Zoals de titel van dit bericht aangeeft ervaar ik een probleem bij (stevig) optrekken, boven de 3000 toeren gaat de motor dan inhouden. Je ziet de toerenteller ook even inhouden voor hij weer oppakt. Bij normaal / rustig rijden doet hij dit niet. Bij de proefrit en in de eerste weken is dit niet opgevallen omdat ik een rustige rijder ben en de vrouw het grootste gedeelte van de tijd in de Volvo rijdt.
Ik ben zelf in bezit van een OBD-reader met basic uitlees mogelijkheid. Het viel me hierbij op dat op het moment van inhouden de LMM in het zelfde ritme een dip laat zien. 1e verdachte dus mogelijk een defecte LMM, dus via een autodemontage bedrijf een goede gebruikte aangeschaft echter lost montage hiervan het probleem niet op. Bij de 2e keer uitlezen na montage van de andere LMM viel het me op dat de "calculated boost" waarde in het zelfde ritme mee schommelt (turbodruksensor?).
Ik haal uit de OBD verder geen foutmeldingen maar wellicht komt er met VIDA oid meer naar boven. Heeft 1 van jullie een idee waar dit vandaan kan komen? (Kan hem natuurlijk altijd naar de garage brengen, maar ik vind het leuk om er zelf ook iets van op te steken en niet direct leeg te lopen)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Inhouden bij vol/ deellast, Volvo v70 2.4t 2002
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Nu ben ik niet zo technisch, dus kan de grafieken niet op waarde schatten. Ik weet wel dat ik ooit iets vergelijkbaars had met een S80 T6. Het bleek een turbodrukregelaar te zijn. Hij hield onder deellast / vollast in, niet zo heftig als bij jou. Hij accelereerde eerder 'golvend' maar wel veel minder snel dan na de reparatie. Misschien kun je er iets mee. O ja, de luchtmassameter is toen ook vervangen, dat droeg ook een steentje bij aan het veel beter presteren na de reparatie.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16.07.2012 - 08:01
Vandaag de auto uit laren lezen, bleek dat de BDP-sensor een foutmelding gaf. Na vervangen reed de auto weer goed.
Volgende punt waar ik in wil duiken is een lichte stotter bij constante snelheid. Gebeurt zowel met als zonder cruisecontrol, uitzetten van airco lost het ook niet op. Verder geen foutmeldingen. Ga beginnen met vervangen van de bobine aangezien die nog nooit vervangen lijken te zijn sowieso geen overbodige luxe.
Volgende punt waar ik in wil duiken is een lichte stotter bij constante snelheid. Gebeurt zowel met als zonder cruisecontrol, uitzetten van airco lost het ook niet op. Verder geen foutmeldingen. Ga beginnen met vervangen van de bobine aangezien die nog nooit vervangen lijken te zijn sowieso geen overbodige luxe.