Airco probleem - 0040 fout code

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
crusader
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29.10.2010 - 10:31

Ik heb een S60 van 2006 met ongeveer 377.00km op de teller. 2 jaar geleden heeft de aircopomp het begeven, die is toen vervangen geweest. 2 jaar zonder problemen airco. Echter id zomer heb ik een keertje de temparatuurknop op het allerkoudste gezet (16 graden beide kanten vd autom airco) en sindsdien geen koele lucht. De airco in auto stand of manuele stand wil niet meer koelen. Nu heb ik thuis een Delphi om de auto uit te lezen en hij geeft 1 fout op het CCM (climate control module) en dat is de foutcode 0040 - Air Quality Sensor internal fault - permanent

Nu ben ik al in verschillende fora's op zoek gegaan en de meeste zeggen dat de luchtkwaiteitssensor niets doet aan de werking van je airco. Ook zijn er andere zoals deze die hem vervangen hebben waarna de airco het weer doet: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=295714

wat zijn jullie ervaringen? Ik lees ook veel over temperatuursensor die stuk gaat (achter dat kleine roostertje boven de rechterdraaiknop vd airco) maar zou ik dan ook geen foutcode daarvan krijgen?

alvast bedankt voor jullie info.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”