Niet zo een beste beurt voor Volvo.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20667
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik had het al gelezen maar ben niet onder de indruk. Het zijn geen Engelse auto's dus dat zou de reden kunnen zijn dat ze slecht scoren ... Of de tester had een slechte dag toen hij aan de gang ging.
Als ik met 80 per uur op de cruise naar St Tropez rij doet de mijne ook 1 op 12. Dat is beter dan de fabrikant opgeeft. Maar zo rijden wij niet en dus loopt hij 1 op 8. Minder dan de fabrikant opgeeft. Overigens reden ook al onze Volvo's 1 op 8. En dat betrof een 2300 op lpg, 2 liter turbo, 2,5 en 3,0 6 in lijn. Laatste was zelfs een 2,5T. Voor mij nietszeggende cijfers en feitjes dus.
Als ik met 80 per uur op de cruise naar St Tropez rij doet de mijne ook 1 op 12. Dat is beter dan de fabrikant opgeeft. Maar zo rijden wij niet en dus loopt hij 1 op 8. Minder dan de fabrikant opgeeft. Overigens reden ook al onze Volvo's 1 op 8. En dat betrof een 2300 op lpg, 2 liter turbo, 2,5 en 3,0 6 in lijn. Laatste was zelfs een 2,5T. Voor mij nietszeggende cijfers en feitjes dus.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13
Worden de auto's ooit nog eens gecontroleerd door een instantie nadat ze zijn afgeleverd?
Zo'n WLTP test wordt doorlopen met een bepaalde software aanboord, maar voordat de Volvo's aan de klant worden afgeleverd hebben ze bij de dealer alweer een software 'update' gehad. Zou die daarna nog steeds dezelfde WLTP testresultaten halen?
Zo'n WLTP test wordt doorlopen met een bepaalde software aanboord, maar voordat de Volvo's aan de klant worden afgeleverd hebben ze bij de dealer alweer een software 'update' gehad. Zou die daarna nog steeds dezelfde WLTP testresultaten halen?
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6929
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nieuwswaarde=0
Vrijwel elke auto verbruikt (veel) meer dan de fabrieksopgave. Dat naast tig factoren welke tevens van invloed zijn op het verbruik, en geen enkele situatie eender zijn.
Kortom, een artikel wat (vrijwel) niets zegt.
Vrijwel elke auto verbruikt (veel) meer dan de fabrieksopgave. Dat naast tig factoren welke tevens van invloed zijn op het verbruik, en geen enkele situatie eender zijn.
Kortom, een artikel wat (vrijwel) niets zegt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6929
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Maakt mij geen flaus aus. Favoriet of niet. Deze ‘test’ (of dit soort ‘tests’) zijn per definitie nietszeggend.
Zonder de evt uitkomsten te hoeven weten bestempel ik ze per definitie als zodanig.
(Los van het feit dat het verbruik mij ook geen flaus aus maakt).
Zonder de evt uitkomsten te hoeven weten bestempel ik ze per definitie als zodanig.
(Los van het feit dat het verbruik mij ook geen flaus aus maakt).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Verbruikscijfers zijn een indicatie om auto’s onderling te vergelijken, niets meer en niets minder. En zolang iedereen even hard zijn best doet om de grens van de testmethode op te zoeken, gaat dat prima. Maar wat een individu vervolgens Verbruikt, hangt helemaal van de betreffende individu af.
Met mijn Superb reed ik destijds, zonder op eieren te rijden, makkelijk 1 op 14. Een klant van me had er ook 1. Zelfde motor en bak en die haalde de 1 op 9 niet eens. Om maar een voorbeeld te geven...
Met mijn Superb reed ik destijds, zonder op eieren te rijden, makkelijk 1 op 14. Een klant van me had er ook 1. Zelfde motor en bak en die haalde de 1 op 9 niet eens. Om maar een voorbeeld te geven...
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40649
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een auto aangeschaft op basis van verbruikscijfers.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6929
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ook voor mij een factor welke geen enkele rol speelt.
Indien je je daar op focust: koop een nieuwe fiets.
Indien je je daar op focust: koop een nieuwe fiets.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27615
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ook nooit en zal dat ook niet snel doen ook.
Maar ik ben het wel eens met de onderstaande post
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- j0t
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09.09.2019 - 18:23
Als ik goed doortrap (constant 150-190 in DE, of ná 19:00 uur 140 in NL), als een malle optrek na het licht op groen te zijn gegaan, haal ik met moeite 1:7. Sinds de max. snelheid in NL naar 100km/h is gegaan, en ik 5 minuutjes eerder van huis richting kantoor vertrek, haal ik door de weeks met alleen woon-werk verkeer met gemak 1:20! Het weekend verprutst het gemiddelde weer naar 1:17. En dat met een 'oude' 2.4D 5-cylinder in een relatief zware S80 met een wat verouderde automaat (GT6)
Ergo: het kan beter dan fabrieksopgave, en het kan slechter. Maar dat zal voor elke auto gelden; het is maar hoe je je auto ge- en misbruikt; véél stadsverkeer/file? dan slechter. Gematigde snelheden en véél snelweg? Wellicht beter dan fabrieksopgaaf.
Ergo: het kan beter dan fabrieksopgave, en het kan slechter. Maar dat zal voor elke auto gelden; het is maar hoe je je auto ge- en misbruikt; véél stadsverkeer/file? dan slechter. Gematigde snelheden en véél snelweg? Wellicht beter dan fabrieksopgaaf.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
S80 2.4D 163pk GT6 MY08 - Barents Blue.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
“Het moet niet gekker worden; Van een zuinig 1.6je van VW, naar 1 op 12 17 in opa’s slee...”
S80 2.4D 163pk GT6 MY08 - Barents Blue.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
“Het moet niet gekker worden; Van een zuinig 1.6je van VW, naar 1 op 12 17 in opa’s slee...”
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ik kijk echt niet of een auto zuinig is. Ik wil een Volvo die lang heel blijft en goed een gemiddelde caravan kan trekken ten alle tijden en overal.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13
Maar hoe zou het zitten met de uitstoot? Zou dit ook zoveel afwijken van de WLTP testen? Uitstoot is toch samenhangend met het verbruik van een auto.
Wordt er wel eens een WLTP test uitgevoerd met een door de dealer afgeleverde auto? Ter controle, dus met 'nieuwe' software die door de dealer wordt geladen.
Wordt er wel eens een WLTP test uitgevoerd met een door de dealer afgeleverde auto? Ter controle, dus met 'nieuwe' software die door de dealer wordt geladen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6929
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
En zo’n ‘test’ wordt dan geplaatst met het idee dat berijders dat zeer relevante info vinden welke (zwaar) mee zou wegen bij aanschaf.
Dus gaat het uiteindelijk om verbruikscijfers.
Dus gaat het uiteindelijk om verbruikscijfers.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Met mijn C70 (2.4 140pk) haal ik betere gebruikscijfers dan de fabrieksopgave, met mijn V50 D2 haal ik de gebruikscijfers van de fabriek niet. Dat laatste vind ik wel jammer, maar ondertussen ben ik wel blij dat het niet andersom is.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Da's niet zo raar, in de tijd dat jouw auto gemaakt werd, waren verbruikscijfers nog niet zo belangrijk en werd er door de fabrikanten weinig aandacht aan besteed. Maar toen daar fiscale aspecten (bijtelling, BPM etc) aan gekoppeld werden, ging de complete truckendoos open bij de fabrikanten en gingen ze de de rand van de testvoorschriften opzoeken. Waardoor de opgaven wel heel theoretisch werden en in de praktijk nauwelijks meer haalbaar, laat staan te verbeteren, zijn.j0t schreef: ↑08.07.2020 - 11:40 Als ik goed doortrap (constant 150-190 in DE, of ná 19:00 uur 140 in NL), als een malle optrek na het licht op groen te zijn gegaan, haal ik met moeite 1:7. Sinds de max. snelheid in NL naar 100km/h is gegaan, en ik 5 minuutjes eerder van huis richting kantoor vertrek, haal ik door de weeks met alleen woon-werk verkeer met gemak 1:20! Het weekend verprutst het gemiddelde weer naar 1:17. En dat met een 'oude' 2.4D 5-cylinder in een relatief zware S80 met een wat verouderde automaat (GT6)
Ergo: het kan beter dan fabrieksopgave, en het kan slechter. Maar dat zal voor elke auto gelden; het is maar hoe je je auto ge- en misbruikt; véél stadsverkeer/file? dan slechter. Gematigde snelheden en véél snelweg? Wellicht beter dan fabrieksopgaaf.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12278
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dat is niet helemaal waar, 'n oude 5 cilinder was best erg zuinig maar met euro 3 of 4 ook behoorlijk vervuilender..
Elke stap die gezet werd naar 'n schonere motor leverde helaas ook 'n hoger verbruik op.. Het gaat steeds meer om uitstoot niet om verbruik
Elke stap die gezet werd naar 'n schonere motor leverde helaas ook 'n hoger verbruik op.. Het gaat steeds meer om uitstoot niet om verbruik
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
^Ik heb het er alleen over waarom het met een auto van 15 jaar oud gemakkelijker is om onder het opgegeven verbruik te komen dat met een auto van vandaag de dag, niet of een moderne auto wel of niet zuiniger is dan eentje van 15 jaar oud (maar ik kan Me uit eigen ervaring wel in jouw verhaal vinden )
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.