Gezocht: veiligheidsgordels V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
dirk.janssens
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17

Hallo allemaal,

Ik heb mij vorige week na lang zoeken dan eindelijk een V70 R aangeschaft. De wagen rijdt goed, en is in goede staat, maar het is een Amerikaanse wagen die ik uit NL geimporteerd heb naar Belgie.

Daar zijn toch een aantal verassingen bij bovengekomen. Een daarvan is dat mijn wagen in België niet door de keuring kan omdat er geen vermelding staat van een Europese veiligheidsnorm op het etiket. De lokale garages rekenen wat mij betreft absurde prijzen voor die gordels te vervangen. Het is bijna zinvoller om een andere V70 te kopen voor stukken en de gordels te wisselen.

Voor ik zover ging, dacht ik hier even te horen. Heeft iemand van jullie toevallig nog gordels zitten in een donor-wagen of een afgeschreven wagen? Ik moet alle vijf de gordels vervangen, dus ik zoek een volle set, niet een enkele gordel.

Dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ik heb dat wel voor je, een complete donor V70 uit 2005, zit een luxe leder interieur in, maar dat kan ook zonder gordels nog verkocht worden denk ik..

Wanneer zou je kunnen/ willen langskomen om de boel er uit te halen? Als jij toevallig zwart leer hebt heb ik ook nog een complete achterbank in zwart leer + gordels die zo over kan. Die gordels demonteren, dat is denk nog best een klus denk ik.
dirk.janssens
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17

Gordels demonteren is op de achterbank inderdaad een serieus werkje. Mijn interieur is helaas van de bleke leder soort.

Wat zou je willen voor jouw reserve-gordels?
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Onderhandelen over een prijs gaat het beste via een PM.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”