Vanaf begin dit jaar mijn oude trouwe Polar 240 met pijn in het hart wegens overmaat aan roest vervangen door een V70 uit 2005 rijdend op LPG (Vialle). Wat een luxe. Alleen is het motormanagement lampje niet uit te krijgen. Ja met een plakker of draadje doorknippen. Word je alleen niet veel wijzer van.
Het lampje blijft branden zo lang ik op LPG rijdt. Rij ik op benzine dan gaat deze na verloop van tijd uit en blijft ook uit. Het moet dan ook aan de LPG installatie liggen. Tot dusver een aantal acties ondernomen maar het lampje blijft vrolijk branden.
Gedaan tot nu toe:
- injectoren opnieuw vast laten klinken (zaten erg los en er was sprake van valse lucht) en nieuwe ringen aangebracht;
- druk van de injectoren gecontroleerd;
- pomp in de LPG tank gecontroleerd;
- carterventilatieslang (was totaal kapot) vervangen;
- luchtmassameter gecontroleerd;
- LPG slangen gecheckt op valse lucht.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn. Heb alle berichten hierover op dit forum gelezen maar het ultieme antwoord nog niet gevonden. Oh ja het lijkt wel als ik op LPG rijdt dat de motor heel af en toe heel kort even inhoudt. Wellicht leidt deze aanwijzing tot de gouden tip.
motormanagementlamp brandt continue
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Wat is de foutcode dan die achter dat brandende lampje schuilgaat?
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hmm ik zou mailen, snelste antwoord, of Volvotune in Elst (Obbe is de naam) hier even achter kan kijken. Als er dan iets moet gebeuren heb je er een gelijk garage Volvoservice bij. Ze zitten in hetzelfde pand als forumsponsor.
Bob
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27503
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of contact opnemen met Volvoservice want zij gaan naar de auto kijken en niet Obbe
Wat ik vermoed is misschien wel een probleem met een van de lambda's. Op benzine en gas zal het mengsel wat anders zijn en daar gaat er een (of beiden) op af.
Wat ik vermoed is misschien wel een probleem met een van de lambda's. Op benzine en gas zal het mengsel wat anders zijn en daar gaat er een (of beiden) op af.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
hij komt zo in ieder geval in het goede pand terecht!
Bob
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT