Kwaliteit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooi bericht toch?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Wat mij betreft wel. Geen "state of the art" rijhulpsystemen, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten, zelfs niet in de auto :-). Navigatie middels Waze op de Iphone, telefonie en muziek naar wens dmv een Grom en diezelfde Iphone over de prima audio. Wat ik af en toe een beetje mis is een schuifdak, moet altijd wat te wensen overblijven.
Enige wat roet in het eten kan gooien zijn burgemeesters die overboard gaan met eisen mbt milieuzones. Fingers crossed.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

De kwaliteit is zo goed dat de penoze inmiddels ook liever een Volvo pakt dan een Audi :'( .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Dit mag dus ook niet kennelijk :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Haha mooi. Volgende keer met een druppellader proberen, ook ouderwetse accu's verdienen goed onderhoud :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27068
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb 2 accu's in de auto, telt dat ook als hybride? :lol:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Uit die palen komt 230VAC, dus met de juiste stekker ben je daadwerkelijk aan het laden.
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

pbor schreef: 15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Een XC70 vreet idd brood.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

DB200 schreef: 26.02.2023 - 13:39 Een XC70 vreet idd brood.
Laat die van mij nou eigenlijk weinig trek hebben :)
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

pbor schreef: 25.02.2023 - 21:16
pbor schreef: 15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.
Inmiddels 401k km op de teller. Afgelopen jaar wel aan de beurt geweest met een motor die uiteindelijk continu in noodloop liep, en dat is niet fijn. Lastig te vinden wat er aan de hand was, bleek uiteindelijk de egr te zijn, maar toen waren al wel de wervelkleppen vernieuwd incl 2 verstuivers (want die sneuvelden bij demontage), de turbodruksensor, en de LMM. Daarna de thermostaat die de geest gaf, dus al met al een forse rekening. Nu weer prima voor elkaar, loopt rustig bijna 1 op 20 (2 x daags kleine 50 km A15 @ gemiddeld 75 km/h). Achterbanden nu al 96k km en nog niet af, voor 50k km en nog 40%. Binnenkort de winterbandjes erop, en dan in het voorjaar 2x nieuwe Hankook's.
Eind vd maand APK en oliebeurtje. Wel eerst ff het roetfilter afmelden, anders komt dat niet goed, wordt de wegenbelasting nog wat hoger maar alee, afschrijving is er nauwelijks meer. Blijft leuk zo.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”