Goedenmorgen, mijn naam is Willem en ben al 10 jaar de berijder van een 850 uit 1994. Daarvoor reed ik resp. Een 940 en een C30.
Ik overweeg nu een s60 te kopen en zag diverse Edition-uitvoeringen van 2008/2009 staan.
Over de laatste versies van de S60 uit die periode heb ik een paar vragen:
1. Is er technisch veel veranderd bij deze modellen na de laatste upgrade? Betrouwbaarheid hetzelfde?
2. Heeft de 2.5T versie dezelfde 5 traps automaat of heeft deze een 6 traps?
3. Ik zie weinig 170 pk versies, de meeste zijn 140 pk. Is een chiptuning naar 170 pk een verantwoorde keuze ?
Ik zie reacties graag tegemoet, alvast bedankt.
Mvg
Willem
S60 edition vragen.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
1. Net zo betrouwbaar in geval van de benzine, diesel afhankelijk van het onderhoud in verband met het roetfilter.
2. 6traps GT in plaats van de 5
3. De 140 pk variant is een softwarematig geknepen 170 pk, dus dat levert je 0 problemen op en het blok is daar dus ook gewoon op gebouwd.
2. 6traps GT in plaats van de 5
3. De 140 pk variant is een softwarematig geknepen 170 pk, dus dat levert je 0 problemen op en het blok is daar dus ook gewoon op gebouwd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25
Ok, het gaat mij meer om het koppel/ vermogen in het toerengebied 2000 ##3500 . Als ik daar niks win dan hebben die 30 paarden minder zin.
Het maximale toerental zal ik niet vaak (nooit) benutten.
Het maximale toerental zal ik niet vaak (nooit) benutten.
Laatst gewijzigd door lagodolce op 11.10.2020 - 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Toerental waarop je het maximale vermogen bereikt inderdaad.
Is niet dat het motorblok ineens meer toeren gaat draaien, alleen heeft het bij de 140 pk variant weinig zin om ver boven de 4000 toeren te komen.
Is niet dat het motorblok ineens meer toeren gaat draaien, alleen heeft het bij de 140 pk variant weinig zin om ver boven de 4000 toeren te komen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D