2006 Volvo V70R gekocht

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Vlammembaareg schreef: V70r, heb je een adres waar ik dit allemaal zou kunnen laten doen :-)
European tuning

Ik heb deze chassis melding verholpen door de sensor te vervangen, door veroudering vergaat het epoxy gedeelte, waardoor er vocht in de sensor kan komen.
Laatst gewijzigd door v70r2004 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

v70r2004 schreef:
Vlammembaareg schreef: V70r, heb je een adres waar ik dit allemaal zou kunnen laten doen :-)
European tuning

Ik heb deze chassis melding verholpen door de sensor te vervangen, door veroudering vergaat het epoxy gedeelte, waardoor er vocht in de sensor kan komen.
Bedankt voor de tip!
Over welke sensor hebben we het dan? De acceleratie sensor? Want de voorste veren zijn net geen jaar geleden beide vernieuwd (zelfs origineel bij Volvo kostte een fortuin)
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Ja inderdaad de acceleratie sensor. Zijn de veren toen vernieuwd of de schokbrekers?
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

v70r2004 schreef: Ja inderdaad de acceleratie sensor. Zijn de veren toen vernieuwd of de schokbrekers?
Dat is een hele goede vraag. Links voor had ik een klein olielekje waardoor hij in Belgie niet meer door de keuring geraakt. Dus ik denk dat het de schokdempers waren.
Beide vooraan zijn vervangen.
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

v70r2004 schreef:
Vlammembaareg schreef: V70r, heb je een adres waar ik dit allemaal zou kunnen laten doen :-)
European tuning

Ik heb deze chassis melding verholpen door de sensor te vervangen, door veroudering vergaat het epoxy gedeelte, waardoor er vocht in de sensor kan komen.
Ik heb dit even nagevraagd bij Europeantuning over die sensor en zij weten van niets.....
Zou het kunnen dat het ergens anders was?
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Het citaat ging over nieuwe drijfstanglagers, zuigerveren en een setje goeie drijfstangen en closed deck maken. Dat kunnen ze daar doen.
De acceleratie sensor is door elke (Volvo) garage te vervangen.
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

v70r2004 schreef: Het citaat ging over nieuwe drijfstanglagers, zuigerveren en een setje goeie drijfstangen en closed deck maken. Dat kunnen ze daar doen.
De acceleratie sensor is door elke (Volvo) garage te vervangen.
Ok bedankt! Ik was al over de sensor bezig dus :-)
Blijkbaar is deze niet apart verkrijgbaar, zal dus in het slechtste geval wederom een nieuwe schokdemper worden.....
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

bij mijn Four-C was de acceleratie sensor ook stuk.
Zat te kort vast met als resultaat draadbreuk.

Bij Rima een gebruikte besteld voor 50 euro.
Na montage en goed geleiden van de kabel zodat hij niet te strak of tegen het wiel aan kwam was storing weg.

Als je je auto opkrikt en wiel er af haalt zie je de sensor gewoon zitten ter hoogte van de stabilisatie stang.

Zit vast met een boutje M10.
Artikelnummer kan je dan zo aflezen.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Er bleek inderdaad een kabelbreuk te zitten naar de acceleratiesensor. Vorige week hadden ze het proberen te redden met wat isolatietape, maar dat bleek niet voldoende.
Deze keer hebben ze de acceleratiesensor er volledig uitgehaald, het beschadigde stuk er tussen uit geknipt.
Gelukkig is Obbe een meester in elektronica, hij heeft de kabel mooi gerepareerd.

Tot hiertoe geen foutmeldingen meer :-)
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Opvolger is besteld!

Deze staat dus te koop! Moesten er mensen zijn met interesse, of iemand kennen die interesse heeft, laat maar weten!
dirk.janssens
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17

Echt, maken ze die dan niet meer? Ik heb vorige week ook een V70 R aangeschaft, gelukkig nog met werkende schokdempers (dure grap he, 750 euro elk bij een Volvo garage).

Die veringen moeten helaas wel van tijd tot tijd vervangen worden. Wordt voor mij ook een probleem dan als die stuk gaan.

Je kan altijd de vering vervangen door aftermarket schokdempers. Je verliest dan natuurlijk wel je adaptief onderstel.
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Die €750 per stuk is natuurlijk pure oplichterij.

Zelf bestellen en voor €1000 heb je ze alle 4, originele 4-C schokbrekers, dan ineens valt het allemaal wel mee, gewoon rondom dus vervangen als je vermoed dat ze wat oud zijn.

Mocht je garage het niet willen met zelf besteld spul dan wil ik het ook wel voor je doen.


Edit, ik ben even naar de leverancier gegaan waar ik ze twee jaar terug nog voor <€1000 alle 4 kocht, ze vragen er inmiddels €1200 voor.... Alsnog ruim de helft van de garage/dealer, dat wel.
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Ja klopt is pure oplichterij!

Weinig animo op het zoekertje. Maar was wel te verwachten. Voor die enkelingen in België die weten wat een V70R is..... :-)
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

V70R^2 schreef: 23.11.2019 - 12:40 Die €750 per stuk is natuurlijk pure oplichterij.

Zelf bestellen en voor €1000 heb je ze alle 4, originele 4-C schokbrekers, dan ineens valt het allemaal wel mee, gewoon rondom dus vervangen als je vermoed dat ze wat oud zijn.

Mocht je garage het niet willen met zelf besteld spul dan wil ik het ook wel voor je doen.


Edit, ik ben even naar de leverancier gegaan waar ik ze twee jaar terug nog voor <€1000 alle 4 kocht, ze vragen er inmiddels €1200 voor.... Alsnog ruim de helft van de garage/dealer, dat wel.
Wat heb je toen nog meer vervangen ? En zelf hobbyist/ of beroepsmatig?
Twijfel zelf enorm of ik ophanging een keer preventief moet en wil laten doen of niet, wel al vriendelijk lijstje gezien van ander forum lid hier wat hij had vervangen.
Zelf wel nog geen problemen, maar denk wel op lijstje een keer.
V70 '05 R | m66 | ceramic downpipe | do88 intercooler |stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Uit de hand gelopen hobby en doe veel projecten en klussen voor anderen (geen simpel onderoud, meer motoren versterken en leuke tuning/pk-monsters :D ). Voor een grote klus kan ik bedrijfsmatig wel een factuur maken, al is dat niet echt de core business van de Holding, maar indien BTW factuur noodzakelijk is kan het wel af en toe erbij..

Ik heb uiteindelijk nog veel meer vervangen bij mijn eigen auto, omdat je dan toch bezig bent... Behalve dat je de veerschotels en stuurlagers nodig hebt op de schokbrekers, ook gelijk de draagarmen/stuurkogels/fusee kogels en alle motorsteunen e.d. gedaan. Uitlijnen en klaar is kees, ben je voor lange tijd voorlopig klaar daarmeem, en het rijd weer heerlijk strak en direct zoals het hoort..

De subframe bussen vervangen is ook een aanrader, dat had ik een andere keer gedaan, is nog best een pruts klus, maar erg lonend.
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Ik begin toch meer en meer gewonnen te geraken van de optie om gewoon de R bij te houden... :-)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vlammembaareg schreef: 03.12.2019 - 06:48 Ik begin toch meer en meer gewonnen te geraken van de optie om gewoon de R bij te houden... :-)
Wie wat bewaard, die heeft wat. Dat geldt zeker voor bijzondere modellen. Ik heb zelf nog nooit een eenmaal gekochte auto van de hand gedaan (tenzij total loss gereden). Tot nu toe geen spijt van gehad.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Vlammembaareg schreef: 28.10.2019 - 06:51 Er bleek inderdaad een kabelbreuk te zitten naar de acceleratiesensor. Vorige week hadden ze het proberen te redden met wat isolatietape, maar dat bleek niet voldoende.
Deze keer hebben ze de acceleratiesensor er volledig uitgehaald, het beschadigde stuk er tussen uit geknipt.
Gelukkig is Obbe een meester in elektronica, hij heeft de kabel mooi gerepareerd.
Inderdaad laat Volvotune Obbe maar schuiven, komt gewoon goed!
Ik ben wat laat maar toch......fijn man wat een prachtige R :love:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Vlammembaareg
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08.05.2018 - 10:09

Wagen is ondertussen uit de verkoop gehaald en gaat gewoon gehouden worden :-)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vlammembaareg schreef: 09.12.2019 - 07:01 Wagen is ondertussen uit de verkoop gehaald en gaat gewoon gehouden worden
Wijs besluit. Wie wat bewaard die heeft wat.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”