Ruitensproeier probleem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mf10421
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 21.08.2012 - 19:06
Locatie: Nijmegen

Help! Mijn S80 is afgekeurd omdat de ruitensproeier niet werkt. Een monteur heeft het pompje vervangen, alle slangetjes doorgeblazen, maar ze doen het nog steeds niet. Het zouden waarschijnlijk alleen nog de sproeikopjes kunnen zijn. Het probleem is dat hij binnen 8 (nu nog 2) voor de herkeuring moet. Weet iemand een monteur die ze heeft liggen en ze ook kan plaatsen op deze korte termijn?

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoor graag van iemand.

Volvo S 80 Summum D5 2008
Gebruikersavatar
mf10421
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 21.08.2012 - 19:06
Locatie: Nijmegen

Ik heb ze inmiddels gevonden nieuw en besteld. Mijn vraag: is dat zelf te doen?

Met vriendelijke groet Rob
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Lijkt me niet zo moeilijk, zitten waarschijnlijk in de kap geklikt. Als je de nieuwe hebt, dan zie je het vanzelf hoe ze vast zitten.

Wel vreemd dat ze niet weten wat het precies is. Je hebt een reservoir, een elektrisch pompje, slangetjes en sproeikoppen en vaak ook een terugslagklepje. Komt er net voor de sproeikopjes wel vloeistof uit? Dan zitten de sproeikopjes verstopt. Gaat het pompje wel draaien?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
mf10421
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 21.08.2012 - 19:06
Locatie: Nijmegen

Dank voor je reactie, ik heb het zelf opgelost. Wat bleek dat de sproeikopjes vanbinnen verstopt zaten. Dus na ongeveer 5x voorzichtig peuren en uitproberen zijn ze weer als nieuw. Ik had inmiddels een nieuw setje besteld die nu mooi op de spareplank komen te liggen.
Ik heb er een nieuw pompje ingezet en de slangetjes doorgeblazen. Dus het kon alleen in de sproeikoppen zitten.
De S 80 is inmiddels goedgekeurd voor de APK.

Grt Rob
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Goed dat het opgelost is, je kan er weer een jaar tegen! Veel kan er inderdaad niet fout gaan: reservoir leeg, het pompje doet het niet, er zit ergens onderweg een lekkage of ergens een verstopping.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik lees hier toch een tip voor elke autobezitter: reinig jaarlijks de sproeikoppen van de wissers.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “S80”