Kan iemand mij vertellen of ik de voorgloeitijd van mijn volvo s60 d5 momentum van 2006 kan laten verlengen.
Ik moet elke morgen 2 keer starten voor hij aanslaat .
2x gloeien helpt niet , 2e keer geen probleem.
Of zoek ik verkeerd en is er een probleem mss.
Geradsanluis
Gloeitijd verlengen
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Kan ook iets anders zijn, slechte verstuivers bijvoorbeeld...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Een direct ingespoten diesel hoef je niet te gloeien om te kunnen starten bij deze temperaturen. De gloeibougies doen ook een boel werk om de uitstoot van de auto te verlagen, ze gloeien nameljk nog steeds (op een lagere spanning) als de motor eenmaal loopt. Dus dit probleem komt vermoedelijk niet door de verstuivers. Zou eens een retourtest (laten) uitvoeren op de verstuivers.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8171
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Komt vermoedelijk NIET door de verstuivers, typefoutje Ed? Later zeg je van wel.
Ik denk ook meer aan een verstuiver, idd teveel retour waardoor de rail niet op druk komt en de motor niet aanslaat.
Dat probleem heb ik met mijn D5 ook gehad, en je leest het hier wel vaker.
TS: dat is zelf nog te doen als je een paar spuiten hebt, die je met een stukje slang bovenop de verstuivers zet en de motor een halve minuut laat lopen. Dan kan je zien hoeveel cc ze 'lekken', en weet je ook direct welke te veel lekt.
Ik denk ook meer aan een verstuiver, idd teveel retour waardoor de rail niet op druk komt en de motor niet aanslaat.
Dat probleem heb ik met mijn D5 ook gehad, en je leest het hier wel vaker.
TS: dat is zelf nog te doen als je een paar spuiten hebt, die je met een stukje slang bovenop de verstuivers zet en de motor een halve minuut laat lopen. Dan kan je zien hoeveel cc ze 'lekken', en weet je ook direct welke te veel lekt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04.11.2019 - 18:36
ik heb ook gehoord dat je een brandstofsysteem kunt reinigen met een of ander spul door de diesel te mengen .
maar ik heb ook gehoord dat dat niet echt aan te raden is.
heeft iemand hier ervaring mee , een advies over .
maar ik heb ook gehoord dat dat niet echt aan te raden is.
heeft iemand hier ervaring mee , een advies over .
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Idd typo, bedoelde natuurlijk: “dit probleem komt vermoedelijk niet door de gloeibougies”
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je hebt van Wynn's de injectorreiniger, gooi het zelf eens in de zoveel tijd in een tank, maar als e injectoren echt ver vervuild zijn lost dit dat ook niet meer op.gerardsanluis schreef: ↑08.01.2020 - 17:58 ik heb ook gehoord dat je een brandstofsysteem kunt reinigen met een of ander spul door de diesel te mengen .
maar ik heb ook gehoord dat dat niet echt aan te raden is.
heeft iemand hier ervaring mee , een advies over .
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D