klokkenhuis unit vervangen

Plaats reactie
EdwinS80
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.04.2021 - 15:58

Goedendag allen,

Daar ik geheel nieuw ben hier en de weg nog niet echt goed weet, val ik hier maar gelijk met de deur in huis met mijn vraag.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Volvo S80 2.4, 140pk, aut. benz. uit 2003 (model 2004 heb ik me laten vertellen???).
Heb m'n hele leven serieus luxe en hoog segment lease-auto's gereden maar dit is wel echt heel relaxed. ;)

Anyhow... Het een en ander is natuurlijk een beetje gedateerd waaronder de verlichting welke ik ondertussen geheel heb vervangen door led's. Wellicht vloeken in de kerk maar ik vind het mooi! Nu als laatste stap wilde ik, zoals in vele YouTube tutorials goed wordt uitgelegd en prima te doen is, achter de klokken de ouderwetse lampjes vervangen door heldere led's. Maar wat schetste mijn verbazing? Ik heb volgens mij de enige tellerunit waar de lampjes niet via de achterzijde van de unit te vervangen zijn en zijn ze volgens mij zelfs op de plaat gesoldeerd. Bij alle tutorials zijn de lampjes netjes via de achterzijde toegangkelijk behalve bij die van mij!

Nu zijn die units volop verkrijgbaar voor niet al teveel geld alleen kan ik nergens en van niemand uitsluitsel krijgen of deze 1 op 1 te swappen zijn?! Er zijn zo verschrikkelijk veel diverse nummers op die units te vinden van 1998/2006. De onderdelenjongens branden zich er ook niet aan. Volvo zelf doet bij navraag ook vaag. Vanmiddag contact gehad met Frans Erich, volgens zeggen Dé Volvo electronica goeroe van het Westelijk halfrond, en die schoot volledig in de stress toen ik het over het vervangen van de lampjes begon. Al was dat volgens mij meer vanuit esthetisch oogpunt. Hij vertelde mij dat het eventueel kan maar dan met unit uit model 2005 (die met de bredere aluminium ringen om de klokken).

Wie heeft er ervaring met het swappen van de units (uit welk jaar dan ook), heeft tips en welke problemen (of niet) ben je tegengekomen? En als laatste... neemt de donorunit de kilometerstand over vanuit het "centrale geheugen" of staat de kilometerstand van de donorwagen er gewoon op?

Mocht er iemand zijn die wat weet dan hoor ik het graag!
Mvrgr Edwin
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met het hele wisselverhaal kan ik je helaas niet verder helpen.
Wel weet ik dat de kilometerstand elders op staat geslagen, dus je eigen kilometerstand komt weer in beeld te staan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
EdwinS80
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.04.2021 - 15:58

Toch weer iets wijzer geworden, waarvoor dank Fredhead!
Plaats reactie

Terug naar “S80”