Hoe krijg ik die grijze strip eraf?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Hoi ik probeer zelf het regelingspaneeltje van de verwarming te vervangen. Volgens mij moet dan eerst die licht grijze siertrip eraf. Hoe doe ik dat het gemakkelijkst?
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Deze dus
20210813_123714.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Hoi, voor mij is het aardig wat jaren geleden, dus ik weet het niet zo exact meer.

1. wel de pook / bak selector zover mogelijk naar achteren zolang je nu nog stroom hebt (die moet er namelij af)
Anders kan je de unit er niet uithalen namelijk.

Voor zover ik weet gewoon met de tools (witte volvo “ bone” tool of andere, die blauwe de panelen losmaken.. Ik begon toen laag dacht ik horizontale eerst, dan die van mijn versnellings pook (handbak) en dan zie je 2 Torx die de unit vasthouden.

Er zijn beschijvingen van op de volvo accecoires site trouwens.. maar dan moet je wel ff goed zoeken

Succes hoor.
DJ
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Hoi Dirk bedankt voor je snelle reactie. Op dit gebied heb ik 2 linkerhanden dus laat hem er wel inliggen tot de volgende beurt. Had heel even iets van dit moet ik zelfs kunnen.

De knop van de ventilator werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Best irritant. Dus ik heb op mp de netste gekocht die ik kon vinden. Het hele paneeltje dan. Zag alleen op het laatste moment pas dat het in Fahrenheit was. Maar dat is een kwestie van het frontje overzetten lijkt mij. Of zie ik iets over het hoofd?
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 651
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Eerst het geheel loshalen zoals flevodirk omschreef en dan kun je de clipjes van de sierlijst loshalen. Vergeet trouwens niet de accu los te koppelen. Je krijgt geheid een airbagstoring, als je de stekkers met accu gekoppeld loshaalt.

Houd er ook rekening mee dat het softwarematig allemaal niet kan werken. Volgens mij moeten de nummers op het klimaatpaneel precies overeenkomen en de panelen uit het zelfde jaar komen.
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

Screenshot_20210813-225447_Gallery.jpg
Het gaat dus om deze knop. De ene keer doet ie het wel en de andere keer helemaal niets. Iemand nog suggesties?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”