Trillingen in stuur

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Hallo,
Ondanks dat ik zeer tevreden ben met mijn V70 uit 2002 zijn er toch wat issues aan de orde.
Sinds kort ervaar ik heel lichte trillingen in mijn stuur , zelfs op een gladde asfaltweg, en ervaar ik ook dat als ik een heel kleine stuurbeweging naar links of rechts maak de auto ook naar links of rechts weg wil sporen als ik het stuur los laat.
Nu geeft de auto al wat gerammel op een slechte klinker weg en zijn stabilisatie stangen al vervangen en denk ik gezien de KM stand van 261.500 aan vervanging van schokbrekers.
Nu is daar dus de trilling in het stuur bij gekomen en is mijn vraag waar dit in kan zitten en hoe te repareren.
Wordt het: balanceren /uitlijnen? Olie verversen/spoelen van het stuurhuis, compleet nieuwe veerpoten (schokbrekers, spiraalveer, veerpootlagers).?

Wil natuurlijk wel hebben dat mijn auto lekker soepel loopt.

Ik hoor graag wat de oplossing kan zijn en of er mede eigenaars zijn die dezelfde ervaring hebben.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 692
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik denk dat gezien de km.stand en leeftijd het eens tijd wordt voor een onderstel revisie. Dikke kans dat er wat rubbers op zijn en wat ruimte gaan geven. Je kunt alles los gaan vervangen, maar dan blijf je straks bezig.

Balanceren kan natuurlijk, maar dan zal je een loodje (ofja zo heette het vroeger) verloren moeten zijn, gezien het sinds korte tijd is. Die kans acht ik niet zo groot.
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

volvo440special schreef: 03.05.2024 - 10:15 Ik denk dat gezien de km.stand en leeftijd het eens tijd wordt voor een onderstel revisie.
Dat ging ook al door mijn hoofd ...maar vraag me wel af welke kosten daar mee gemoeid zijn en waar ik deze klus het best kan laten uitvoeren.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”