buikijn schreef:Heb je het oliepeil van de automaat gecontroleerd?
dat doe je met een lopende motor, als de olie op temperatuur is.
of wellicht zit er het verkeerde type olie in?
Zul je meemaken!
Nee, heb ik zelf niet gecheckt.. De auto is afgeleverd (2 weken geleden) met nieuwe olie (althans volgens zeggen).
Aan de ene kant jammer dat het weekend is.. ben reuze benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Vandaag de auto weer opgehaald. Ze hebben de bobines vervangen, de gaskleppen schoongemaakt (ze hadden het over een nagasklep?), benzinedruk gecheckt, het brandstoffilter vervangen en nog meer zaken gecontroleerd.
Het lag waarschijnlijk aan het brandstoffilter.
Vol volle moed weer richting huis maar, u raadt het al, helaas
("Rijdt langzaam of schakel op" is het trouwens officieel).
Na de eerste melding komt over het algemeen gelijk een volgende dus had ik mn iphone bij de hand:
Hebben ze eigenlijk nog aangegeven of er een storingscode is opgeslagen? Zoals je op het filmpje rijdt moet gewoon kunnen, het ligt dus zeker niet aan je manier van rijden.
Maa als ik zo lees wat ze nog aan na-onderhoud hebben gedaan, hebben ze maar een halve grote beurt uitgevoerd. Geen nieuwe bougies, brandstoffilter. Weet je zeker dat ze die grote beurt wel volledig hebben uitgevoerd?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Langzaamaan begin ik het gevoel te krijgen dat je in het ootje genomen word... Hulde voor je geduld naar de garage/handelaar overigens.
Ik had ondertussen al een aangetekend briefje gestuurd met de melding dat alles binnen twee weken geregeld moet zijn, anders wordt de koop ongedaan gemaakt....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
Misschien is het een idee om de vorige eigenaar via een dealer op te sporen en na te vragen of dit probleem hem ook bekend voor komt? Als hij al een boel vervangen heeft zonder oplossing weet je ongeveer waar je aan toe bent.
@Quota Ik ben misschien te goed van vertrouwen idd. Misschien weten ze dat er iets 'groots' vervangen moet worden en proberen ze het maar met relatief kleine dingetjes. En hopen ze dat ik 't maar zo drie maanden uitzing. Ik zal morgenvroeg me ff wat assertiever gaan gedragen.
Maar verdomme, wat baal ik hier van. 't Is niet erg om te dromen over je Volvo, maar dit worden zo langzamerhand nachtmerries.
kijk uit........dat hebben ze ook eens bij mij geflikt met de V70 classic.
In de garantie tijd veel problemen met stotteren, inhouden, motormanagement lampje vaak aan, en soms helemaal uitvallen met LPG.
Allerlei kleine dingen vervangen (zelfde zaken die jij ook noemt) maar elke keer na een dag of 5-7 zelfde gezeik weer.
Tot een week na de garantie (kreeg 3 maanden) weer gezeur, en wee rterug. En toen wisten ze het direct! opeens was het de LPG pomp (die in de tank zit, was een G3) en moest ik de mep betalen: onderdelen, en 50% van de arbeidkosten.
Was wel € 700 kwijt, maar hun (SERVA, Amersfoort) waren mij dus kwijt........bij hun kom ik nooit meer!
Dus: laat het (goed) oplossen, en zoals gezegd, is het niet binnen twee weken opgelost (aangetekend schrijven!!), de koop laten ontbinden!
Laat de druk op de ketel.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Is ook meer een opmerking ten aanzien van de verkopende partij. Is niet netjes van ze. Misschien ben ik ook wel zo naïef... Ik zou er ook op vertrouwen. Moet ook wel kunnen vind ik, maar goed... Wie ben ik?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Ik zou als ik jou was eens een second opinion laten uitvoeren. Je zou ook bij de dealer een aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Wellicht zijn er nog meer zaken die niet kloppen. Vertrouwen is goed, controleren is beter, zeker in dit geval.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Morgenstond schreef:Ik zou als ik jou was eens een second opinion laten uitvoeren. Je zou ook bij de dealer een aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Wellicht zijn er nog meer zaken die niet kloppen. Vertrouwen is goed, controleren is beter, zeker in dit geval.
+1
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Morgenstond schreef:Ik zou als ik jou was eens een second opinion laten uitvoeren. Je zou ook bij de dealer een aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Wellicht zijn er nog meer zaken die niet kloppen. Vertrouwen is goed, controleren is beter, zeker in dit geval.
+1
+1
En post hier eens een lijstje van de opgeslagen foutcodes.
Dank allen. Ik ga er zo heen. Geef ze nog een kans; dan idd second opinion laten uitvoeren. Heb een lijstje geprint met het eea wat er tot nu toe gebeurt is.
De voornaamste foutcode was ECM-3503 Onregelmatige loop - Meerdere cilinders (laten uitlezen bij Bruins in Hengelo). Er stonden nog meer codes op overigens (niet actief) maar die kwamen van de radio en waren niet van belang.
Klinkt haast als een sensor die de mist in gaat, een misfire/onregelmatig lopen voel je normaal gesproken echt wel. De vraag is een beetje welke sensor dat vast stelt, kan zomaar een pingel sensor zijn met slechte bedrading.
Een aankoopkeuring bij de dealer kost overigens zo'n 100 euro. Ik heb zo'n keuring pas laten uitvoeren op mijn S60 i.v.m. eerdere problemen met de automaatbak. Ik wilde zeker weten dat de garage goed werk had geleverd, ook al had ik geen echte twijfels. Daarbij is bevestigd dat de auto op de airco na goed is en dat er recentelijk heel veel vervangen is. Dit heeft het vertrouwen in de garage enkel gesterkt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)