What's hot, what's not?

Gesloten
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Dit S80-onderwerp blijft zo lang leeg..... :?

Is de kwalificatie 'uncool' m.b.t. de S80 [idem dito V70] écht alleen voorbehouden aan het TopGear-team?? :(

Zie:
http://www.bbc.co.uk/topgear/coolwall/uncool.shtml
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40626
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Uncool voor de S80 kan ik me voorstellen. Toch een grote auto die niet voor het coole volkje bedoeld is. Mij is hij ook te groot. De V70 vind ik uiterst cool.

Topgear is vaak om te lachen maar net zo vaak om niet serieus te nemen. Maar dan alleen de originele BBC versie. Niet dat slappe aftreksel van Veronia, of was het nou RTL :?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Pat
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.09.2004 - 18:31
Locatie: Oss

Waarom is een S80 nou weer uncool en een V70 of S60 niet? Wat een onzin, over smaak valt niet te twisten. Gelukkig maar anders reden we allemaal in dezelfde auto, net als in voormalig, communistisch Rusland. Iedereen een witte Lada.

Pat.

:evil:
Dare to be different...
Gebruikersavatar
Pat
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.09.2004 - 18:31
Locatie: Oss

Trouwens gezien dat o.a. de Audi TT en BMW M3 CSL bij seriously uncool staan en dat bij uncool ook o.a. de Porsche 911 Turbo en de Mercedes SL staan? 't Kan aan mij liggen, maar als ik er 't geld voor had...dan wist ik het wel. Dan stond de 911 Turbo of SL toch echt in de garage. Naast de S80.

Pat.

Seriously uncool
Audi TT
BMW 5 Series
BMW M3 CSL
Megane CC
Peugeot 307 CC
Porsche Carrera 2 Cabriolet
Richard Hammond's Porsche 911 left-hand drive

Uncool

BMW 3 SERIES
BMW M3
BMW X5
Bugatti Veyron
Chrysler PT Cruiser
Chrysler Voyager
Citroën C2 Pluriel
Citroën C5
Daihatsu Charade
Fiat Stilo
Ford Fiesta
Ford Focus
Ford Fusion
Ford Galaxy
Hummer
Hyundai Trajet
Kia Sedona
Lamborghini Gallardo
Lexus LX200
Mercedes CLK

Mercedes SL
Mercedes SLK 32 AMG
Mitsubishi Evo 8
Nissan 350Z
Peugeot 807
Porsche 911 Convertible
Porsche 911 Turbo
Porsche Carrera 4
Renault Scenic
Seat Ibiza
Subaru Imprezza STI
Toyota Avensis
Toyota Previa
Vauxhall Astra
Vauxhall Corsa
Vauxhall Signum
Vauxhall Vectra
Volvo S80
Volvo V70
VW Beetle Cabriolet
VW Golf Diesel
Dare to be different...
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik heb nog niet met een S80 gereden, wel bij dealer in gezeten en ik vond het niet fijn om weer uit te stappen. Ik zal wel lekker, maar dat zit ik ook in de nieuwe V70... Bij zowel 70 als 80 heb ik wel het idee in een donders stevige auto te zitten die me goed gaat beschermen. Je auto kan cool zijn of "status hebben", maar hoe goed helpen die als je met een lekker gangetje onvrijwilllig een crashtest met een 60 jaar oude eik met weinig buigneigingen gaat uitvoeren?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Idioot, dit bord, en alleen programmavulling. Net zoals diverse vergelijkingen in dit programma onzinning (Honda NSX? Ach, je koopt toch geen Honda voor anderhalve ton??? Nissan Micra? Super, want wordt in Engeland geassembleerd. Honda Accord? Toppertje, wordt in Engeland geassembleerd.)

Ik neem TopGear niet erg serieus (maar dat is waarschijnlijk (!) ook niet de strekking van het programma, hoewel ik mij ook behoorlijk kan ergeren aan het ongenuanceerde en af en toe zeer chauvinstische taalgebruik van de complete Engelse autopers)

mvg


Dennis
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Mwah... Ik heb de Nederlandse autopers nog nooit verder zien komen dan het voorlezen van de folder...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Ik heb eens zo'n ex hof auto S80 mee gehad als leen auto.
Een 2.9 ltr motor, zonder turbo dus.
Echt een van de meest nietszeggende auto's ooit gereden.
Alles is goed maar daar heb je 't ook mee gehad.. :D
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Reitse 'Mwah... Ik heb de Nederlandse autopers nog nooit verder zien komen dan het voorlezen van de folder...'

Dat ben ik niet met je eens; met name Autovisie heeft zo nu en dan zeer zinnige stukjes.

mvg

dennis
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Dennis schreef:Reitse 'Mwah... Ik heb de Nederlandse autopers nog nooit verder zien komen dan het voorlezen van de folder...'

Dat ben ik niet met je eens; met name Autovisie heeft zo nu en dan zeer zinnige stukjes.

mvg

dennis
Precies, zo nu en dan. Maar ze zijn allemaal te benauwd echt kritisch te worden omdat ze dan geen auto van de importeur meer krijgen om te proberen...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Maar om nu op elke auto iets te zoeken, en dan op irrelevante punten de grond in te trappen of op aannames al bij voorbaat uit te sluiten in deelname van de test vind ik ook niets.

Ik vind de engelse tests altijd zeer gekleurde informatie weergeven, zou de test in Duitsland, Frankrijk of Nederland geschreven zijn, dan zou de uitslag heel anders zijn.

Juist omdat we in Nederland geen (bijna geen) autoindustire hebben, zijn wij in staat om zeer objectieve teksten te schijven.

Ik lees via mijn werk ook l'autojournal en Auto Motor und Sport, maar die verschillen ook duidelijk van mening over een Citroen C5.

Waarbij ik Duitsers verder doorschieten op het gebied van afwerking en kwaliteit dan de Nederlanders doen.

Dat de Nederlandse pers niet kritisch zou zijn is onzin. Uit mijn hoofd kan ik al twee dingen herinneren waarin de Nederlandse pers (autovisie) de importeur of de fabrikant heeft bewogen modellen aan te passen, of zelfs uit productie te nemen.

Maar goed

mvg

dennis
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40626
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

We zijn inmiddels geheel OFF TOPIC (S80) geraakt.
Deze topic gaat op slot. Babbel verder in de TopGear topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=804#804
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “S80”