Wel of geen diesel

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben van mening dat rijplezier ook wat mag kosten en dus een D5 awd.
Gisteren weer even met een Fwd cx5 gereden en forse aanhanger hout.
Vanuit stilstand een bocht indraaien geeft direct een spinnend binnenste wiel.
Het koppel van een D5 verveelt nooit😁
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Frits V70 schreef: ↑22.12.2019 - 19:16 Mijn XC60 D3 Geartronic van 2011 staat nu op 143.000 km en die blijft zeker nog wel een poosje bij mij. Nu zoekt mijn dochter ook een XC 60 van 2011 - 2013 en rijdt zeker 25.000 km per jaar. Ik adviseer dan (uiteraard) een D3. Wat vinden jullie?
2 liter 5 cilinder is natuurlijk prima mits goed onderhouden. Als je veel karren trekt en plattelandswegen neemt, dan is D5 AWD te prefereren.
Een T5 is duurder in aanschaf en gebruik bij 25.000km per jaar. Echter, als de trajecten (altijd) korter zijn dan ca. 30 - 40km dan krijgt het roetfilter niet de kans om volledig te regeneren, dan is het m.i. beter om voor benzine te kiezen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

Na een dure reparatie aan de V70 heb ik besloten om hem in ieder geval ook in 2020 te blijven gebruiken. Het is ook wel een hele fijne auto.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: ↑22.12.2019 - 20:04
Frits V70 schreef: ↑22.12.2019 - 19:16 Mijn XC60 D3 Geartronic van 2011 staat nu op 143.000 km en die blijft zeker nog wel een poosje bij mij. Nu zoekt mijn dochter ook een XC 60 van 2011 - 2013 en rijdt zeker 25.000 km per jaar. Ik adviseer dan (uiteraard) een D3. Wat vinden jullie?
2 liter 5 cilinder is natuurlijk prima mits goed onderhouden. Als je veel karren trekt en plattelandswegen neemt, dan is D5 AWD te prefereren.
Een T5 is duurder in aanschaf en gebruik bij 25.000km per jaar. Echter, als de trajecten (altijd) korter zijn dan ca. 30 - 40km dan krijgt het roetfilter niet de kans om volledig te regeneren, dan is het m.i. beter om voor benzine te kiezen.
==========
DB 200 heeft een punt.
je moet wel even nadenken over hoe en wat je rijdt. Laat zeggen dat voor mij een diesel altijd preferent is. Heerlijk rijden zeker weten met mooi koppel.
Maar benzine uitvoering ligt mogelijk wat makkelijker in de markt en het omslagpunt kosten technisch ligt mogelijk hoger dan 25.000km per jaar.
ff rekenen zou ik wel doen en mogelijk dat de inruil over paar jaar lager ligt met diesel dan benzine ...
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

We zijn zelf uit de Volvo V70 - 2000 benzine gestapt en over gegaan naar een diesel. Geen Volvo door omstandigheden, maar een wagen uit de VAG groep. VW Passat diesel van 4 jaar jong.

* Bij ons was met 20.000 km ruim voorbij het gunstige omslagpunt. Volvo was n.l. stuk zwaarder.
* Inruil doet er niet toe denk ik , het gaat om de totale afschrijving : aanschaf - inruil : aantal maanden = afschrijving per maand.
* Onze Passat was in diesel uitvoering ca 6K € goedkoper dan een benzine versie met zelfde opties.

We hebben gekeken naar een V60 en V70NN diesel, maar de V60 bleek toch te klein qua ruimte achter de achterbank, en de V70NN vond ik te zwaar en daardoor niet zuinig genoeg qua brandstof en MRB. Tevens vond ik de Volvo V60 - V70NN ietwat verouderd met het multimedia scherm, de huidige V60 en V90 zijn een flinke verbetering wat dat betreft.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

peterp schreef: ↑22.12.2019 - 21:29 Het is ook wel een hele fijne auto.
En een tijdloos design.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

V70Rene schreef: ↑23.12.2019 - 19:27 V70NN vond ik te zwaar en daardoor niet zuinig genoeg qua brandstof en MRB.
Dat klopt. Ik heb zelf een (lease) Passat Variant 1.6TDI uit 2014 gereden. Ik haalde 1:21 gemiddeld. Met een V70nn gaat mij dat niet lukken. De binnenruimte van de Passat is fors, ook het model erna dat nog ruimer is. De kleinere V60 in de basisversie was toen duurder in de lease dan de Passat. Budgettechnisch is een VW een hele goede keuze. Ik heb de Passat dan ook overwogen toen ik zelf een auto ging aanschaffen. En toch er niet voor gekozen. Ik heb namelijk nooit met een glimlach gereden in de Passat.

De stoelen van mijn XC70 zitten beter dan de Passat. De wagen is stukken zwaarder maar ook veiliger. De afwerking van het interieur is mooier. Het ontwerp van de XC70 is onderscheidend. En de VAG-organisatie beviel mij niet. Allemaal zaken die voor mij de doorslag gaven om bij de aanschaf van een andere auto (toch) voor een Volvo te kiezen en niet voor een Volkswagen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

AMEN! 8)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Westlander
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.01.2019 - 15:56

Ik ben vorig jaar, hoewel ik wist dat de fijnstoftoeslag eraan zat te komen, toch voor een D5 (MY05) zonder roetfilter gegaan. Ik heb er bij een Nederlandse dealer Ă©Ă©n kunnen kopen van eerste eigenaar en met 160.000 km niet ingereden. Ik rij ongeveer 35.000 km per jaar waarvan de helft kortere ritjes, de andere helft ritten van 200 km of meer. Vanwege de korte ritjes toch maar voor een exemplaar zonder roetfilter gekozen, wat er niet opzit kan immers ook niet stuk. Ik rij hem zakelijk als youngtimer en lig echt niet wakker van die twee tientjes extra MRB in de maand. En die paar stadscentra die ik straks misschien niet in mag neem ik voor lief, ik hoef er bijna nooit te zijn en als het een keer zo is, dan pak ik wel de benzineauto van mijn vrouw. Deze rijd ik gewoon lekker op, en wat de volgende wordt, zien we tegen die tijd wel weer!
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ik zou een nieuwe diesel euro 6 de voorkeur geven als rijder dat staat buiten kijf.
Of het economisch verstandig is dat weet ik niet zeker vooral in Nederland.
De drang om diesels eruit te drukken is redelijk groot te noemen.
Er is nog geen volwaardig alternatief denk ik als je caravan hebt en km vreter bent of je moet een redelijke grote benzine motor nemen...
Daarom heb ik dus een XC70 AWD D4 Polar+ (5 cylinder) gekocht euro 6 :-) . Had gekeken hoeveel een T6 kostte en schrok mij een hoedje toen ik het benzineverbruik zag.......
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

DB200 schreef: ↑23.12.2019 - 20:13 De stoelen van mijn XC70 zitten beter dan de Passat. De wagen is stukken zwaarder maar ook veiliger. De afwerking van het interieur is mooier. Het ontwerp van de XC70 is onderscheidend. En de VAG-organisatie beviel mij niet. Allemaal zaken die voor mij de doorslag gaven om bij de aanschaf van een andere auto (toch) voor een Volvo te kiezen en niet voor een Volkswagen.
* Ik vind de stoelen in mijn 2015 Passat ( Nieuwe model ) beduidend beter dan de stoelen in de V70 - zitting is langer en ondersteunt heel mijn bovenbenen ( uitschuifbare zitting ). Moet ook bekennen dat mijn Volvo stoelen er 285.000 km op hadden zitten , en schuim een keer bij laten vullen met nieuw verwarming matje.
* Veiliger ?? kan je dit staven aan een NCAP test ? Ik wel n.l. en het maakt geen pepernoot uit ( zelfs nog iets voordeliger naar de Passat 2010 tov de V70NN van 2009
Schermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.53.png
Schermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.00.png
* Afwerking interieur zal ik niets van zeggen - ik heb geen ervaring met de V70 NN - Wel met de V70 N waarbij alle 4 de deurpanelen uit elkaar vielen ( lijmlaag liet los na 5 jaar ) daarna gerepareerd met 2 componenten lijm. Voor de rest heb ik geen klagen gehad over het interieur van de V70N. ( alhoewel , zelf dimmende binnenspiegel is kapot gegaan .... niet te betalen een nieuw exemplaar. Of je moet zelf knutselen, wat ook erg leuk is overigens.

* VAG organisatie heb ik niets mee te maken - evenals ik niets had met de Volvo Dealer.. Beide zie ik alleen als verlengstuk van de lease rijder. Ik heb rekeningen gehad van de Volvo dealer in het eerste jaar.... daar rilde ik van. De VW zal voor mij als privé rijder ook niet naar de VW dealer gaan zo denk ik.

* Ik had graag een mooie witte XC 70 gekocht, maar de kosten per maand voor zo'n auto zijn privé gewoon te hoog. Qua MRB en brandstof sowieso.
Afbeelding

* ik zal absoluut niet zeggen dat de VW beter is - de tijd zal het leren. Ik heb ook met plezier in de V70N gereden - vertroeteld - en een super pluspunt gevonden met de elektrisch verstelbare stoelen met geheugen die ik nu niet heb ( wel elektrisch - geen geheugen ). Qua ruimte zijn ze net zo groot - qua breedte op schouderhoogte wint de VW het met 5 cm wat best een verschil is.. Ook vind ik het multimedia scherm met touch screen een stuk moderner ogen dan de 2010/2011 multimedia in de V60/V70 waar ik voor keek.
030.JPG
@Bover : Amen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@Rene, ik ben met je eens dat dealers gepeperde rekeningen schrijven of het nu Volvo is of VW, BMW, Renault , komt mogelijk dat rekeningen zijn gericht aan de zakelijke markt dus zo iets hoger zijn immers de btw is aftrekbaar.
Toen de Wet Investerings Regeling (WIR) werd afgeschaft midden jaren tachtig, ik voer toen, werden de scheepsmotoren en generatoren zoveel goedkoper als de WIR aan toeslag had. )

Over smaak en comfort valt te twisten maar de enigste reden dat ik Volvo rijdt is veiligheid. Ga eens op een autosloop kijken en zie de gecraste Volvo's. Zelf ook meegemaakt als getuige dat een truck een Volvo van de weg afgedrukt en die zijdelings bovenop de Volvo 245 is gevallen. Ik was als eerste erbij 1995 was dat, bestuurder bekneld maar verder niet. Die Volvo kooi heeft die mevrouw echt gered.

Maar er zijn zeker beter afgewerkte auto's dan Volvo, betere rijders auto ook wel en mogelijk goedkoper in onderhoud en verbruik. Maar ja die veiligheid is me wel wat waard zolang ik me kan permiteren natuurlijk. :-D

Enne Rene heeel veel plezier met je VW..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V70Rene schreef: ↑04.01.2020 - 17:31
DB200 schreef: ↑23.12.2019 - 20:13 De stoelen van mijn XC70 zitten beter dan de Passat. De wagen is stukken zwaarder maar ook veiliger. De afwerking van het interieur is mooier. Het ontwerp van de XC70 is onderscheidend. En de VAG-organisatie beviel mij niet. Allemaal zaken die voor mij de doorslag gaven om bij de aanschaf van een andere auto (toch) voor een Volvo te kiezen en niet voor een Volkswagen.
* Ik vind de stoelen in mijn 2015 Passat ( Nieuwe model ) beduidend beter dan de stoelen in de V70 - zitting is langer en ondersteunt heel mijn bovenbenen ( uitschuifbare zitting ). Moet ook bekennen dat mijn Volvo stoelen er 285.000 km op hadden zitten , en schuim een keer bij laten vullen met nieuw verwarming matje.
* Veiliger ?? kan je dit staven aan een NCAP test ? Ik wel n.l. en het maakt geen pepernoot uit ( zelfs nog iets voordeliger naar de Passat 2010 tov de V70NN van 2009
Schermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.53.pngSchermafbeelding 2020-01-04 om 06.23.00.png

* Afwerking interieur zal ik niets van zeggen - ik heb geen ervaring met de V70 NN - Wel met de V70 N waarbij alle 4 de deurpanelen uit elkaar vielen ( lijmlaag liet los na 5 jaar ) daarna gerepareerd met 2 componenten lijm. Voor de rest heb ik geen klagen gehad over het interieur van de V70N. ( alhoewel , zelf dimmende binnenspiegel is kapot gegaan .... niet te betalen een nieuw exemplaar. Of je moet zelf knutselen, wat ook erg leuk is overigens.

* VAG organisatie heb ik niets mee te maken - evenals ik niets had met de Volvo Dealer.. Beide zie ik alleen als verlengstuk van de lease rijder. Ik heb rekeningen gehad van de Volvo dealer in het eerste jaar.... daar rilde ik van. De VW zal voor mij als privé rijder ook niet naar de VW dealer gaan zo denk ik.

* Ik had graag een mooie witte XC 70 gekocht, maar de kosten per maand voor zo'n auto zijn privé gewoon te hoog. Qua MRB en brandstof sowieso.
Afbeelding

* ik zal absoluut niet zeggen dat de VW beter is - de tijd zal het leren. Ik heb ook met plezier in de V70N gereden - vertroeteld - en een super pluspunt gevonden met de elektrisch verstelbare stoelen met geheugen die ik nu niet heb ( wel elektrisch - geen geheugen ). Qua ruimte zijn ze net zo groot - qua breedte op schouderhoogte wint de VW het met 5 cm wat best een verschil is.. Ook vind ik het multimedia scherm met touch screen een stuk moderner ogen dan de 2010/2011 multimedia in de V60/V70 waar ik voor keek.

030.JPG

@Bover : Amen.
Mwoahh voor jouw wellicht te hoog, er zijn legio die hem gewoon privé rijden.
Hetzelfde gaat op voor sommige XC60 en V90 rijders...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

@René: Ik kan je redenering goed volgen. Het model Passat wat jij rijdt is comfortabel, ruim en (tweedehands) goed betaalbaar, zie voor een goede review:


En die vergelijk je met de V70n. Mijn Passat was nog het oude model uit 2014, vlak voor de modelwissel, en die vergelijk ik met de V70nn. De stoelen van mijn Passat zaten beduidend minder dan die in mijn huidige XC70. Ik heb ook in een 2016 Passat gezeten toen ik me oriënteerde en de enige type VW stoelen die me bevielen waren de ergo-comfort stoelen, ook vanwege de stoelverlenging. Maar ik miste een goede lendensteun zoals wel in de V70nn. Mercedes-Benz heb ik toentertijd bekeken maar ook hier zijn de stoelen niet zo goed als van de Volvo. En omdat ik chronisch aspecifieke lage rugklachten heb dankzij een zeer zwaar ongeval waarbij mijn Mercedes-Benz van achteren een meter korter werd, is een goede stoel voor mij het allerbelangrijkste.

Ik heb getwijfeld tussen XC60, V70 en XC70. De XC70 is een kruising van V70 en XC60, heeft een hoge instap en is tamelijk zeldzaam (en dus onderscheidend). Maar wel stevig geprijsd in vergelijking met andere auto's, juist vanwege het onderscheidende ontwerp en de zeldzaamheid. Ik ging om toen ik op dit forum een filmpje zag van een XC70 die asymmetrisch frontaal op een Scania klapt en waarvan de bestuurder het zonder zwaar letsel kon navertellen. Daar heb ik graag de extra MRB voor over als je bedenkt dat ik ruime ervaring heb in het invullen van schadeformulieren (zonder 1 enkele schuldschade ). Iemand die zelf nooit een ernstig ongeval heeft gehad, denkt er waarschijnlijk anders over.

Bij de NCAP test is het altijd de auto ten opzichte van een blok en is vrij statisch. Ik zie liever tests van auto's tegenover elkaar. En dan wint massa het in combinatie met een veiligheidskooi.

De VAG organisatie heb ik juist wel veel mee te maken gehad. Vanwege lease (Audi/VW) en vanwege een nieuwe aanschaf privé (Skoda). De klachten die ik op dit forum lees over Volvo dealer of importeur zijn klein bier vergeleken met wat importeur Pon en zijn dealers presteren. Mijn ervaringen houd ik voor mij maar de Skoda wordt nu onderhouden door een VAG specialist.

De VAG navigatie is i.d.d. beter in gebruiksgemak dan die van de V70nn. Maar doordat ik de VOC app heb, kan ik m.b.v. de smartphone de navigatie aansturen. En dat werkt prima.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Een diesel is nog steeds een goede optie. Weliswaar meer MRB, maar daar staat een lagere aanschafwaarde tegenover, een lager verbruik en voordeliger brandstof. Afgelopen zomer zaten wij met hetzelfde dilemma, of 5 ĂĄ 6K meer uitgeven voor een (vergelijkbare) benzinevariant, of de hogere MRB voor lief nemen en toch weer gaan dieselen. Dit laatste hebben wij gedaan, ook al omdat wij meer dan 20 jaar dieselen en dit uiterst goed bevalt, en hebben er tot op de dag van vandaag geen spijt van, al zal de dagwaarde wel met grote sprongen zakken en komen er steeds meer steden/gebieden waar de diesel verboden wordt. Wat dat laatste betreft hoop ik dat het verstand terugkeer in Den Haag, want zeker de moderne diesels (euro 6) zijn nog steeds vriendelijker voor het milieu dan de meest vriendelijke elektrische auto op dit moment. En voor die 6K die we anders aan een benzinestoker hadden uitgegeven, staan er nu twee fraaie elektrische fietsen in de schuur :-)
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

allemaal keuzes in een onzekere tijd met een beperkt betrouwbare overheid op autogebied , met een zwalkend en weinig doordacht beleid "auto" gericht op de korte termijn met mogelijk beperkt verstand van zaken.
Maar ja achter een bureau is alles maakbaar....
Dus doe het dan maar eens goed als burger....
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”