2006 Volvo V70R gekocht

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27506
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je had na een paar dagen alsnog een belletje of smsje kunnen doen.
Dennis of Kuba reageerden bij mij ook niet vaak direct, maar met nog een keer aan de bel trekken was de afspraak zo gemaakt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
IPDV70R
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16.06.2018 - 22:58

Er zijn vast wel wat forummers die onze Vlaamse vrind, aan wat adressen kunnen helpen, die mss ook dichterbij zijn bv.Ik heb voor mezelf een bevriende garagist die alles voor me doet, en veel Volvo's in onderhoud heeft(alleen neemt hij voorlopig geen nieuwe klanten meer aan, wegens drukte). Succes, en als je niemand vind kan je me pm-en eventueel.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Je bent in Nieuwveen ook van harte welkom.
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Vlammembaareg schreef: Volgens het boekje 5W30 en dat heb ik ook gedaan. Laatste oliewissel is van 169000 km. Heeft er nu 178000.
Ik was van plan om op 185000 km naar volvoservice te gaan. Ze reageren enkel niet op mijn mails, dat is dan weer vervelend.....

oeps, lig ik weer eens ver achter met mail? excuus het is weer eens errug druk!!! Stuur me aub nog even opnieuw want staat dan waarschijnlijk op blad 8....
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

fredhead schreef: Je had na een paar dagen alsnog een belletje of smsje kunnen doen.
Dennis of Kuba reageerden bij mij ook niet vaak direct, maar met nog een keer aan de bel trekken was de afspraak zo gemaakt.

Ja het is weer eens errug druk... Ik moet wellicht een telefoniste aannemen???
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

dennis850estate schreef:
Vlammembaareg schreef: Volgens het boekje 5W30 en dat heb ik ook gedaan. Laatste oliewissel is van 169000 km. Heeft er nu 178000.
Ik was van plan om op 185000 km naar volvoservice te gaan. Ze reageren enkel niet op mijn mails, dat is dan weer vervelend.....

oeps, lig ik weer eens ver achter met mail? excuus het is weer eens errug druk!!! Stuur me aub nog even opnieuw want staat dan waarschijnlijk op blad 8....
Ik zal nog eens terug mailen of bellen :)
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Ondertussen staat er voor begin februari een onderhoudje gepland bij volvoservice.

Ik heb sinds deze week een probleem met de gordel achteraan. Het "bakje" waar de gordel moet inklikken, werkt soms niet. Zou het graag veranderen, maar vind het onderdeel niet op parts4Swedes?
Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Je bedoelt de gordelsluiting?

Is los te bestellen bij p4s of dealer. Anders even mailen met p4s?
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Blade schreef: Je bedoelt de gordelsluiting?

Is los te bestellen bij p4s of dealer. Anders even mailen met p4s?
Blade, inderdaad de gordelsluiting.
Ok dan heb ik er over gekeken, bedankt voor de info, ik zal ze eens contacteren.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Als je dit vooraf bij Volvoservice aangeeft, kunnen zij hem uiteraard ook voor je mee bestellen.
Kopstoot
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 07.01.2019 - 11:31

Vlammembaareg schreef: Volgens het boekje 5W30 en dat heb ik ook gedaan. Laatste oliewissel is van 169000 km. Heeft er nu 178000.
Ik was van plan om op 185000 km naar volvoservice te gaan. Ze reageren enkel niet op mijn mails, dat is dan weer vervelend.....
Ik heb dus hetzelfde probleem. Wil mijn wagen bij volvoservice in Elst technisch laten doorkijken, inmiddels 3 e-mails en 2 weken verder en nog steeds geen reactie.....
Laatst gewijzigd door Kopstoot op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dylantb
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.10.2018 - 09:41

Even bellen dan ;)
Volvo 940 2.3 16v 1994
Volvo V70R 2.3 1998
BMW 120d 2015
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Je kan nog beter Obbe mailen. Die reageert aardig snel op de mail.
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Gordel besteld via Parts4Sweeds en had hem zeer snel thuis. Top service dus!
Ongelofelijk eigenlijk hoe ze die wagens in elkaar hebben gezet. Met een hendeltje klapt de achterbank open en kon ik zeer makkelijk bij de schroef om dit onderdeel te vervangen.
Onder de indruk van onze Volvo!

Zaterdag gaat hij voor de eerste maal binnen bij Volvoservice, ondertussen 15.000 km gereden sinds aankoop.
Tot hiertoe eigenlijk geen opmerkingen, hopelijk worden er zaterdag niet te veel onderliggende problemen ontdekt, maar ik denk van niet :-)
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Afgelopen zaterdag is de R voor de eerste maal binnen geweest mij Volvoservice. Ze waren aangenaam verrast door de algemene staat met de wagen. Regulier onderhoud was snel inorde, wagen is vervolgens "helemaal" gecheckt, de gekende euvels zijn nagekeken en daar bleek deze R geen problemen mee te hebben. Oef!
De vorige eigenaar had aangegeven dat de bakolie gespoeld was geweest in zijn bezit (op 169.900 km volgens de sticker op de luchtfilteromkasting) , dit bleek na een snelle check volgens de mechaniekers van volvoservice toch niet het geval te zijn. Preventief hebben we dus ook een Powerflush uitgevoerd.
Ik moet zeggen dat het verschil zeer groot is!!! De automaat schakelt als terug als nieuw!
Omdat dit ons deed twijfelen of de andere (zogezegd reeds uitgevoerd) werkzaamheden door de vorige eigenaar wel effectief zijn uitgevoerd hebben we afgesproken om tijdens het volgende onderhoud ineens de carterventilatie terug te vervangen. Er waren geen tekenen dat dit reeds nodig was bij de R, maar beter preventief werken!
De schijven en remblokken vooraan zijn ook stilaan naar het einde van hun levensduur aan het gaan, die gaan we ook volgend onderhoud vervangen. Voor de rest was er nog een motorsteun waar wat speling op was, volgend onderhoud gaan we dus wat rubbers vervangen van de motorsteunen zodat we hier ook weer even verder kunnen!

Leuk was dat de wagen over een K&N filter beschikte, was dus gewoon reinigen en terug monteren.
Meteen ook een gesprek met Obbe gehad over eventuele tuning. De wagen was goedgekeurd door Dennis om uit te voeren, maar beslist om dit pas na het vervangen van de carterventilatie te laten uitvoeren.
Eerder voor mijn eigen gemoedsrust, want technisch is ie perfect.

Op het verlanglijstje staan volgende veranderingen :
* Downpipe (welke weet ik nog niet welk merk)
* Uitlaat , 99% zeker dat het een TME gaat worden, omdat deze 1 van de enige is die in België door de keuring geraakt
* Volvotune

Over de algemene service over Volvoservice hoef ik nog weinig uit te wijden op dit forum denk ik? Die is gewoon top! Het is ruim 1,5 uur rijden voor me, maar dat doe ik met plezier.
Tot de volgende!
Gebruikersavatar
Borre
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 28.01.2016 - 08:25
Locatie: Noordwijkerhout

Goed om te lezen dat de R verder in goede staat van onderhoud verkeerd dat scheelt een hoop extra kosten!

Voor zover relevant, je leest meer dan gemiddeld dat er problemen kunnen ontstaan met een K&N filter in een V70R. Dit omdat de luchtmassameter erg gevoelig is voor olie vanuit het filter en dat kan vervolgens voor storingen zorgen. Daarnaast is het rendement erg beperkt dus de meeste rijden gewoon met een standaard luchtfilter.

Voor wat betreft een andere downpipe kan je ook eens bij JM Tuning kijken, zij leveren vakwerk tegen een aantrekkelijke prijs. Mijn TME systeem heb ik bij European Tuning gekocht (systemen worden tegenwoordig op bestelling gemaakt dus hou rekening met wachttijd). Misschien goed om er gelijk een beschermkap DEM Module (IPD) bij te kopen want het uitlaatsysteem wordt echt heel erg warm, zeker na evt. tuning.
VOLVO V70R 2003 | VOLVO XC70 2.5T 2004
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Ondertussen staan er bijna 194000 km op de R. Nog steeds zeer tevreden! De power is echt geweldig, vooral in de hernemingen.

Zijn er dan geen minpunten? Toch een paar kleine :

- De richtingaanwijzer werkt soms niet, zowel links als rechts er zit duidelijk een slecht contact in de hendel. Easy fix?
- Er zit een fluittoon in sommige luidsprekers. De radio afzetten helpt niet, het probleem blijft. Soms als ik in een put in de weg rij of over een vluchtheuvel, wordt het geluid soms harder. Als ik dan op de zijkant van de midden console mep, gaat de fluittoon terug zachter?? Slecht contact ergens?
Ik heb het ook al eens gehad dat ik rechtstreeks het toerental van de motor door de luidsprekers hoorde??
- En er zit een kraakje in beide voorzetels.

Voor de rest een zalige wagen, moesten er mensen zijn die voor bovenstaande problemen, oplossingen hebben dan hoor ik het graag :-)
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Dit vond ik zelf over de richtingaanwijzer op een ander Volvo forum:

1. De drie schroefjes Torx 25 (als ik het me goed herinner) loshalen
2. Dan met kalmte (zie verderop in dit relaas), de boven- en onderdelen van elkaar verwijderen
3. Even kijken naar de schakelaar; juist! Die twee hele kleine zilveren kruiskopschroefjes waarmee de schakelaar vastzit losdraaien
4. Dan de schakelaar wederom met grootse kalmte RECHT eruit trekken. Als je achter het stuur zit dus strak naar LINKS. Doe echt ff voorzichtig hier, want het contactje met je stuurkolom bestaat uit hele dunne ijzeren pinnetjes die er heel breekbaar uitzien
5. Dan heb je de schakelaar in je hand. Draai hem om en je ziet een printplaat
6. Ook loshalen en daar zie je het mechaniekje. Geef maar eens een slinger aan de hendel, dan zie je wat het mechaniekje doet
7. Als je het snapt, dan snap je ook dat wanneer je dus naar 'links' knippert, met welke palletjes hij contact maakt
8. Bij mij waren die (en dan vooral het middelste van de drie contactjes), een beetje naar beneden gebogen. Ik begreep daarom wel waarom hij soms na wat morren pas contact maakte. Met een platte schroevendraaier (o.i.d.) dus even die drie contactjes iets omhoog buigen
9. Printplaat terug, VOORZICHTIG(!!) de schakelaar weer over de contactjes heen schuiven richting de stuurkolom, 2 zilveren schroefjes weer vastdraaien en de boven en onderplaat van de stuurkolom vastzetten.
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

v70r2004 schreef: Dit vond ik zelf over de richtingaanwijzer op een ander Volvo forum:

1. De drie schroefjes Torx 25 (als ik het me goed herinner) loshalen
2. Dan met kalmte (zie verderop in dit relaas), de boven- en onderdelen van elkaar verwijderen
3. Even kijken naar de schakelaar; juist! Die twee hele kleine zilveren kruiskopschroefjes waarmee de schakelaar vastzit losdraaien
4. Dan de schakelaar wederom met grootse kalmte RECHT eruit trekken. Als je achter het stuur zit dus strak naar LINKS. Doe echt ff voorzichtig hier, want het contactje met je stuurkolom bestaat uit hele dunne ijzeren pinnetjes die er heel breekbaar uitzien
5. Dan heb je de schakelaar in je hand. Draai hem om en je ziet een printplaat
6. Ook loshalen en daar zie je het mechaniekje. Geef maar eens een slinger aan de hendel, dan zie je wat het mechaniekje doet
7. Als je het snapt, dan snap je ook dat wanneer je dus naar 'links' knippert, met welke palletjes hij contact maakt
8. Bij mij waren die (en dan vooral het middelste van de drie contactjes), een beetje naar beneden gebogen. Ik begreep daarom wel waarom hij soms na wat morren pas contact maakte. Met een platte schroevendraaier (o.i.d.) dus even die drie contactjes iets omhoog buigen
9. Printplaat terug, VOORZICHTIG(!!) de schakelaar weer over de contactjes heen schuiven richting de stuurkolom, 2 zilveren schroefjes weer vastdraaien en de boven en onderplaat van de stuurkolom vastzetten.

Klopt deze had ik ook reeds gevonden , toch maar eens proberen dan? :-)
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Gisteren heb ik zelf de schijven en de remblokken vervangen.
Garage heeft onderhoud uitgevoerd en heeft de lager rechtsvoor vervangen, omdat we sinds een paar weken met een , bij heel traag rijdend een schrapend en bij sneller rijden (vanaf 30 km/h) , met de snelheid opgaand gierend geluid hebben. Ze waren na een testrit 100% zeker van een lager, deze was het spijtig genoeg dus niet, geluid is er nog steeds.
Zeer frustrerend!! Ze begonnen nu over banden of differentieel, we zijn dus in een straatje zonder einde verzeild vrees ik.

Als er mensen zijn die een idee hebben??.....
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”