Hallo,
Mijn auto liep niet helemaal lekker, onregelmatig in de toeren en viel soms uit..
De auto is al een aantal keer uitgelezen maar daar kwamen een aantal andere dingen uit zoals de temperatuur sensor..en lmm..
Deze zijn vervangen.
Heb de solenoide/nokkenassensor (die bovenop het blok) vervangen na het lezen van diverse forums..
En de auto loopt nu nagenoeg perfect.. Valt ook niet meer uit.
Alleen blijft sinds het vervangen van de sensor het motor storings lampje branden..
Als ik de accu loshaal is de melding weg,tot ik de auto een keer vergrendel en ontgrendel.
Dan brand het lampje weer.
De nokkenassensor kwam trouwens wel als een upgrade, waarbij ik de originele stekker eraf moest knippen en vervangen door een andere.
Alles is aangesloten zoals het hoort..
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt?
Mm lampje na vervangen nokkenas solenoid
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Draden niet omgewisseld? Hoe zijn deze weer aan elkaar bevestigd? Bedrading ook niet klem tussen de deksel gedraaid?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou beginnen met uitlezen, kan ook zomaar zijn dat storing 1 nu op is gelost en er een andere boven water is gekomen.
Kan ook toch komen doordat er in de bedrading is geknipt.
Met een storingscode kan je in ieder geval gerichter gaan zoeken.
Kan ook toch komen doordat er in de bedrading is geknipt.
Met een storingscode kan je in ieder geval gerichter gaan zoeken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Zekering gesprongen doordat je beide draden tegelijkertijd doorgeknipt hebt met een tang en daardoor sluiting hebt gemaakt?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01.09.2018 - 23:06
Probleem opgelost..
Uitlezen wees uit dat er iets niet klopte met die sensor..
Bleek iets heel lulligs te zijn: pinnetjes van het nieuwe stekkertje zaten er niet ver genoeg ingedrukt
Nu loopt hij perfect en zonder foutmelding
Thanks voor het meedenken!
Uitlezen wees uit dat er iets niet klopte met die sensor..
Bleek iets heel lulligs te zijn: pinnetjes van het nieuwe stekkertje zaten er niet ver genoeg ingedrukt
Nu loopt hij perfect en zonder foutmelding
Thanks voor het meedenken!
2001 S60 170pk edition full options