Knaagdierschade en problemen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
max2010
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.12.2010 - 12:03

Hi groep

Nadat alles een tijdje rustig was met mijn Volvo V70 (2005) heb ik nu weer iets waar ik hulp bij nodig heb. In de titel staat het al... knaagdierschade. Maar eentje met problemen en nu twijfels aan het oordeel van de monteur eerlijk gezegd.

De auto verloor koelvloeistof en bij het openen van de motorkap zag ik dat het rubber van de carterventilatie was opgegeten. Dat is vervangen. Koelsysteem onder druk bekeken, nergens koelvloeistof uit. Raar dus. Maar na het vervangen van dat rubber van de carterventilatie is het eigenlijk mis.

- binnen overal kleine spettertjes vet (echt overal) misschien door kachel naar binnen geblazen? en een rare lucht (geen muizen urine of zoiets, lijkt op sterk schoonmaak middel)
- nog meer koelvloeistof verlies
- erger: hij lijkt nu olie te zweten en als ik onder de auto kijk, is het vettig onder het carter.

Zou er iets te strak zijn aangedraaid waardoor nu olie lekt ook? De monteur is heel makkelijk en zegt dat 'gewoon' alles is opgegeten en dat ze nergens bij kunnen. Ik heb gisteren de auto helemaal uitgeruimd en schoon gemaakt. Ik zie eigenlijk nergens iets bijzonders. In het handschoenen kastje had ik veel eerder een muis (raar genoeg) maar nu niet meer. Alles is netjes. Er schijnt in de kachel binnenin wel gegeten te zijn want daar ligt isolatie materiaal en rubber. Ik sluit dus nu de ventilatie klep elke keer zodat dat dicht blijft.

Maar het belangrijkste: kan er iets mis gegaan zijn met het vervangen van dat carterventilatie buisje waardoor nu ook olie lijkt te lekken? Dat is namelijk nieuw. En kan iemand al die vettige druppeltjes verklaren die overal zitten?

Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Is de vettigheid geen koelvloeistof? Koelvloeistof is namelijk ook vettig en ruikt speciaal. En smaakt zoet (met je vinger op een spetter drukken en tegen je tong houden en proeven; je gaat er niet dood van, tenminste niet direct) :-)

Spetters in het interieur zou kunnen komen door een lekke kachelradiateur en daar verlies je dan ook de koelvloeistof. Geen natte bekleding onder de kachelradiateur?

Zou zo maar kunnen dat de carterventilatie niets met het vettigheidprobleem te maken heeft.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”