Volvo Cars stelt zich ten doel om leider te worden in de snelgroeiende markt voor premium elektrische auto's. Om die reden zal de Zweedse autofabrikant vanaf 2030 alleen nog volledig elektrische modellen aanbieden. Tegen die tijd worden in het wereldwijde portfolio alle auto's van Volvo met verbrandingsmotor uitgefaseerd, inclusief modellen met hybride technologie. Volvo wordt volledig elektrisch.
De transitie van Volvo naar een volledig elektrische autofabrikant maakt deel uit van een ambitieuze strategie om de ecologische voetafdruk van de levenscyclus per auto consequent te verkleinen.
Het besluit is ook gebaseerd op de verwachting dat wetgeving - alsook een snelle uitbreiding van een toegankelijke hoogwaardige oplaadinfrastructuur - de acceptatie door de consument van volledig elektrische auto's zal versnellen.
De transitie van Volvo naar volledige elektrificatie gaat gepaard met een grotere focus op online verkoop en een completer, aantrekkelijker en transparanter dienstenaanbod onder de naam Care by Volvo. Alle volledig elektrische modellen zijn online beschikbaar.
De ambitie voor 2030 en een versnelling van de elektrificatiestrategie van Volvo is ingegeven door de sterke vraag naar geëlektrificeerde Volvo-modellen in de afgelopen jaren en de vaste overtuiging dat de markt voor auto's met verbrandingsmotor krimpt.
“Om succesvol te blijven, hebben we winstgevende groei nodig. Dus in plaats van te investeren in een krimpende onderneming, kiezen we ervoor om te investeren in de toekomst - elektrisch en online”, stelt Håkan Samuelsson, CEO. "We zijn volledig gefocust om een leider te worden in het snelgroeiende, premium elektrische segment."
Volvo introduceerde eind 2020 op markten over de hele wereld zijn eerste volledig elektrische auto, de XC40 Recharge. Een tweede volledig elektrische auto - een nieuw model binnen het 40 gamma – verschijnt binnenkort op de markt.
De komende jaren introduceert Volvo meer elektrische modellen. Het merk streeft ernaar dat in 2025 liefst 50 procent van de wereldwijde verkoop uit volledig elektrische auto's zal bestaan en de rest uit hybrides. Tegen 2030 moet elke nieuwe auto die de showroom verlaat volledig elektrisch zijn.
"Er is geen toekomst op lange termijn voor auto's met een verbrandingsmotor", zegt Henrik Green, Chief Technology Officer. "We zijn vastbesloten om een autofabrikant te worden die alleen elektrisch is en de transitie zou tegen 2030 klaar moeten zijn. Zo kunnen we aan de verwachtingen van onze klanten voldoen en een deel van de oplossing zijn als het gaat om de strijd tegen klimaatverandering."
Modellen Volvo Cars vanaf 2030 volledig elektrisch
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40592
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1554
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Er zal de komende jaren een hoop moeten en gaan veranderen in het straatbeeld.
Denk bijvoorbeeld aan lantaarnpalen met hierin de laadpunten voor elektrische auto's.
Ook op de werklocaties zullen laadpunten moeten komen.
Waar je aan kan denken is dat je 's morgens met een volle accu naar je werk gaat, tijdens het werk staat de auto aan de lader. Je komt 's avonds thuis met nog een halfvolle accu. Deze hang je weer aan het laadpunt voor de deur. Maar ipv dat je accu wordt bijgeladen zal de inhoud van je accu gebruikt worden voor het huishouden. Er wordt gekookt, de lampen gaan aan enz, enz. Als deze piek weer voorbij is dan zal je auto weer volgeladen worden voor de volgende dag.
Maar misschien heb je over 10 jaar niet eens meer een eigen auto, maar staan er gewoon een aantal in de straat en gebruik je die met een abonnenten vorm wanneer je een auto nodig hebt.
Voor de autofabrikanten en dealers zal er een hoop veranderen, showrooms zullen minder noodzakelijk worden, het onderhoud zal veranderen. En ik denk dat dit sneller gaat gebeuren dan we nu denken..
Denk bijvoorbeeld aan lantaarnpalen met hierin de laadpunten voor elektrische auto's.
Ook op de werklocaties zullen laadpunten moeten komen.
Waar je aan kan denken is dat je 's morgens met een volle accu naar je werk gaat, tijdens het werk staat de auto aan de lader. Je komt 's avonds thuis met nog een halfvolle accu. Deze hang je weer aan het laadpunt voor de deur. Maar ipv dat je accu wordt bijgeladen zal de inhoud van je accu gebruikt worden voor het huishouden. Er wordt gekookt, de lampen gaan aan enz, enz. Als deze piek weer voorbij is dan zal je auto weer volgeladen worden voor de volgende dag.
Maar misschien heb je over 10 jaar niet eens meer een eigen auto, maar staan er gewoon een aantal in de straat en gebruik je die met een abonnenten vorm wanneer je een auto nodig hebt.
Voor de autofabrikanten en dealers zal er een hoop veranderen, showrooms zullen minder noodzakelijk worden, het onderhoud zal veranderen. En ik denk dat dit sneller gaat gebeuren dan we nu denken..
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40592
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik denk dat je gelijk hebt Jeroen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja, er zijn nog altijd mensen die het blijven ontkennen.
Ik voorzie inderdaad ook een dergelijk scenario als Jeroen schetst. Hoe zeer ik er ook tegenop zie. Deze 'revolutie' heeft op allerlei vlakken grote gevolgen. Maar ontkennen heeft geen nut.
Ik voorzie inderdaad ook een dergelijk scenario als Jeroen schetst. Hoe zeer ik er ook tegenop zie. Deze 'revolutie' heeft op allerlei vlakken grote gevolgen. Maar ontkennen heeft geen nut.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Is over de tweede 40 serie al meer bekend?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
In een engelstalige aankondiging stond dit zelfs:
Volvo Cars launched its first fully electric car, the XC40 Recharge, in markets around the globe last year. Later today the company will reveal its second fully electric car, a new model in the 40 Series.
Iemand een idee?
Volvo Cars launched its first fully electric car, the XC40 Recharge, in markets around the globe last year. Later today the company will reveal its second fully electric car, a new model in the 40 Series.
Iemand een idee?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40592
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er doen genoeg verhalen en plaatjes de ronde.
- XC40 hatchback
- XC20
- C40
Vanmiddag zullen we het weten
- XC40 hatchback
- XC20
- C40
Vanmiddag zullen we het weten
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
En zo is er op den duur niets meer aan.
Bye bye autoplezier.
Klanten gaan veel minder nog merkentrouw zijn, maar vooral ook vaker een kat in een zak kopen.
Bye bye autoplezier.
Klanten gaan veel minder nog merkentrouw zijn, maar vooral ook vaker een kat in een zak kopen.
Jeroen schreef: ↑02.03.2021 - 09:44 Er zal de komende jaren een hoop moeten en gaan veranderen in het straatbeeld.
Denk bijvoorbeeld aan lantaarnpalen met hierin de laadpunten voor elektrische auto's.
Ook op de werklocaties zullen laadpunten moeten komen.
Waar je aan kan denken is dat je 's morgens met een volle accu naar je werk gaat, tijdens het werk staat de auto aan de lader. Je komt 's avonds thuis met nog een halfvolle accu. Deze hang je weer aan het laadpunt voor de deur. Maar ipv dat je accu wordt bijgeladen zal de inhoud van je accu gebruikt worden voor het huishouden. Er wordt gekookt, de lampen gaan aan enz, enz. Als deze piek weer voorbij is dan zal je auto weer volgeladen worden voor de volgende dag.
Maar misschien heb je over 10 jaar niet eens meer een eigen auto, maar staan er gewoon een aantal in de straat en gebruik je die met een abonnenten vorm wanneer je een auto nodig hebt.
Voor de autofabrikanten en dealers zal er een hoop veranderen, showrooms zullen minder noodzakelijk worden, het onderhoud zal veranderen. En ik denk dat dit sneller gaat gebeuren dan we nu denken..
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wanneer ik voor mij zelf spreek zal het mij volledig jeuken.
Maar hoe gaat straks die magazijnmedewerker, verpleger, winkelmedewerker, vrachtwagenchauffeur naar zijn werk en hoe gaat hij/zij het huis verwarmen en wie gaat het allemaal betalen?
De architect met zwarte coltrui pakt zijn Polestar 2 maar die heeft vaak net even meer te besteden dan die 16á1800 netto.
En ach veranderende markten vraagt om veranderende inzichten, wellicht bij het vervangen van de V90 ook maar eens kijken naar andere markten, er was laatst iemand in mijn omgeving die het over feminisering van Volvo had en of wij ons daarbij thuis voelen, ik blijf het antwoord nog even schuldig.
Maar hoe gaat straks die magazijnmedewerker, verpleger, winkelmedewerker, vrachtwagenchauffeur naar zijn werk en hoe gaat hij/zij het huis verwarmen en wie gaat het allemaal betalen?
De architect met zwarte coltrui pakt zijn Polestar 2 maar die heeft vaak net even meer te besteden dan die 16á1800 netto.
En ach veranderende markten vraagt om veranderende inzichten, wellicht bij het vervangen van de V90 ook maar eens kijken naar andere markten, er was laatst iemand in mijn omgeving die het over feminisering van Volvo had en of wij ons daarbij thuis voelen, ik blijf het antwoord nog even schuldig.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40592
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De wereld verandert en alle automerken gaan mee.
Er zullen een paar niche merken overblijven die nog op fossiele brandstof blijven rijden maar op den duur wordt alles elektrisch.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Ik geloof er geen moer van
Het is simpelweg alleen realiseerbaar op de tekentafel
Er is niet voldoende infrastructuur
Het lukt voor geen meter om genoeg windmolens en zonnepanelen te plaatsen voor zoveel extra stroom
En dam moet ook nog alles van het gas
Er is nu op sommige plekken al een soort van elektriciteit distributie omdat er te veel stroom wordt gevraagd
Het is mooi gepraat en gewens
Maar ik zie het er niet van komen omdat deze groen linkse droom simpelweg niet realiseerbaar is
Ergo, diverse steden zeiden zo rond 2010 dat ze in 2020 klimaat neutraal zouden zijn ....
Nu zijn er weer heel wat die het in de komende 9 jaar gaan fiksen......
Het is simpelweg alleen realiseerbaar op de tekentafel
Er is niet voldoende infrastructuur
Het lukt voor geen meter om genoeg windmolens en zonnepanelen te plaatsen voor zoveel extra stroom
En dam moet ook nog alles van het gas
Er is nu op sommige plekken al een soort van elektriciteit distributie omdat er te veel stroom wordt gevraagd
Het is mooi gepraat en gewens
Maar ik zie het er niet van komen omdat deze groen linkse droom simpelweg niet realiseerbaar is
Ergo, diverse steden zeiden zo rond 2010 dat ze in 2020 klimaat neutraal zouden zijn ....
Nu zijn er weer heel wat die het in de komende 9 jaar gaan fiksen......
keep calm!, your randomizer is running
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jij kan wel heel veel denken Evert, maar er gebeurt al heel veel. Ook wat jij en ik niet zien.
En met dat 'stil op je reet' blijven zitten en de hakken in het zand blijven zetten sta je sowieso al 3-0 achter. (En dat geldt dus voor iedereen die dat doet) Nogmaals we vallen in herhaling. We zullen wel moeten meegaan. En het wordt 'ongemakkelijk. Er zijn nog veel vraagtekens echt wel. Maar er MOET wat veranderen, willen we in de toekomst nog mobiel kunnen zijn.
'Angstdenken' of er niet in meegaan lost niets op en maakt het alleen maar moeilijker.
Elektrisch rijden wordt de toekomst. Hoe? Dat is nog niet 100% uitgekrisaliseerd. Maar het gaat gebeuren.
Waterstof leek voor vervoer hoopgevend. Maar is en blijft onrendabel. Op andere gebieden kan het zeer goed werken.
En met dat 'stil op je reet' blijven zitten en de hakken in het zand blijven zetten sta je sowieso al 3-0 achter. (En dat geldt dus voor iedereen die dat doet) Nogmaals we vallen in herhaling. We zullen wel moeten meegaan. En het wordt 'ongemakkelijk. Er zijn nog veel vraagtekens echt wel. Maar er MOET wat veranderen, willen we in de toekomst nog mobiel kunnen zijn.
'Angstdenken' of er niet in meegaan lost niets op en maakt het alleen maar moeilijker.
Elektrisch rijden wordt de toekomst. Hoe? Dat is nog niet 100% uitgekrisaliseerd. Maar het gaat gebeuren.
Waterstof leek voor vervoer hoopgevend. Maar is en blijft onrendabel. Op andere gebieden kan het zeer goed werken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Nou, ik zie het vooralsnog helemaal niet zitten...
Volledig elektrisch rijden is leuk voor woon-werk maar voordat langere ritten op een fatsoenlijke manier gemaakt kunnen worden (actieradius, snel opladen) zijn we nog wel een paar jaartjes verder.
En o ja, wie wil er dan mijn caravan hebben? Want daar kunnen we dan waarschijnlijk niets meer mee...
En geen eigen auto meer, ik moet er niet aan denken. Sommigen hebben geen moeite met het delen van auto's, ik wel...
Volledig elektrisch rijden is leuk voor woon-werk maar voordat langere ritten op een fatsoenlijke manier gemaakt kunnen worden (actieradius, snel opladen) zijn we nog wel een paar jaartjes verder.
En o ja, wie wil er dan mijn caravan hebben? Want daar kunnen we dan waarschijnlijk niets meer mee...
En geen eigen auto meer, ik moet er niet aan denken. Sommigen hebben geen moeite met het delen van auto's, ik wel...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Laat Evert nu net de doelgroep zijn waar ik het over heb.
Hardwerkende mensen, die door anderen die erg vooruitstrevend zijn naar de transitie, worden weggezet als, hakken in het zand zettend, op de reet blijven zittende mensen die helemaal niets willen.
Het angstdenken dat we er straks allemaal niet meer zijn wanneer we niet heel fors gaan veranderen, het wegzetten van mensen die er anders naar kijken, geen respect voor meningen die niet passen in de transitie zijn zomaar wat dingen die bij mij komen opborrelen.
Nu is NL het kleinste land van Europa, dieselen is in Dld, F, Spanje en Portugal ongekend populair..
Maar goed ik begrijp dat wanneer je bezig bent met de transitie voor je werk er een iets andere mening is toegedaan, iets met brood en woord.
Ik merk dat ik vaker niet meer inlog op het forum juist vanwege dit soort angstdenkers met een negatief verhaal over mensen die andere ideeën hebben.
Ik zou, als ik Volvo was, en echt iets willen veranderen veel ingrijpender te werk gaan, gewoon tegen hun diesel klanten zeggen, zoek het maar uit wij geven geen onderhoud meer op diesels, bekijk het maar met je diesel.
Wij hebben gewoon een eigen auto nodig omdat we in een buitengebied wonen, na 18:00 rijden hier geen bussen meer.
Vliegen doen wij niet dat is slecht voor milieu en klimaat, hebben geen kinderen omdat teveel mensen op een klein stukje van de wereld het daadwerkelijke probleem is maar dat zijn discussies die niet gevoerd worden.
Wij gooien het tankje diesel vol en doen dat thv Lyon nogmaals en staan dan met 3/4tank in het zuiden van Frankrijk, dat blijf ik nog jaren doen op deze manier.
En als we het dan toch over de energietransitie hebben, plemp dat ding daar waar de vraag naar energie het hoogste is..
https://www.geenstijl.nl/5157943/van-ga ... ncentrale/
Maasvlakte lijkt mij een uitstekende plek.
Hardwerkende mensen, die door anderen die erg vooruitstrevend zijn naar de transitie, worden weggezet als, hakken in het zand zettend, op de reet blijven zittende mensen die helemaal niets willen.
Het angstdenken dat we er straks allemaal niet meer zijn wanneer we niet heel fors gaan veranderen, het wegzetten van mensen die er anders naar kijken, geen respect voor meningen die niet passen in de transitie zijn zomaar wat dingen die bij mij komen opborrelen.
Nu is NL het kleinste land van Europa, dieselen is in Dld, F, Spanje en Portugal ongekend populair..
Maar goed ik begrijp dat wanneer je bezig bent met de transitie voor je werk er een iets andere mening is toegedaan, iets met brood en woord.
Ik merk dat ik vaker niet meer inlog op het forum juist vanwege dit soort angstdenkers met een negatief verhaal over mensen die andere ideeën hebben.
Ik zou, als ik Volvo was, en echt iets willen veranderen veel ingrijpender te werk gaan, gewoon tegen hun diesel klanten zeggen, zoek het maar uit wij geven geen onderhoud meer op diesels, bekijk het maar met je diesel.
Wij hebben gewoon een eigen auto nodig omdat we in een buitengebied wonen, na 18:00 rijden hier geen bussen meer.
Vliegen doen wij niet dat is slecht voor milieu en klimaat, hebben geen kinderen omdat teveel mensen op een klein stukje van de wereld het daadwerkelijke probleem is maar dat zijn discussies die niet gevoerd worden.
Wij gooien het tankje diesel vol en doen dat thv Lyon nogmaals en staan dan met 3/4tank in het zuiden van Frankrijk, dat blijf ik nog jaren doen op deze manier.
En als we het dan toch over de energietransitie hebben, plemp dat ding daar waar de vraag naar energie het hoogste is..
https://www.geenstijl.nl/5157943/van-ga ... ncentrale/
Maasvlakte lijkt mij een uitstekende plek.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dieselen is ook in de landen waar het 'ongekend populair is' al lang niet meer zo populair.
Ook daar worden ze steeds meer uitgefaseerd.
En ook ik, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ben er absoluut NIET blij mee hoe en wat er nu gebeurt. Het tast ook mijn 'vervoersvrijheid' aan. En ja ik zie (nogmaals) vele haken en ogen.
Maar laat ik het dan anders zeggen: de 'vooruitgang' is niet te stoppen. We worden er in meegezogen. Dus sluit je er niet voor af.
Als je mij 5 jaar geleden had gezegd dat ik eind 2023 vrijwel zeker een elektrische auto moet leasen van de baas (in ieder geval plug in Hybride gezien de afstand woon werk) had ik je vierkant uitgelachen. Echt. Zelfs een dikke 2,5 jaar geleden dacht ik nog bij het bestellen van de huidige diesel (ja het is een diesel) het zal wel loslopen. Nou echt niet dus.
BTW,
Ik heb echt begrip voor een ieder, en probeer een ieder in zijn of haar waarde te laten. En ik snap het ook wel. Onbekend maakt onbemind. Het is nogal een verandering. Blijf er echter niet tegen aan trappen. Dan maak je het jezelf moeilijker.
Ook daar worden ze steeds meer uitgefaseerd.
En ook ik, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ben er absoluut NIET blij mee hoe en wat er nu gebeurt. Het tast ook mijn 'vervoersvrijheid' aan. En ja ik zie (nogmaals) vele haken en ogen.
Maar laat ik het dan anders zeggen: de 'vooruitgang' is niet te stoppen. We worden er in meegezogen. Dus sluit je er niet voor af.
Als je mij 5 jaar geleden had gezegd dat ik eind 2023 vrijwel zeker een elektrische auto moet leasen van de baas (in ieder geval plug in Hybride gezien de afstand woon werk) had ik je vierkant uitgelachen. Echt. Zelfs een dikke 2,5 jaar geleden dacht ik nog bij het bestellen van de huidige diesel (ja het is een diesel) het zal wel loslopen. Nou echt niet dus.
BTW,
Ik heb echt begrip voor een ieder, en probeer een ieder in zijn of haar waarde te laten. En ik snap het ook wel. Onbekend maakt onbemind. Het is nogal een verandering. Blijf er echter niet tegen aan trappen. Dan maak je het jezelf moeilijker.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Grappig
Blijkbaar heeft mijn post ergens AUW gedaan
Ik wijs op de tekortkomingen van de electiceringstransitie, en wordt afgefikt als zijnde achtergebleven met de hakken in het zand
Herkenbaar
Als de boodschap niet bevalt heeft de boodschapper.....
Maar ter geruststelling via de gemeenteraad ben ik al sinds 2019 zijdelings betrokken bij het RES proces, dus weet hopenlijk wel iets van de transitie, en van wat er allemaal gebeurd
De naïviteit van de huidige RES bestuurders is werkelijk grenzeloos
In 2019 beweerde men de inwoners van het gas af te kunnen krijgen met een reklamekaravaan en een gesprekje , men nu wel erg hardhandig tegen de realiteit aangelopen.
De huidige opzet met miljarden aan subsidies is een prachtige business-case voor diverse buitenlandse investeerders
20jr een vaste inkomstenbron!!
Zonder subsidies kan geen windmolen rendabel draaien
Duitsland heeft omgerekend al 600 miljard uitgegeven aan hun transitie
En waar staan ze nu? Ca 20% energie opwekking dmv zo’n en wind .
Ik lees in een van de Posts vooral over “moeten
Moeten moeten “
Ik heb slechts 3 simpele vragen
1 wat moeten we?
2 waarom moeten we?
3 van wie moeten we ?
Blijkbaar heeft mijn post ergens AUW gedaan
Ik wijs op de tekortkomingen van de electiceringstransitie, en wordt afgefikt als zijnde achtergebleven met de hakken in het zand
Herkenbaar
Als de boodschap niet bevalt heeft de boodschapper.....
Maar ter geruststelling via de gemeenteraad ben ik al sinds 2019 zijdelings betrokken bij het RES proces, dus weet hopenlijk wel iets van de transitie, en van wat er allemaal gebeurd
De naïviteit van de huidige RES bestuurders is werkelijk grenzeloos
In 2019 beweerde men de inwoners van het gas af te kunnen krijgen met een reklamekaravaan en een gesprekje , men nu wel erg hardhandig tegen de realiteit aangelopen.
De huidige opzet met miljarden aan subsidies is een prachtige business-case voor diverse buitenlandse investeerders
20jr een vaste inkomstenbron!!
Zonder subsidies kan geen windmolen rendabel draaien
Duitsland heeft omgerekend al 600 miljard uitgegeven aan hun transitie
En waar staan ze nu? Ca 20% energie opwekking dmv zo’n en wind .
Ik lees in een van de Posts vooral over “moeten
Moeten moeten “
Ik heb slechts 3 simpele vragen
1 wat moeten we?
2 waarom moeten we?
3 van wie moeten we ?
keep calm!, your randomizer is running
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12268
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Er is straks dan geen ice meer nieuw te koop, maar dat betekend imho eerder dat ipv de aankoop van een EV de mensen met hun bestaande ice zo lang als mogelijk door zullen gaan rijden, mezelf incluis.
Vooralsnog moeten we helemaal niets...
Heb reeds geinvesteerd in warmtepompen, dat spul is serieus duurder in aanschaf en verbruik dan een gasketel en zomaar eerder achterhaald.
Vooralsnog moeten we helemaal niets...
Heb reeds geinvesteerd in warmtepompen, dat spul is serieus duurder in aanschaf en verbruik dan een gasketel en zomaar eerder achterhaald.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja Evert, we moeten naar elektrisch En dat komt niet uit mijn koker. 2030 is er nieuw geen normale ICE meer te verkrijgen. Het is allemaal elektrisch. De Europese regelgeving gaat ons dat opleggen.
Natuurlijk zullen er dan ook nog ICE wagens rijden. Maar nieuw leverbaar. Nee. (Op een paar exoten na die op "synthetische' brandstof kunnen rijden.)
Ook exoten gaan trouwens over naar elektrisch.
Natuurlijk zullen er dan ook nog ICE wagens rijden. Maar nieuw leverbaar. Nee. (Op een paar exoten na die op "synthetische' brandstof kunnen rijden.)
Ook exoten gaan trouwens over naar elektrisch.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20611
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zoals een klasgenootje ooit zei op de middelbare school: tegen die tijd ben ik al dood. Alleen wist de leraar niet goed of hij boos moest worden of mee moest lachen.
Het gaat allemaal niet helpen als we nog steeds massaal ver van huis een baan hebben, ons huis niet isoleren, met de auto overal naar toe gaan, gezinnen aanmoedigen dat veel kinderen heel normaal is, de Amerikaan nog steeds 2 maal meer energie gebruikt dan de Europeaan, arm Azië en Afrika op hout blijft koken in plaats van gas, hier nog steeds open haarden zijn toegestaan, boeren te veel blijven produceren en wij inkopen vanaf de andere kant van de wereld, enzovoort.
Kortom, waarom de auto elektrificeren? Die bijdrage aan de milieuverontreiniging is maar een klein dingetje in het grote geheel.
Het gaat allemaal niet helpen als we nog steeds massaal ver van huis een baan hebben, ons huis niet isoleren, met de auto overal naar toe gaan, gezinnen aanmoedigen dat veel kinderen heel normaal is, de Amerikaan nog steeds 2 maal meer energie gebruikt dan de Europeaan, arm Azië en Afrika op hout blijft koken in plaats van gas, hier nog steeds open haarden zijn toegestaan, boeren te veel blijven produceren en wij inkopen vanaf de andere kant van de wereld, enzovoort.
Kortom, waarom de auto elektrificeren? Die bijdrage aan de milieuverontreiniging is maar een klein dingetje in het grote geheel.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/