Buitenspiegel glas trilt

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

Vandaag op terugreis klappert het glas in de buitenspiegel ineens heen en weer. Lijkt dus iets los te zitten. Wanneer ik hem aanraak voel ik niet echt dat hij los zit. Spiegelglas is nog wel af te stellen. Ben bang dat ik het glas misschien wel ga verliezen. iemand idee hoe ik spiegel kan demonteren?
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

De lijm laat na een paar jaar los. Vroeg of laat valt het glas er af en dat gebeurd 100% op de snelweg want dan weet je zeker dat je een nieuwe kan kopen...
Hij zit nu waarschijnlijk alleen nog aan de bovenkant vast, waardoor hij aan de onderkant gaat klapperen bij hogere snelheden.

Ik had het met de vorige en huidige S60.
Schroevendraaier er onder en heel voorzichtig het glas naar voren trekken. Als je ruimte hebt met je vinger er achter en los trekken, niet te bang.
Glas schoonmaken en Bison Polymax (of iets vergelijkbaars) op de achterkant smeren en glas weer terug drukken. Goed aandrukken en een tijdje vasthouden, mijn rechter spiegelglas van de vorige auto zakte een mm naar beneden waardoor hij aanliep tegen de behuizing.
Gebruik zwarte kit, als je wit of grijs gebruikt zie je dat terug in de bolletjes van de scheiding naar groothoek in het glas.

Edit: het is trouwens alleen het glas dat los raakt, de verstelbare verwarmde plaat waar hij op zit, die zit wel vast. Complete spiegel open maken is onnodig.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

JeroenSpock schreef:
Glas schoonmaken en Bison Polymax (of iets vergelijkbaars) op de achterkant smeren en glas weer terug drukken. Goed aandrukken en een tijdje vasthouden, mijn rechter spiegelglas van de vorige auto zakte een mm naar beneden waardoor hij aanliep tegen de behuizing.
Gebruik zwarte kit, als je wit of grijs gebruikt zie je dat terug in de bolletjes van de scheiding naar groothoek in het glas.

Edit: het is trouwens alleen het glas dat los raakt, de verstelbare verwarmde plaat waar hij op zit, die zit wel vast. Complete spiegel open maken is onnodig.
Dank voor je antwoord. Spiegel had ik al los, dat ging wel erg makkelijk :o Gelukkig niet verloren onderweg. Zie dat het verwarmingsplaatje ook al wat ouderdoms verschijnselen heeft maar zit nog vast. Deed jij op een paar plaatsen lijm of de gehele achterkant van de spiegel en hoe verhoud polymax me temp wiselelingen?
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Niet te lang wachten want voor je het weet ben je hem kwijt...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik had de kit langs de rand en in het midden wat zigzag met 2 tot 3 cm ruimte er tussen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

JeroenSpock schreef: Ik had de kit langs de rand en in het midden wat zigzag met 2 tot 3 cm ruimte er tussen.
Top Jeroen. Morgen lijm kopen. Dank voor de snelle reactie
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Hofsjo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08.01.2021 - 22:54

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je tip. Heb vandaag hetzelfde probleem van een trillende linkerbuitenspiegel. Net een afspraak bij Praxis gemaakt om te kunnen shoppen. Gaat goed komen. Nogmaals dank.

Groeten Joop uit Arnhem Volvo S80 2.5 T 2007
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Het enige wat kapot is gegaan in de 9 jaar dat ik een V70 MY 2005 reed (nou ja, ik heb een keer een accu en wat banden vervangen)
De rechter spiegel liet los in Italië en kon ik nog net opvangen (mijn vrouw reed). Bij een Ford/Volvo garage vast laten zetten met speciale kit.
Een jaar later liet die kit los in Oostenrijk en toen was het wel einde verhaal. Was nog een heel gedoe om de juiste spiegel in Oostenrijk te bestellen.
(ik wou niet over de autobahn terug op 1 spiegel)
De linker heb ik een paar jaar daarna nog zelf kunnen vastpakken tijdens het rijden. Die heb ik vastgezet met dubbelzijdige tape voor buitengebruik.
Die spiegel zit nog steeds vast (mijn vader heeft de auto overgenomen)
Ook bij mijn huidige V70 van 2013 heb ik sinds de aanschaf in 2014 ook alleen een lijmprobleem gehad: het Volvo logo op de neus liet los
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”