@VolvoKramer:
De reden waarom zulks niet het geval is, ligt volgens mij aan het standaard aanwezige "Advanced Active Four-C" (Advanced Continuously Controlled Chassis Concept) van de "R". Wellicht dat er anderen op het forum het exacte antwoord weten.
Er wordt voor het betreffende type in elk geval door de fabrikant géén enkel (geremd en/of ongeremd) aanhangwagengewicht opgegeven.
Overigens: het staat me bij dat Volvo sowieso de montage van een trekhaak onder een V70 met het (normale) Active Four-C -chassis afraadt.
Nog eens overigens: óók een 2.4T (200pk) of een 2.5T (210pk) hebben power zàt, hoor...... In elk geval volgens mij voldoende om een hoop post uit het Hoge Noorden te krijgen. Dat geldt overigens voor een T5 in een wat sterkere mate -maar volgens mij niet hemelschokkend méér.
Ten slotte: qua caravantrekker zou ìk -gezien mijn ervaringen de laatste jaren- bij de keuze voor een benzinevariant een 2.5T prefereren boven een T5. Ik vind de laatste in de praktijk onderin het toerenbereik "als het er op aan komt met de sleurhut aan de haak" minder power hebben dat de exemplaren met een soft turbo. In mijn geval gaat het overigens om een caravan van 1.700 kg -dus bepaald géén lichtgewicht. Als de toeren eenmaal daar zijn, trekt een T5 echter zowat de dissel kapot......
Greetz,
Jan W
V70 R of V70 T5 (met chiptuning)?
- @je
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 09:57
Ik heb een paar maanden geleden een V70 T5 gekocht.
Ook wat rond gekeken voor een R maar uiteindelijk na veel twijfelen voor een T5 gekozen.
Grotendeels door de caravan, de R waarin ik heb proef gereden had op kenteken geen gewicht vermeld voor aanhanger!!
En natuurlijk de prijs, alhoewel de emotie toen veel invloed had. hahahaha
Nu een paar keer met de caravan (1700Kg) op pad geweest en echt geen enkel probleem.
Ik rij met een geartronic en het enige wat ik moet doen is op de snelweg de geartronic (5 bak) in hand mode zetten.
De auto rijd dan in zijn 4 zo tussen de 90 en 100 km en ergens tussen de 2000 en de 2500 toeren.
Alles blijft netjes op temperatuur en je kan met een klein beetje gas snel corrigeren.
De auto voelt rustig aan en de motor geeft niet de indruk erg hard te moeten werken.
Ik heb veel verhalen gehoord en gelezen over de T5 en caravans.
En ik was op een gegeven moment een beetje gaan twijfelen of de T5 wel genoeg vermogen zou hebben onderin (want daar praat iedereen over)
Een vriend van me heeft om die reden een 2.5T gekocht.
Nu een paar keer samen op pad geweest en hij zou toch liever een T5 gehad hebben.
Niet voor het caravan trekken want dat doen ze beide prima, maar voor de rest van het jaar!
Ook bij luik geen enkel probleem om halverwege nog te versnellen.
Je moet bij de T5 (maar eigenlijk altijd met een caravan) wel opletten dat je niet met 1200 toeren de berg op gaat en dan maar heel veel gas geven.
We rijden beide met ongeveer dezelfde caravan en hebben tijdens de rit niet echt een groot verschil kunnen ontdekken.
Ik heb niet de indruk gehad dat ik ergens vermogen te kort kwam ten opzichte van de 2.5t.
Gewoon boven de 2000 toeren blijven en dan is het een genot om mee te rijden.
En de rest van het jaar heb je dan een iets snellere auto die vooral sneller oppakt met gas geven.
Mijn advies is om echt wat te gaan proefrijden, je bent welkom om een keer in de T5 te rijden.
Die vriend van me heeft nooit proef gereden in een T5 vanwege wat hem verteld is.
Het zou zonde zijn als je later spijt krijgt!
Groetjes,
Edwin
Ook wat rond gekeken voor een R maar uiteindelijk na veel twijfelen voor een T5 gekozen.
Grotendeels door de caravan, de R waarin ik heb proef gereden had op kenteken geen gewicht vermeld voor aanhanger!!
En natuurlijk de prijs, alhoewel de emotie toen veel invloed had. hahahaha
Nu een paar keer met de caravan (1700Kg) op pad geweest en echt geen enkel probleem.
Ik rij met een geartronic en het enige wat ik moet doen is op de snelweg de geartronic (5 bak) in hand mode zetten.
De auto rijd dan in zijn 4 zo tussen de 90 en 100 km en ergens tussen de 2000 en de 2500 toeren.
Alles blijft netjes op temperatuur en je kan met een klein beetje gas snel corrigeren.
De auto voelt rustig aan en de motor geeft niet de indruk erg hard te moeten werken.
Ik heb veel verhalen gehoord en gelezen over de T5 en caravans.
En ik was op een gegeven moment een beetje gaan twijfelen of de T5 wel genoeg vermogen zou hebben onderin (want daar praat iedereen over)
Een vriend van me heeft om die reden een 2.5T gekocht.
Nu een paar keer samen op pad geweest en hij zou toch liever een T5 gehad hebben.
Niet voor het caravan trekken want dat doen ze beide prima, maar voor de rest van het jaar!
Ook bij luik geen enkel probleem om halverwege nog te versnellen.
Je moet bij de T5 (maar eigenlijk altijd met een caravan) wel opletten dat je niet met 1200 toeren de berg op gaat en dan maar heel veel gas geven.
We rijden beide met ongeveer dezelfde caravan en hebben tijdens de rit niet echt een groot verschil kunnen ontdekken.
Ik heb niet de indruk gehad dat ik ergens vermogen te kort kwam ten opzichte van de 2.5t.
Gewoon boven de 2000 toeren blijven en dan is het een genot om mee te rijden.
En de rest van het jaar heb je dan een iets snellere auto die vooral sneller oppakt met gas geven.
Mijn advies is om echt wat te gaan proefrijden, je bent welkom om een keer in de T5 te rijden.
Die vriend van me heeft nooit proef gereden in een T5 vanwege wat hem verteld is.
Het zou zonde zijn als je later spijt krijgt!
Groetjes,
Edwin
- MaartenV70D5
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 15:54
Ooit een 850 T-5 gehad en deze gechipt. Juist toen kreeg hij onderin meer power om dit vervolgens langer vast te houden. Waarom is er altijd zo'n weerzin tegen chippen? Als je dit door een professionele club als Rica of Ziptuning laat doen, is er geen vuiltje aan de lucht. Je kunt zelfs vaak aangeven waar je power mist of extra denkt nodig te hebben, waarna dit zo goed mogelijk in de software wordt verwerkt. Het is alleen zaak om je onderhoudsintervallen strikt aan te houden, want de marges die de fabrikant hievoor inbouwt worden nu wel vol benut.
Al wel eens aan een gechipte D5 gedacht? Door de zuinigheid speel je snel quite en je hoeft niet gauw bang te zijn voor te weinig vermogen. Ook mét caravan kun je nog een stoplichtsprintje doen. Neem echter wel de 6-bak, anders boet je flink in op topsnelheid t.o.v. de benzine-turbo's.
Al wel eens aan een gechipte D5 gedacht? Door de zuinigheid speel je snel quite en je hoeft niet gauw bang te zijn voor te weinig vermogen. Ook mét caravan kun je nog een stoplichtsprintje doen. Neem echter wel de 6-bak, anders boet je flink in op topsnelheid t.o.v. de benzine-turbo's.
V70 D5 GT Summum Black Sapphire Edition, Rica 210PK, 475NM, 162.000KM
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Ik heb een T5 geartronic (donkerblauw metallic met grijs leer... ) en trek af en toe een caravan van 1500 kg.
Ik ben het met het voorgaande eens. Een zalige auto het hele jaar door, geen extreme onderhoudskosten en een perfecte caravantrekker. Rond de 2000-2500 toeren cruisen en je moet af en toe achterom kijken of hij er nog achter hangt. En in Luik.....ach, het blijft lachen op de linkerweghelft !!! Automaat is geen enkel probleem en inderdaad, gewoon in de 4 zetten en rustig laten doorlopen.
Tevens (met mijn rijstijl) een gemiddeld verbruik van 10,5 liter volgens de BC, zonder caravan uiteraard. Dus ook hierin is hij niet extreem. Snel als het moet en zeer comfortabel. Een genot !!
Ik ben het met het voorgaande eens. Een zalige auto het hele jaar door, geen extreme onderhoudskosten en een perfecte caravantrekker. Rond de 2000-2500 toeren cruisen en je moet af en toe achterom kijken of hij er nog achter hangt. En in Luik.....ach, het blijft lachen op de linkerweghelft !!! Automaat is geen enkel probleem en inderdaad, gewoon in de 4 zetten en rustig laten doorlopen.
Tevens (met mijn rijstijl) een gemiddeld verbruik van 10,5 liter volgens de BC, zonder caravan uiteraard. Dus ook hierin is hij niet extreem. Snel als het moet en zeer comfortabel. Een genot !!
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Oh verbruik zal wel niet erg belangrijk zijn maar beschouw dit als info. Met een beetje rustig rijden (veel 80 en 100km/h) haalt de T5 8.4L/100km (iig haal ik dit gemeten ahv tank bon)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
He wat een hoop nuttige informatie allemaal! Ik wordt steeds wijzer.
Het verbruik wat steven460 en nootje63 aangeven daar wordt ik blij van . Mijn huidige 2.4 170 pk gebruikt bij mij gemiddeld toch echt meer. Dus als ik het goed heb ga ik er straks in power op vooruit en ga ik minder verbruiken, olee! Nog een goede reden tijdens het interne overleg
Ben echt blij om te horen dat er zoveel T5 rijders aangeven geen abnormale onderhoudskosten te hebben t.o.v. non-turbo's.
Overigens heb ik met mijn caravan ook geen problemen om bij luik om hoog te gaan, je moet het echter wel in de hogere toeren zoeken om het vermogen en koppel aan te spreken. Uiteraard met de helft meer aan vermogen en idem voor het koppel zal het zeker nog soepeler gaan verlopen.
Ook hoor ik dus goede ervaringen met de automaat/geartronic.
Het verbruik wat steven460 en nootje63 aangeven daar wordt ik blij van . Mijn huidige 2.4 170 pk gebruikt bij mij gemiddeld toch echt meer. Dus als ik het goed heb ga ik er straks in power op vooruit en ga ik minder verbruiken, olee! Nog een goede reden tijdens het interne overleg
Ben echt blij om te horen dat er zoveel T5 rijders aangeven geen abnormale onderhoudskosten te hebben t.o.v. non-turbo's.
Overigens heb ik met mijn caravan ook geen problemen om bij luik om hoog te gaan, je moet het echter wel in de hogere toeren zoeken om het vermogen en koppel aan te spreken. Uiteraard met de helft meer aan vermogen en idem voor het koppel zal het zeker nog soepeler gaan verlopen.
Ook hoor ik dus goede ervaringen met de automaat/geartronic.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ook ik heb goede ervaringen met mijn T5. Heerlijk cruisen met 6 versnellingen, nog geen spijt van! Type R nog aan gedacht maar klasse hoger in wegenbelasting, duurdere verzekering en meer electronica wat kapot kan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Dr. Breedband
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 14.08.2009 - 08:54
Tja; ik rijd 2 weken een T5 en de grijns is nog niet van m'n hoofd te meppen
Hopelijk heb je hier wat aan
Hopelijk heb je hier wat aan
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Heb mijn T5 vanaf januari 2008. Bouwjaar is eind 2000 (nieuw model) en komt uit Dld. Absoluut geen spijt van gehad. Naast de reguliere onderhoudsbeurten heb ik een aantal extra kosten gehad. Alle bobines vervangen omdat er twee waren doorgebrand. En de koppeling van de airco af laten stellen. Bij elkaar ongeveer 1500 extra kosten over dik anderhalf jaar. Valt dus wel mee dacht ik zo. Beurten en banden hangt af van je kilometers op jaarbasis dus dat kan jezelf het beste bekijken.
Er gaan heel wat discussies over chiptunen. Heb de mijne wel laten chiptunen. Was een aanbieding voor 225 en heb dat niet laten lopen. Tot nog toe geen spijt van gehad en is toch alweer 8 maanden geleden. Was het nodig? Relativerend nee, emotioneel ja. Gebruik ik het? Heel soms. Heb een normaal rijgedrag. Dus geen stoplicht sprintjes en geen stoplicht stoppies. Motor eerst rustig inrijden tot deze warm is en daarna meer/sneller op het gas. Heel soms andere auto's met omgekeerde caps op het hoofd er uit trekken.
Waarom dan chiptunen? Hoorde ook dat naast meer vermogen het zuiniger zou zijn. En dat klopt. Voor het chiptunen 1:9,5 en na het chiptunen 1:10,1
En heb dan alle kilometers en liters per tankbeurt bijgehouden.
O ja, het is een T5 met bijna alle opties. Zatten zelfs 19" R velgen onder bij de koop naast aparte velgen met winterbanden. Zat bij de prijs in. Het is een geartronic dus je kunt ook de 5 bak met de hand schakelen zonder te koppelen want zit geen koppelingspedaal in.
Heb eens een testrit gemaakt met een R. Zat een 6 bak in. Gevoelsmatig trekt deze sneller op. Mijn zoon vertelde dat hij het meer voelde in de nek en schouders. Met de T5 voelde hij het meer onder in zijn rug.
Conclusie: Ik ben meer dan tevreden met mijn T5. Zou hem niet zo snel wegdoen. Onderhoudskosten vallen mee. Alles is normale slijtage in mijn ogen. En als het oog ook wat wil dan komt er een zwart blokjes grill op idem een R. Dat mis ik alleen nog.
Ik weet het, de zoveelste lofzang over de T5. Maar het is nu eenmaal niet anders.
Succes met de aanschaf.
Er gaan heel wat discussies over chiptunen. Heb de mijne wel laten chiptunen. Was een aanbieding voor 225 en heb dat niet laten lopen. Tot nog toe geen spijt van gehad en is toch alweer 8 maanden geleden. Was het nodig? Relativerend nee, emotioneel ja. Gebruik ik het? Heel soms. Heb een normaal rijgedrag. Dus geen stoplicht sprintjes en geen stoplicht stoppies. Motor eerst rustig inrijden tot deze warm is en daarna meer/sneller op het gas. Heel soms andere auto's met omgekeerde caps op het hoofd er uit trekken.
Waarom dan chiptunen? Hoorde ook dat naast meer vermogen het zuiniger zou zijn. En dat klopt. Voor het chiptunen 1:9,5 en na het chiptunen 1:10,1
En heb dan alle kilometers en liters per tankbeurt bijgehouden.
O ja, het is een T5 met bijna alle opties. Zatten zelfs 19" R velgen onder bij de koop naast aparte velgen met winterbanden. Zat bij de prijs in. Het is een geartronic dus je kunt ook de 5 bak met de hand schakelen zonder te koppelen want zit geen koppelingspedaal in.
Heb eens een testrit gemaakt met een R. Zat een 6 bak in. Gevoelsmatig trekt deze sneller op. Mijn zoon vertelde dat hij het meer voelde in de nek en schouders. Met de T5 voelde hij het meer onder in zijn rug.
Conclusie: Ik ben meer dan tevreden met mijn T5. Zou hem niet zo snel wegdoen. Onderhoudskosten vallen mee. Alles is normale slijtage in mijn ogen. En als het oog ook wat wil dan komt er een zwart blokjes grill op idem een R. Dat mis ik alleen nog.
Ik weet het, de zoveelste lofzang over de T5. Maar het is nu eenmaal niet anders.
Succes met de aanschaf.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Persoonlijk vind ik AWD echt ideaal. Dus zou ik in dit geval ook zeker de 2.5T AWD overwegen.
Verder mag de V70R gewoon trekken hoor, 1700 kg volgens mijn kentekenbewijs.
Verder mag de V70R gewoon trekken hoor, 1700 kg volgens mijn kentekenbewijs.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Vreemd, de T5 van mij mag volgens kenteken 1800 trekken. Heb met de sleurhut beladen 1720 kg+ 1700 kg auto+passagier,s gereden naar Locarno en dat deed hij vol overtuiging. ( En dan geniet ik pas van m,n 250 pk )volvov70r schreef:Persoonlijk vind ik AWD echt ideaal. Dus zou ik in dit geval ook zeker de 2.5T AWD overwegen.
Verder mag de V70R gewoon trekken hoor, 1700 kg volgens mijn kentekenbewijs.
Gr Hans
V 70 T5 Mobilytiline
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Wat jij zegt, geldt waarschijnlijk voor de oude R's. De nieuwe is juist sneller op z'n max. koppel dan de oude (rond de 2200-2500 rpm optimaal). Voelt daarom -denk ik: nooit T5 gereden- ook minder spannend aan; hij is ongemerkt (op die duw in je rug na dan) erg snel.Paul-S70R schreef:De T5 rijdt beter met Caravan!
Turbo komt eerder in en je kan met lagere toeren gaan rijden.
Bij de R rijdt hij alleen lekker met caravan boven de 3300tpm en dat gaat vervelen op lange ritten. 100 in z'n vier is niet prettig zo'n 1000km lang.
Spreek uit ervaring...
En qua onderhoud heb ik idd ook al pech gehad, wat dat betreft is de T5 waarschijnlijk een stuk goedkoper, met idd als nadeel wel het minder prettig sturen tijdens acceleratie vanwege slechter grip op de voorwielen. Kan me ook niet voorstellen dat je de T5 zo snel een bocht om kunt hoeken als de R; die doet dat echt fenomenaal...
Wat er stuk ging: as aandrijving achterwielen (ws door een steen die onder de auto is geraakt en de as flink ingedeukt heeft), koppeling (vorige eigenaar? -- bij pittig rijden en schakelen bij hogere toerentallen (5000+) zal hij ws ook sowieso sneller slijten dus vanaf nu ingecalculeerde kostenpost)
Verder -die dingen niet meegerekend- is het wel een heerlijke auto. Ik zou vooral kijken naar de tijden dat je er geen caravan mee trekt; tenminste ik neem aan dat je vaker zonder dan met rijdt. Zelfs al moet je in een lagere versnelling blijven (betwijfel ik aangezien de R al sneller hoog kpopel heeft) dan nog is het prima te doen
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08.03.2020 - 19:07
Sinds 2008 heb ik mijn R uit 2005. Buiten enkele normale slijtage heb ik wat pech kosten gehad. Uiteraard voel ik me zelf schuldig aan deze reparaties. Een R heb je niet om de benzinekosten te besparen. Ieder jaar naar het zuiden gereden (+- 1400km) met 155-160 km op de teller. Hij heeft nu 285000 km er op staan en ik heb nog geen dag spijt gehad.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27507
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is nog eens oude koeien uit de sloot vissen
Goed dat de R nog zo bevalt!
Goed dat de R nog zo bevalt!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
12 jaar alweer, dat doe je netjes! Hier is de T5 inmiddels ingewisseld voor een XC90 V8, is iets sneller uit de startblokken en rijdt nog beter met caravan. Maar mis de V70 T5 nog steeds, had em wel als 2e auto willen houden.Tatoum schreef: ↑27.11.2020 - 09:40 Sinds 2008 heb ik mijn R uit 2005. Buiten enkele normale slijtage heb ik wat pech kosten gehad. Uiteraard voel ik me zelf schuldig aan deze reparaties. Een R heb je niet om de benzinekosten te besparen. Ieder jaar naar het zuiden gereden (+- 1400km) met 155-160 km op de teller. Hij heeft nu 285000 km er op staan en ik heb nog geen dag spijt gehad.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20623
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Tatoum, wil je een eigen topic starten? Dan krijg je de juiste antwoorden op je vraag.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@T5 power, is de XC90 V8 sneller uit de startblokken??? Ik heb mijn V70 R ook ingewisseld voor een XC90 V8, maar no way dat de XC90 sneller uit de startblokken is dan de V70R. Ergo, ik denk dat je op illegale snelheden zit voordat de V8 sneller doortrekt dan de R. Begrijp me niet verkeerd, de V8 rijdt machtig en is qua geluid mooier en ronder dan de R, maar de R is veel, veel sneller van 0 naar minimaal 160
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zeker weten dat mijn V8 sneller uit de startblokken is maar dat is vergeleken met mijn T5. Vergeet niet dat die FWD heeft, daar krijg je nooit de pks op het wegdek. En als het nat is, vergeet het maar. Kan ook aan mijn schakeltechniek liggen. Met een handbak kan ik niet in 1 keer wegknallen. Met de XC90 kan dat wel, bij stoplicht, groen, gas erop en bam je gaat. Vorige week nog gedaan, vrouwlief en kinderen pissig want ze werden naar achteren gedrukt .Marc Apeldoorn schreef: ↑18.12.2020 - 20:11 @T5 power, is de XC90 V8 sneller uit de startblokken??? Ik heb mijn V70 R ook ingewisseld voor een XC90 V8, maar no way dat de XC90 sneller uit de startblokken is dan de V70R. Ergo, ik denk dat je op illegale snelheden zit voordat de V8 sneller doortrekt dan de R. Begrijp me niet verkeerd, de V8 rijdt machtig en is qua geluid mooier en ronder dan de R, maar de R is veel, veel sneller van 0 naar minimaal 160
Een V70R heeft standaard evenveel pks als een getunede T5 maar wel AWD, dus dat is een heel ander verhaal. Dat is 300 pk op 1600 kg t.o.v. 315 pk op 2100 kg (?) vergeleken met de XC90.
Tussenacceleraties was mijn T5 natuurlijk veel sneller dan de XC90.... en misschien wel sneller als een V70R, stukkie lichter en 1maal op gang heb je geen voordeel meer van de AWD.
Mis de T5 nog! Maar de V8 maakt het wel iets goed.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0