volvo dealer. We willen daar zijn waar de klant ons wil ontmoeten. Dus ook thuis op de bank op zijn of haar tablet. Of waar dan ook.”

"Care by Volvo is in Nederland in 2019 gelanceerd als de flexibele abonnementsdienst van Volvo en wordt uitgebreid met een breder aanbod, gericht op gemak voor de klant. Bij het online aanschaffen van een elektrische Volvo biedt Care by Volvo een gemakkelijk totaalpakket dat zaken zoals service, garantie en pechhulp, maar ook verzekeringen omvat. Het realiseren van de ultieme klantervaring is waar het uiteindelijk om gaat,” aldus Niels Demesmaeker, Online Business Director bij Volvo in Nederland.

In de online showroom, www.volvocars.nl, zal het bedrijf het proces voor het reserveren van een elektrische Volvo radicaal vereenvoudigen. Klanten kunnen straks kiezen uit aantrekkelijke, vooraf samengestelde elektrische Volvo’s, die snel en eenvoudig zijn te bestellen en klaar zijn voor snelle levering.

https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... ne-sales-1
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Ben schreef: 02.03.2021 - 08:47
In de online showroom, www.volvocars.nl, zal het bedrijf het proces voor het reserveren van een elektrische Volvo radicaal vereenvoudigen. Klanten kunnen straks kiezen uit aantrekkelijke, vooraf samengestelde elektrische Volvo’s, die snel en eenvoudig zijn te bestellen en klaar zijn voor snelle levering.

https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... ne-sales-1
Er zijn voordelen in de on-line aankoop:
Geen keuzestress de opties zijn: kleur (8 opties); velgen (2 opties); bekleding (3 opties), luxere uitvoering (ja of nee); extra getint glas achter (ja of nee); trekhaak (ja of nee); 3maanden opzegtermijn of 48 maanden vast.
Crystal White geen extra kosten
Lederen bekleding geen extra kosten

Er zijn ook nadelen:
Je kunt alleen maar leasen, niet kopen.
Ik vind het juist wel leuk om alle opties in de on-line configurator door te worstelen, dan kom je ook voorbereid bij de dealer voor een gesprek. Die mogelijkheid is er nu niet meer in de on-line configurator.
Levertijd staat in de configurator nu op 5 tot 6 maanden (snelle levering??)
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Voor zover ik het lees is het niet alléén on-line maar én/én
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Ben schreef: 02.03.2021 - 10:36 Voor zover ik het lees is het niet alléén on-line maar én/én
In het artikel wel, maar in de configurator op www.volvocars.nl kan ik alleen nog maar een XC40 P8 uit de on-line catalogus kiezen; zelf samenstellen met packs en andere uitbreidingen is in de on-line configurator niet meer beschikbaar voor de XC40 P8.

"Stel uw XC40 Recharge samen
Selecteer hieronder de opties om uw auto te personaliseren, bekijk vervolgens ons online aanbod en kies de voorwaarden die het beste bij u passen."
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ik heb vooral moeite met de term "transparante prijzen". In mijn branche is transparant toch vooral dat je gewoon je kostprijscalculatie op tafel moet leggen en de klant (ongeacht of dat nu particuliere of zakelijke klanten zijn )dan elke regel bediscussieerd. En iets zegt me dat dit nu net niet is wat Volvo voor ogen staat maar dat ze bedoelen dat prijzen niet onderhandelbaar zijn.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nu koop ik nooit nieuw maar dik aangeklede modellen met dito motor waar de kop vanaf is, maar zo lees ik het ook.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Het is een beetje de Polestar-strategie. Lijkt er wel op dat je bij je vertrouwde dealer kan blijven gaan, dat is bij Polestar momenteel niet zo en heeft bij mij ook zeker meegespeeld om geen Polestar 2 te kopen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dan is de charme toch weg van ruiken en proeven aan een nieuwe auto voordat je een handtekening zet? Liever de dealer, naar mijn idee.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Niwaheli
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 30.10.2014 - 12:52

Ook benieuwd naar wat dit gaat betekenen in het inruiltraject.
V70 T5 '14/MY '15
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”