Elke nieuwe Volvo haalt maximaal 180 km/u en wordt geleverd met een Care Key

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er is 'n Europese typegoedkeuring, deze is vastgelegd in 'n conformiteitscertficaat, staat daar voor my 21 180 als vmax, ben je wettelijk gezien al uitgepraat..
Dan mag je heico of polestar heten maar dat maakt wel dat je welbewust 'n typegoedkeuring ongeldig maakt.
Lijkt mij echt geen optie, en dat volvo dan ook nog fabrieksgaranties hierop zou gaan geven lijkt me gezien de beperkingen van de door henzelf geformuleerde typegoedkeurings specificaties lijkt mij volledig uitgesloten..
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

NielsPHEV schreef: 30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.

Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.

Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

DB200 schreef: 30.05.2020 - 10:53
Ben schreef: 27.05.2020 - 12:49 Het is mij niet geheel duidelijk wat de laatste paar berichten te maken hebben met de titel van dit topic.
Yup, on topic blijven is op dit forum wel een dingetje. Wat dat betreft is dit forum net soort van een stamkroeg :whistle:
Zei hij, leunend aan de bar..... ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

RoaldH schreef: 30.05.2020 - 15:24
NielsPHEV schreef: 30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.

Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.

Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.
Klopt doen ze voor speciale top modellen hoger dan 250 hoeft van mij overigens niet en met 230 zou net als de 2019 xc en cc modellen zou ik ook geen moeite hebben. Als het doel awareness is zoals men claimt kan je veel bereiken met een opleiding en een opleiding werkt ook onder de 180!
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

diesel01 schreef: 31.05.2020 - 10:44 Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
Zou dat echt een les geweest zijn, 130 kmh blijft adviessnelheid 160 is dan wel erg fors anyway portee van de boodschap is geen slecht idee ik sta er ook open voor
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27068
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wel eens een stukje gezien over rijlessen in Duitsland en er zijn voor zover toen voorbij kwamen heel wat rijscholen die een leerling eens 200 km/h lieten ervaren.
Dit zodat ze goed voorbereid de weg op gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NielsPHEV schreef: 31.05.2020 - 11:03
diesel01 schreef: 31.05.2020 - 10:44 Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
Zou dat echt een les geweest zijn, 130 kmh blijft adviessnelheid 160 is dan wel erg fors anyway portee van de boodschap is geen slecht idee ik sta er ook open voor
Geen idee maar lesbordje er op, en omdat het best stevig ging keek ik even in de auto en had de indruk dat het gewoon les was.
Knaap van een jaar of 18 aan het stuur en een 40tiger er naast.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

NielsPHEV schreef: 31.05.2020 - 08:34
RoaldH schreef: 30.05.2020 - 15:24
NielsPHEV schreef: 30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.

Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.

Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.
Klopt doen ze voor speciale top modellen hoger dan 250 hoeft van mij overigens niet en met 230 zou net als de 2019 xc en cc modellen zou ik ook geen moeite hebben. Als het doel awareness is zoals men claimt kan je veel bereiken met een opleiding en een opleiding werkt ook onder de 180!
Ik zou 230 ook een prima (tussen)oplossing vinden. Het doel van Volvo was om de uitstoot op hoge snelheid te verlagen. Met 230 i.p.v. 250 km/h is dat ook het geval.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Sinds 100 kmh in NL ‘het nieuwe normaal is’ ben ik een paar maal naar Nijmegen gereden vanaf de kip van Noord-Holland. Mijn ervaringen: ten opzichte van de eerder maximum snelheid van 130 heb je geen echt tijdverschil, wel rijdt het veel relaxter.

Ik vond het prima en vind 180 hard zat.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zo is dat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

Ik heb nog nooit 180 gereden
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

danny3 schreef: 07.07.2020 - 17:14 Ik heb nog nooit 180 gereden
Is ook minder spannend dan het lijkt.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ik maak een hoop kilometers en heb een enorm drukke tijd gehad tijdens de COVID-19 crisis, dus al veel op de weg met 100Km/u, zelfs met vrijwel lege snelwegen en het is prima te doen. Muziekje aan of een luisterboek en je komt ontspannen aan. En eigenlijk maar een paar minuten later.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

hsv70 schreef: 07.07.2020 - 19:19
danny3 schreef: 07.07.2020 - 17:14 Ik heb nog nooit 180 gereden
Is ook minder spannend dan het lijkt.
Dat ligt onder andere aan het overige verkeer(s aanbod)
en hoe de mede-passagiers het ervaren 8) :)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik merkte dit weekend weer dat 100 op de weg een rustiger verkeersbeeld geeft, zeker als je 90 a 95 rijdt met caravan aan de haak gaat het overige verkeer maar nauwelijks harder of zachter.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik merk in het noorden vooral dat mensen harder rijden.
Met 100 een paar vrachtwagens inhalen duurt een eeuwigheid, helemaal als de snelweg leeg is en er een stoet auto’s achter je zit.
Ik rijdt nog steeds 120 op PA en 3 strepen op de radar, halen mensen in met 100 of steeds vaker met 95 dan zit ik er op ruime afstand achter.
Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Cygnus
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
Locatie: Groningen

Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...

Precies, en alleen dat gedrag is al een zegen. Sinds de 100 lijkt het veel meer geaccepteerd dat een ander ook eens naar links gaat en houden de 'snelle' jongens en meisjes netjes afstand
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27068
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gisteren met 115 km/h op de teller aan het inhalen, komt er eentje half over het strookje naast de linkerbaan aan met de verwachting dat ik direct op het gas zou gaan of de vrachtwagen naast me in zou duiken...
Maar over het algemeen klopt die stelling wel meer lijkt het, al is het ook wel een beetje afhankelijk van het type auto dat je mee hebt.

Zaterdag een lange rit over de snelweg met de trailer op de planning staan, ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen nu met de 100 km/h regeling.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Cygnus schreef: 08.07.2020 - 08:30 Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...

Precies, en alleen dat gedrag is al een zegen. Sinds de 100 lijkt het veel meer geaccepteerd dat een ander ook eens naar links gaat en houden de 'snelle' jongens en meisjes netjes afstand
Overigens is er ook een nieuw fenomeen ontstaan, vanmorgen komt mij met een behoorlijk verschil een Superb achterop terwijl ik al "20" te hard rijdt.
Zoekt de kont van de V90 op en blijft daar op een metertje of 4á5 achter hangen maar haalt niet in...
Doordat de voorruiten van Vag een coating hebben kunnen je daar onder een bepaalde hoek niet doorheen kijken en ik hield al rekening met een stille.
Deze man heeft vanaf Assen noord tot het Julianaplein op het vinkentouw gezeten en ik vraag mij dan af of dat prettig rijdt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”