halfwarme baksteen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
V60-er
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.09.2017 - 20:31
Locatie: Soest

na lange tijd valt er weer wat te melden over mijn V70. na een olieverbruik van 1:4000 heb ik 2 weken geleden de PCV-handel laten vervangen. of dat helpt in het olieverbruik, moet ik nog bekijken. er zit nu 10W60 in het blok, vanaf km-stand 263.xxx

een nieuw akkefietje dat me is opgevallen:
de climate Control van de V70 warmt de auto maar half op. de rechter helft wordt wel warm, de linker helft niet. stoelverwarming in de bestuurdersstoel werkt. airco doet het al een tijd niet, maar dat is waarschijnlijk een defecte pomp.

aangezien ik geen flauwe notie heb van Volvo's en hoe die werken, heb ik de vraag in de Volvo-eigenarengroep op Het Grote Smoelenboek gesteld. tot nu toe heb ik twee reacties ontvangen, de eerste was dat het zou zitten in een defecte stoel module. de tweede reactie was een advies om 'm te laten uitlezen aan de Vida en zien wat de fout is.

wat mij vreemd klinkt is, dat een bestuurdersstoelverwarmings-regelunit ook de temperatuur aan de bestuurderskant regelt.

mijn vraag aan Volvo-rijdend Nederland: zijn die stoel-units uitwisselbaar? (om te controleren of het inderdaad de stoel-unit is) of is het toch wat anders (dashboard out-klus, zoals ik ergens in een topic las)

het betreft een Volvo V70 2.4 170 uit 2005, met inmiddels 278.xxx km op de klok.
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Vlgs mij moet je het meer zoeken in de kalibratie vd kachelkleppen, stoelverwarming heeft niks te maken met de gewone verwarming
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”