Even voorstellen: Ik en mijn S80

Plaats reactie
jeroenjota
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.12.2019 - 12:14
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hallo,
Ik ben sinds begin december de eigenaar van een S80 uit 2001. Het is een 6 cylinder T6. Met zo'n beetje alle opties, ingebouwde telefoon, schuifdak etc etc.
Vorige week is ie goed gekeurd, dus veilig is ie in ieder geval.

Er zijn wel wat problemen natuurlijk. Niet al te gek met 322000 op de teller.
Maar volgens vriend Peter is dat allemaal erg overzichtelijk.

Hij verliest soms olie. Er moeten nieuwe keerringen in. Vriend Peter gaat dat oplossen.
Verder nog stabilisatie stangen achter.
Dan zou ie motorisch en technisch weer helemaal goed moeten zijn. Op naar de 4 ton ;-)

Verder komt er een ander stuur in , want van het huidige stuur is het zogenaamde hout afgebrokkeld en dat voelt natuurlijk niet zo fijn.
Ook de raamstopjes voor gaan we doen, links is al gebeurd maar rechts moet ook nog.

Het achter raam heeft een barst, we zijn nog op zoek naar vervanging.

De muziek uit de HU801 klinkt fantastisch. Maar de (4)CD wisselaar weigert soms dienst.
We hebben een Yatour aangesloten, ZONDER BlueTooth want volgens vriend Peter, werken de nieuwere Yatours niet op mijn auto.

Kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Op de sites van MoTrade en CarInterface zeggen ze daar niets over.

Nou wil ik natuurlijk het liefst dat de ingebouwde telefoon het doet, maar als ik een duo simkaart aanschaf heb ik geen dataverbinding meer en dus geen Spotify, als ik mijn telefoon naar de auto overzet.

Ik zat te denken om een prepaid simkaartje aan te schaffen en dan mijn telefoon daarheen door te schakelen als ik onder weg ben. Of een oude telefoon met een data-only kaartje in de auto te leggen voor data verbinding en dan een duo simkaart voor de telefoon.
Maar het lijkt me allemaal erg omslachtig, misschien kan het makkelijker?

Hoe dan ook, het is allemaal extra natuurlijk en het belangrijkste is rijden met dat ding en dat doet ie als de beste, wat een genot! Mijn fijnste auto's tot nu toe waren mijn 2 Renault Safranes met 5 cylinder Volvo motor, maar deze S80 overtreft die rijervaring met afstand!
Na jarenlang Renault te hebben gereden, 25 (2x), Espace, Safrane (2x) en kortstondig een VelSatis, sinds december 2019 een echte Volvo S80 T6 Geartronic. Regelrechte miskoop! Vanaf 27-8-2020 een V70 Momentum uit 2005.
RobSir
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 12.12.2019 - 06:21

Hé Jeroen,

We delen dezelfde passie. Ook ik ben in december 2019 de eigenaar geworden van een S80 T6 uit 2001 met 354.000 kilometers.
Zou jou vriend Peter mij kunnen adviseren in hoe ik de pakkingen en o-ringen van de turbo retourleidingen moet vervangen? Op de brug en moeten er bepaalde delen eerst gedemonteerd worden om er bij te komen? De onderkant van de motor is behoorlijk nat en het lijkt door deze o-ring en pakking te komen.

Alvast bedankt.
jeroenjota
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.12.2019 - 12:14
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Beste Rob,

Ik weet nog niet wanneer precies wij mijn keerringen gaan doen. Maar ik zal in ieder geval foto's maken.
En ik zal vriend Peter vragen of hij zin/tijd heeft voor nog zo'n klusje en/of uitleg.
Hij stuurde mij ook dit filmpje dit filmpje, daar kun je zien wat er aan de hand is.
De oliedruk wordt te hoog in het blok bij snel optrekken en dan wordt de olie er langs de keerring uitgedrukt.

Dus als je rustig rijdt heb je niet gauw last van olie verlies. Maar ja, met zoveel power is het lastig rustig te rijden ;-)

groet
Jeroen
Na jarenlang Renault te hebben gereden, 25 (2x), Espace, Safrane (2x) en kortstondig een VelSatis, sinds december 2019 een echte Volvo S80 T6 Geartronic. Regelrechte miskoop! Vanaf 27-8-2020 een V70 Momentum uit 2005.
RobSir
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 12.12.2019 - 06:21

Bedankt Jeroen voor de reactie. In mijn geval gaat het echter om de pakkingen en keerringen van de olie retourleidingen van de turbo’s. Mijn vraag in het algemeen; kan je hier goed bij of moet er van alles gedemonteerd worden?

Grt

Rob
Gebruikersavatar
j0t
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.09.2019 - 18:23

Gefeliciteerd! En nu lekkere km's maken!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
S80 2.4D 163pk GT6 MY08 - Barents Blue.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

“Het moet niet gekker worden; Van een zuinig 1.6je van VW, naar 1 op 12 17 in opa’s slee...”
Gebruikersavatar
The Gordo
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 19.04.2012 - 22:05
Locatie: Schoonebeek

Allereerst gefeliciteerd met de S80 😁

De telefoon aan de praat krijgen wordt meestal een lastig verhaal omdat de simkaart lezer van de auto vaak alleen oude type simkaarten leest. De meeste netwerken en providers bieden alleen nog nieuwe type simkaarten aan (bedoel dus niet nano, micro of gewoon) (bedoel het aantal bytes waarmee de simkaart leest en geschreven is).
Verder veel plezier en gewoon de simkaartjes proberen (bij mij werkte destijds een Vodafone kaart niet maar een Aldi kaart wel....).
Safety is a beautiful thing, especially when it’s beautiful
S60 2.4 2002 - 290364km
V70 2.4 LPG 2001 - 622000km
S80 2.4 LPG 1999 - 422746km
V70 2.5 10v 1997 - 498000km
850 2.0 T5 1995 - 345.000km
V50 2.0D 2005 - 415.000 km
V70 2.5 10V 1998 - 434000
850 2.5 20V 1995 - 380.000 km
S60 2.4D5 2002
V70 2.4D5 2001
C70 2.3T5 1999
S70 2.5 20V 1996
jeroenjota
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.12.2019 - 12:14
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Thanks! Dus dan doorschakelen vanaf mobiel naar Aldi-of-wat-dan-ook?
Na jarenlang Renault te hebben gereden, 25 (2x), Espace, Safrane (2x) en kortstondig een VelSatis, sinds december 2019 een echte Volvo S80 T6 Geartronic. Regelrechte miskoop! Vanaf 27-8-2020 een V70 Momentum uit 2005.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik zie geen foto's????
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
jeroenjota
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.12.2019 - 12:14
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ah, foto's :happy:
Hier vast de foto die ik maakte toen ik hem kocht.
lavoiture.jpg
En eentje van het vernieuwen van de raamblokjes :-O
raamblokjes.jpg
Ik zal er binnenkort wat meer maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Na jarenlang Renault te hebben gereden, 25 (2x), Espace, Safrane (2x) en kortstondig een VelSatis, sinds december 2019 een echte Volvo S80 T6 Geartronic. Regelrechte miskoop! Vanaf 27-8-2020 een V70 Momentum uit 2005.
jeroenjota
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19.12.2019 - 12:14
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

De S80 is opgegeven. Na ellende met de olie volgde ellende met de kachel. Lekken als een brandslang. Vervangen. Toen de radiator. Vervangen. Toen het gasklephuis. Vervangen Toen de CEM. Vervangen,
En toen ging ook nog de bak in de noodloop.
Ik heb het opgegeven na heel veel geld en ellende.
Ben nu overgestapt op een V70 uit 2005. Gekocht bij Nordicars. 6 maanden Bovag garantie, dus we hopen er maar het beste van ;-/
Na jarenlang Renault te hebben gereden, 25 (2x), Espace, Safrane (2x) en kortstondig een VelSatis, sinds december 2019 een echte Volvo S80 T6 Geartronic. Regelrechte miskoop! Vanaf 27-8-2020 een V70 Momentum uit 2005.
V70Koning
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 29.04.2018 - 14:45

Bericht gewist.

MODS EDIT:
Te Koop aanbieden alleen in daarvoor bestemd deel van het forum.

Het is niet de bedoeling dat dat hier gebeurt.
jeroenjota schreef: 02.01.2020 - 13:35 Hallo,
Ik ben sinds begin december de eigenaar van een S80 uit 2001. Het is een 6 cylinder T6. Met zo'n beetje alle opties, ingebouwde telefoon, schuifdak etc etc.
Vorige week is ie goed gekeurd, dus veilig is ie in ieder geval.

Er zijn wel wat problemen natuurlijk. Niet al te gek met 322000 op de teller.
Maar volgens vriend Peter is dat allemaal erg overzichtelijk.

Hij verliest soms olie. Er moeten nieuwe keerringen in. Vriend Peter gaat dat oplossen.
Verder nog stabilisatie stangen achter.
Dan zou ie motorisch en technisch weer helemaal goed moeten zijn. Op naar de 4 ton ;-)

Verder komt er een ander stuur in , want van het huidige stuur is het zogenaamde hout afgebrokkeld en dat voelt natuurlijk niet zo fijn.
Ook de raamstopjes voor gaan we doen, links is al gebeurd maar rechts moet ook nog.

Het achter raam heeft een barst, we zijn nog op zoek naar vervanging.

De muziek uit de HU801 klinkt fantastisch. Maar de (4)CD wisselaar weigert soms dienst.
We hebben een Yatour aangesloten, ZONDER BlueTooth want volgens vriend Peter, werken de nieuwere Yatours niet op mijn auto.

Kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Op de sites van MoTrade en CarInterface zeggen ze daar niets over.

Nou wil ik natuurlijk het liefst dat de ingebouwde telefoon het doet, maar als ik een duo simkaart aanschaf heb ik geen dataverbinding meer en dus geen Spotify, als ik mijn telefoon naar de auto overzet.

Ik zat te denken om een prepaid simkaartje aan te schaffen en dan mijn telefoon daarheen door te schakelen als ik onder weg ben. Of een oude telefoon met een data-only kaartje in de auto te leggen voor data verbinding en dan een duo simkaart voor de telefoon.
Maar het lijkt me allemaal erg omslachtig, misschien kan het makkelijker?

Hoe dan ook, het is allemaal extra natuurlijk en het belangrijkste is rijden met dat ding en dat doet ie als de beste, wat een genot! Mijn fijnste auto's tot nu toe waren mijn 2 Renault Safranes met 5 cylinder Volvo motor, maar deze S80 overtreft die rijervaring met afstand!
Plaats reactie

Terug naar “S80”