Stuurstangen & uitlijning, sindsdien bijgeluid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo,

Vorig jaar ongeveer hebben ze bij mn ex Volvo dealer stuurstangen vervangen en opnieuw uitgelijnd, tijdje later...

Als ik afdraai, scherpere bochten neem, lopen mijn wielen aan, en krijg ik zinngende geluid van de stuurinrichting en/of wielen te horen.

En bij de dealer als je dit zegt hebben ze niks gedaan en die persoon die dat uitgevoerd werkt er niet meer.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Linker stuurkogel rechts gemonteerd of andersom? o.O
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Ik zou er niet van verschieten gelijk het laatste jaren gaat met die garage, het is/was altijd wel wat.

Heb er dan ook de samenwerking met stopgezet en het onderhoud dat door gaat op 22/06 samen met keuring, gaat dan ook door bij een andere erkend Volvo dealer.

Alle tips en mogelijke oorzaken ga ik dan ook doorgeven, maar het omwisselen van de kogelgewrichten... zou wel eens kunnen, want

bij het sturen rijd de wagen niet meer zo baanvast als vroeger. En als die zaken omgewisselt zijn, dan zal de uitlijning ook niet veel uithalen waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Kan ook zijn dat de rubbers van de draagarmen gewoon versleten zijn...
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Worden die normaal niet nieuw gemonteerd als men schokdempers vervangt? , want deze zijn enkele jaren geleden nog vervangen.

En waren geen goedkope dingen (Four-C)
Plaats reactie

Terug naar “S80”