Even voorstellen Volvo S60 2.4 140pk 2006

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Pauliina
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.11.2020 - 08:02

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen; ik ben Pauliina en sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaresse van een heerlijke Volvo S60 uit 2006 (na altijd Franse auto’s gereden te hebben).. Wat een beleving is dit!

Ik ben totaal niet technisch, maar het is dus een 2.4 140 pk in complete momentum uitvoering uit 2006 met bijna 191000 km op de teller en altijd netjes en op tijd zijn beurten gehad, waarbij bij 178000 km (2017) de distributieriem vervangen is.

Ik ben helemaal onder de indruk van deze zeer complete zwarte s60 met al zijn luxe (leren bekleding, stoelverwarming, xenon verlichting, climate control, cruise control, parkeersensoren, regensensoren, parrot, etc) en hoop hier dan ook nog vele km’s mee te mogen rijden..

De auto rijd en schakelt soepel, geen rammeltje of kraakje, maar nu komt de maar;

Na 2 dagen rijden kreeg ik de melding; skid service vereist. Heb m weggeklikt (stom), maar de melding heb ik niet meer opnieuw gekregen.

Iemand enig idee wat die melding betekent?

Ook heb ik het gevoel (mijn medepassagiers zeggen niks te merken) dat de auto af en toe héél licht inhoud/stottert, bijna niet merkbaar, alsof je op een slecht wegdek rijd, maar toch. Heb al gegoogeld (🙈) en gelezen dat het ook kan komen door soort benzine (liever 98 dan 95) óf omdat de airco automatisch aan en uit gaat en dat invloed kan hebben..

Of is het een ander “probleem”?

Sorry voor de lap tekst 😉 en Alvast dank voor het lezen en evt meedenken!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27008
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom. Dat is een fijne auto zo'n S60 met 5 cilindermotor. Voor twee storingen de auto even laten uitlezen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Hoi pailiina,

Welkom, het in en uitschakelen vd airco is merkbaar, wel minder als je de cruisecontrol gebruikt, heb ik gemerkt (rij nu al 15 jaar dit model).
Voor de anti-skid melding de auto even laten uitlezen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Pauliina
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.11.2020 - 08:02

Thnx voor jullie snelle reactie!

Idd dan toch maar even laten uitlezen voor de storingsmelding..

En hopelijk is het soms heel licht inhouden idd een reactie op de Airco.. ik ga kijken of ik verschil merk als ik de airco uitzet.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”