Vwb. TCO. Dat is inderdaad een dingetje.
Ik herinner me een verslag van een Amerikaan die in 2011 een Nissan Leaf kocht. Hij moest na 5 jaar een nieuw accupakket in de Leaf laten plaatsen. Dat kostte hem ca. 5000 U$.
De oorzaak volgens het artikel was zeer waarschijnlijk overbelasting van het accupakket. Hij woonde nl. boven het dal. Elke keer dat hij ergens naar toe moest, moest hij eerst een afdaling nemen. En zo'n geval gaat een EV de accu's opladen. En als de accu's al vol zaten (want bij huis had hij gewoon een laadpaal), dan ging het laden gewoon door bij de afdaling. Met overbelasting van de accu's tot gevolg.
Zou dat trouwens een van de redenen zijn waarom je niet meer dan tot 90% van de accucapaciteit mag opladen?
Het gekke was wel dat deze Amerikaan dit geen enkel probleem vond en nog steeds dolenthousiast van zijn Leaf was. Best bijzonder, omdat als een brandstofmotor na 5 jaar vervangen moet worden, de wereld te klein is. Zie de D4 olieverbruik/gescheurde kop problematiek.
Top man Volvo vraagt om een verbod op auto’s met een verbrandingsmotor.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dat is een leasebak, dus die lever ik over 4 jaar in.danny3 schreef: ↑04.12.2020 - 13:47Jouw BMW zeker niet ....Marcnij schreef: ↑04.12.2020 - 09:11 Voor diegenen die nog 20 jaar met hun huidige Volvo willen doen, controleer de roest bescherming van je auto.
Dat schijn niet meer te zijn wat het ooit was.
Zie ook viewtopic.php?f=92&t=86338
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Was en publicatie van de ANWB ik meen 4 jaar en. 15.000km/jaar.
Langere termijn is denk ik nog een beetje koffiedik kijken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik heb al een paar keer wat video’s gezien (o.a. alweer van de ANWB) waar ze mensen op straat vragen naar de aanschaf van een EV.
Vaak was het antwoord “nieuw te duur, ik wacht op gebruikt aanbod” of van gelijke strekking,
Aan de andere kant is die angst voor de levensduur van accu’s er ook.
Daar zou de Bovag bijvoorbeeld op in kunnen springen om daar specifiek een garantie (verzekering) voor aan te bieden.
Op dit moment rij ik een lease auto en heb niet veel te kiezen, maar als ik weer als particulier zou kopen dan zou een jong gebruikte EV met voldoende actieradius zeker een optie zijn.
Het is jammer dat Volvo de XC40 recharge helemaal bovenin de reeks zet. Een uitvoering met een 150-180pk electro motor en actieradius van rond de 350km zou prijstechnisch waarschijnlijk onder de 50k uitkomen. Dan heb je een prijsverschil van zo’n 10.000 met een T2, wat een reel bedrag is om terug te verdienen (geen MRB, lagere ‘brandstof’ kosten, lagere onderhoudskosten)
Het is natuurlijk alleen de vraag hoelang de MRB vrijstelling van EV’s van kracht blijft.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 04.12.2020 - 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Besparing op MRB en brandstof/electriciteit is gemakkelijk zelf uit te rekenen
Afschrijving blijft altijd koffiedik kijken, toen ik mijn C70 D3 kocht was er ook nog niet zo’n afkeer van diesels, maar daarvan viel de restwaarde na 5 jaar ook vies tegen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Feit is wel dat als je naar lease tarieven kijkt , en die kunnen aardig goed de totale kostprijs inclusief afschrijving calculeren, dan is een P8 AWD goedkoper dan een vergelijkbaar geprijsde B5 Business pro (895 vs 995 ex btw incl brandstof/electra; 4 jaar 15.000km/j; bron: directlease.nl)
En dan heb je met de P8 een veel snellere auto.
Ik heb alleen niet naar de uitrusting gekeken, weet niet met welk uitrustingsniveau de P8 te vergelijken is.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Maar wat doet de lease markt?
Ik zie nu nog maar sporadisch opgefokte standjes in EV's, die gasten werken allemaal thuis, slingeren om 8 uur de laptop en koffiezetter aan.
Ik gok dat de grote jongens ook maar niet meer zo naar normaal gaan zoals we in begin 2020 deden, kortom minder handel in de leasemarkt.
Ik zie nu nog maar sporadisch opgefokte standjes in EV's, die gasten werken allemaal thuis, slingeren om 8 uur de laptop en koffiezetter aan.
Ik gok dat de grote jongens ook maar niet meer zo naar normaal gaan zoals we in begin 2020 deden, kortom minder handel in de leasemarkt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Er zijn inderdaad al bedrijven die nu al plannen om medewerkers na covid ook regelmatig thuis te laten werken.
Aan de andere kant hoor ik ook van veel mensen dat ze blij zijn als ze weer naar kantoor mogen.
Het zal in ieder geval nog wel tot medio 2021 duren voordat we weer normaal naar kantoor mogen.
Ik heb op mijn nieuwe leaseauto nog geen 1000km per maand gezet.
En dan heeft mijn vrouw hem nog wel af en toe mee naar haar werk (60km enkele reis).
Aan de andere kant hoor ik ook van veel mensen dat ze blij zijn als ze weer naar kantoor mogen.
Het zal in ieder geval nog wel tot medio 2021 duren voordat we weer normaal naar kantoor mogen.
Ik heb op mijn nieuwe leaseauto nog geen 1000km per maand gezet.
En dan heeft mijn vrouw hem nog wel af en toe mee naar haar werk (60km enkele reis).
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19427
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Verklaar je nader. Want hypocriet is dit namelijk niet te noemen. Zo "denkt" Samuelsson namelijk al een aantal jaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tjonge heb je net een auto gekocht en een spaarrekening waar je nog een keer of 9 á 10 ruimte voor een wasmachine hebt krijg je een rekening van 12 tot 15k voor een nieuwe accu....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Inderdaad. Reuze bedankt voor het delen van de prijzen want ik denk dat er maar weinig mensen zijn die daar over nadenken bij aanschaf.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12219
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Zou ze dan bij volvo zeker 'n boze brief sturen
In 'n TCO is die accu nog nergens meegenomen terwijl ze niet het eeuwige leven hebben en dus zeker op 'n gebruikte auto 'n serieuze kostenpost kunnen gaan worden
In 'n TCO is die accu nog nergens meegenomen terwijl ze niet het eeuwige leven hebben en dus zeker op 'n gebruikte auto 'n serieuze kostenpost kunnen gaan worden