Melding "Verminder uw snelheid of schakel op"

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1320
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Is de distributie door een dealer vervangen of door een specialist? Je motor heeft een variabele nokkenas, dat is niet zomaar riem eraf nieuwe erop.

Merk je zelf wat van onregelmatig lopen? Of fluctuaties tijdens constante snelheid?
2000 S60 2.4 Intro Edition 170PK automaat->exit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

EVV schreef:Is de distributie door een dealer vervangen of door een specialist? Je motor heeft een variabele nokkenas, dat is niet zomaar riem eraf nieuwe erop.

Merk je zelf wat van onregelmatig lopen? Of fluctuaties tijdens constante snelheid?
De riem is vervangen.

Nee, loopt rond stationair en bij constante snelheid op de CC is er niets aan de hand.

Maar ja, 't is mijn eerste Volvo en ook eerste automaat dus je moet het eigenlijk vergelijken met iemand die dezelfde auto heeft. Iemand in de buurt van Hengelo? :).
V70 2.4 - 170PK AUT '02
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Genoeg Volvo's in die hoek......
Die mannen in Hardenberg zou ik maar snel opzoeken dan. (heb er niet van die hele beste berichten over gehoord..)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1320
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ik woon wel redelijk dichtbij...
2000 S60 2.4 Intro Edition 170PK automaat->exit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

EVV schreef:Ik woon wel redelijk dichtbij...
:). Tijd? Mooiste zou zijn dat iemand die al jaaaaren lang Volvo rijdt ff kan zeggen of ie goed rijdt of niet.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Zit zo 's te denken (en te googlen)... Kunnen dit soort problemen komen door verkeerde benzine?

Ik heb vorige week bij de Texaco (per ongeluk) belachelijk dure benzine getankt (1,78 p/l). Waarschijnlijk dan XL. De tank zat toen nog op een kwart.
Paar dagen erna op pad en toen kwam de melding.

't Zal toch niet.. ?
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Nee, je klachten komen zeker niet van andere benzine. Zolang je er geen diesel ingegooid hebt maakt dat niets uit. Distr.riem niet op tijd lijkt me ook sterk. De klachten waren veel uitgesprokener geweest, de motor had dan veel beroerder moeten lopen.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2194
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

ECM-3503 Onregelmatige loop - Meerdere cilinders
In de VIDA en PPS foutcode lijst staat: Misfire, catalytic converter damage.
Tsja, wat dit te maken heeft met de distributie..
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Dank jongens. Afspraak gemaakt voor komende dinsdag.

Gisteren op de snelweg met de CC aan verminderde overigens ook de snelheid en kon ik geen gas meegeven. Op de vluchtstrook opnieuw gestart en ik kon weer rijden.

Ik hou jullie op de hoogte!
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Nou, ze hebben alle bougies vervangen vannochtend. Dat was wel nodig geloof ik.

Op de terugweg flink gebruikt gemaakt van de kickdown en dus flink in de toeren gereden (niet in het rode gebied uiteraard). Geen enkel probleem. Wat ik ook deed, de melding kreeg ik niet meer op het scherm.
Rijdt heerlijk soepel en (naar mijn idee) ook rustiger.

DUS. Ik hoop dat dat het was mensen. Enorme kopzorgen voor zoiets simpels :D.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De auto had toch een grote beurt gehad voor aflevering? Raar dat ze de bougies dan niet hebben vervangen.

Ik hoop wel voor je dat het hiermee opgelost is :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Morgenstond schreef:De auto had toch een grote beurt gehad voor aflevering? Raar dat ze de bougies dan niet hebben vervangen.
Klopt. Grote beurt, APK en garantie.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nou proficiat dan maar.... Waar ben je naar toe geweest?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Hans oet Twent schreef:Nou proficiat dan maar.... Waar ben je naar toe geweest?
Daar waar ik 'm gekocht heb.

Ik juich pas als ie volgende week nog steeds goed rijdt :).
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Nou helaas mensen. Het ging even goed. Tien minuten 140 op de cruisecontrol en toen weer de melding. Snelheid verminderde en ik kon geen gas meer geven. Op de vluchtstrook opnieuw gestart en mijn weg met een slakkengangetje vervolgd.

Heel apart. Paar dagen ervoor kon ik behoorlijk in de toeren rijden zonder problemen.

Garage uiteraard gebeld en morgenochtend breng ik 'm weer. Ditmaal staat er wel een leenauto klaar.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
jonghj
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 12.04.2011 - 00:43
Locatie: Dronten

Long shot: Automaat koeler of de leidingen er naar toe dichtgeslibd.
Hierdoor neemt de koelcapaciteit af en wordt de automaat warmer dan 'normaal' en dat kan een indirecte oorzaak voor het bonken zijn. De eigenschappen van de automaat olie veranderen boven bepaalde temperaturen, waardoor het 'afremmen' van de verschillende verzetten naar het juiste toerental niet meer helemaal goed gaat. bonken is dan het gevolg, meestal van 3 naar 2.
v70 D5 Geartronic AWD

Afbeelding
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1320
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Heb je ook iets gemerkt van zoekend toerental toen je stilstond op de vluchtstrook? Viel de motor terug naar stationair of bleef die hoog toeren maken? Lijkt mij een ETM probleem. Bij schakel acties geeft de bak dit door aan het motormanagment, "ik ga nu schakelen", zodat er iets gas terug genomen kan worden. Als de gasklep hier verkeerd op reageerd zou dat zomaar een bonk kunnen opleveren.
2000 S60 2.4 Intro Edition 170PK automaat->exit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Winger
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
Locatie: Hengelo (Ov)

Dank weer voor de reacties.

Toen ik terug reed nadat ze er 5 nieuwe bougies in hadden gezet was er niets aan de hand. Soepel, snel, stil zoals het hoort. En ik heb flink getrapt; korte 'sprintjes' van 60 naar 130, melding bleef uit. Rit van 50 km. Verder niet meer gereden.

Gisteren op de snelweg reed ik een paar minuten met de cc op 140. Zo ineens begon de bekende melding weer te verschijnen (kan best zijn dat ik even van de cc af moest en weer gas bij gaf) en bleef het lampje van het motormanagement branden. De snelheid zakte en kon geen gas meer geven.

Op de vluchtstrook eerst garage gebeld (met motor aan), maar die liep gewoon constant, 8 a 900 toeren (niet zoals hier het geval is

Na een herstart cc op 120 gezet en verder gereden (lampje mm bleef branden).
Tijdens wat optrekacties knipperde de melding nog een keer voorbij.

't Stuk wat ik moest rijden heeft veel rotondes. Als je daar op afrijdt, dan heeft ie moeite met de 3 naar de 2 (of 2 naar de 1). Dat gaat niet echt soepel. En hij blijft langer in de versnellingen hangen.

Iets wat ie zonder die melding dus niet doet. Zuipt ook meer naar mijn idee. Wat jonghj zegt klinkt aannemelijk.

Anyway; staat nu weer bij de garage. Ook al doen ze er twee weken over, ze lossen het maar op.

Wat een gezeur mensen... Je moet maar vertrouwen blijven houden in de garage. Ze lijken me wel fanatiek en serieus.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Heel vervelend dat het toch niet over is. Ik hoop voor je dat het snel en goed wordt opgelost!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
buikijn
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35

Heb je het oliepeil van de automaat gecontroleerd?

dat doe je met een lopende motor, als de olie op temperatuur is.

of wellicht zit er het verkeerde type olie in?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”