S60 van JeroenSpock - koprevisie

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Oh, niet in de gaten gehad. Ook geen idee waar ik op moet letten ;)
Misschien was het mijn vriendin wel, de auto rijdt vaak 2 keer per dag naar Groningen. Zij in de ochtend, en ik doe de middag/avond.

Ik vond de achterlampen van mijn vorige S60 wel wat weg hebben van een Mustang, met 3 verticale strepen tegen elkaar aan. Geen idee hoe dat met de facelift is.
Hoe vond je de koplampen? Origineel xenon maar ik vind ze verblindend als ik met onze andere auto voorop rijd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
FranS60
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.09.2019 - 13:29
Locatie: Groningen

Ik rij vrij sloom (120) op de snelweg, toen ik je (auto) voorbij zag komen en de achterlichten herkende moest ik vanaf Kolham wel ff doortrappen om bij je te komen 😀 , pas vlak voor afrit helpman ging ik voorbij (en eraf) dus heb geen last van je koplampen gehad. Dit is mijn eerste automaat (geen geartronic) en herken je irritaties, beetje versnellen op de snelweg en hij schiet hoog in toeren maar op lage snelheid blijft hij maar in de versnelling plakken valt mij op. Heb de automaat voorzien van verse olie omdat hij wel eens slipte bij het schakelen, dat is praktisch verholpen. Onlangs de bak gereset, daar was hij enkele dagen wat vlotter door met schakelen maar nu vind ik hem weer een luie donder. Ondanks dat verkies ik de automaat wel boven handgeschakeld
-- 2002 Volvo S60 2.4 Edition aut. 17" Comet, BSR catback, eland stickers
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ah, ja nu komt het me bekend voor.
Al die tijd had ik wel in de gaten dat één auto steeds in de buurt bleef rijden. Kon wel zien dat het geen jonge auto was (en dus geen politie), maar pas bij de Joker/Kuil banden zag ik dat het een S60 was.
Dan heb je mij ook nog eens gespot op zeer zeldzame snelheid haha. Normaal rijd ik 105 op de snelweg, dit keer was ik laat en met illegale snelheden op weg naar het werk

Die automaat, begin me er niet over... drama machine
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA Jeroen als je al gezien wordt dan meestal als je te hard rijdt...
door het forum of door de flitspaal :police:
bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

JeroenSpock schreef: 13.09.2019 - 00:48 Ik zal nooit vrienden worden met die Geartronic. Wat een ongelofelijk achterlijk dom inefficiënt schijtapparaat is dat zeg... Het enige goeie aan dat ding is dat hij zelf kan schakelen.
Maar de manier waarop. Rijd je 120, gas los en bij 110 weer cruise control hervatten, schiet 'ie voor die 10 km/u een versnelling terug.
Rij je 85 op cc, duurt het te lang tot hij door schakelt naar de 5.
Onder de 60 km/u gaat hij niet in de lock-up, maar rijdt altijd op de koppelomvormer opvreter. Ik snap dat dat comfortabel rijdt maar ik wil een vaste verbinding tussen de motor en de wielen. Pas bij 60 in de 4 of 80 in de 5 doet hij dat.
Bij gas los net zo, tot 60 in de 5 of 50 in de 4 blijft hij uitrollen en afremmen op de motor, daar onder gaat hij in de vrijloop en 1500 kilo aan Volvo staal dendert vrolijk door.
Als ik ergens een hekel aan heb ik wel inefficiëntie, en die automaat is daar het perfecte voorbeeld van.
Product eigenschap, dus eerste en laatste Volvo met automaat voor mij.
+++++++++++++++++
Jeroen je S60 klacht met die automaat is zeer herkenbaar.
Mijn vrouw heeft ook S60 2.5T 2005 gereden tot de emigratie.Vorig jaar verkocht.
En ja de geartronic S60 benzine van mn vrouw schakelde zenuwachtiger of zeker anders dan met m'n D5( inmiddels bijna 500.000)

Echter mijn D5 na de tuning al in 2011 en inleer periode schakelt mijn geartronic echt super en met dat verhoogd koppel blijkt de automaat zich aan te pakken.
ik rij inmiddels "automaat isch " erg laag in de toeren soms 1300 in de 6 met de D5 ook hier in de bergen.
Zou een aanpassing management van bijv Obbe niet helpen bij de S60?
bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Denk niet dat Obbe kan aanpassen dat de bak vanaf de 2e versnelling in lock-up gaat. Het is een producteigenschap en ik zal er mee moeten leven.
Mijn vriendin rijdt er veel mee want haar linker voet doet soms moeilijk, dus voor haar is de automaat nu ideaal. Wat mij betreft krijgt hij een schop.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

:(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
FranS60
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.09.2019 - 13:29
Locatie: Groningen

Hallo Jeroen, heb je er een originele Volvo radio in of aftermarket dubbeldin? Ik twijfel of ik de 803 erin ga zetten of toch een dubbeldin. Heb de complete premium speakerset al liggen incl versterker.
-- 2002 Volvo S60 2.4 Edition aut. 17" Comet, BSR catback, eland stickers
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Mogelijk begrijp ik het verkeerd maar ik dacht dat de automaat "luistert" naar het koppel en als je dat verandert........
maar het klopt volvo en automaat is niet de meest succesvolste combi... :'(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

En daarom Bob, mijn eerste en laatste Volvo met automaat. Tenzij de huidige 8-bakken betaalbaar worden voor buschauffeurs.

Frans, ik heb een HU850 met PA300 en alle Premium luidsprekers. En nog een bluetooth uitbreiding voor de originele Volvo telefoon om muziek te streamen.
Versterker en luidsprekers komen uit de 2003 D5, en daar klonken ze aanzienlijk beter. Schijnt met een software update beter te kunnen in deze auto maar nog nooit gedaan.
Voor jouw 2002 S60: complete Premium audio pakket er in. HU803 + PA300 en de 9 Premium luidsprekers. Klinkt echt geweldig.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
FranS60
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.09.2019 - 13:29
Locatie: Groningen

Ik heb de 803, PA300 en alle Premium speakers al maanden in huis liggen maar nog geen tijd gehad om alles in te bouwen.
Ik twijfelde over de 803 omdat ik alle muziek via usb afspeel maar heb er ook een yatour bij dus dan toch maar dit installeren zodra ik er tijd voor heb. (vrachtwagenchauffeur bij HUSA, ken je vast wel)
De automaat begint helaas steeds meer kuren te krijgen, bij koude start van N naar D duurt even en komt er vervolgens met een flinke schok in, schakelt op verkeerde momenten en slipt soms dus die zal toch eens voor onderhoud heen moeten. Alleen weet ik niet waar ik hem hier in de buurt van Groningen het beste heen kan brengen.
-- 2002 Volvo S60 2.4 Edition aut. 17" Comet, BSR catback, eland stickers
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja Husa zit vlakbij, rijdt met mooie Volvo's.

Automaat spoelen heb ik tijdens een forum klusdag gedaan in Oldenzaal, ging wel via het andere forum.
Geen idee wie zoiets kan doen in en om Groningen, ik zou er volgende keer zo weer ren stukje voor rijden.

Inbouwen van de audio kan ik je wel bij helpen, geen probleem. Yatour klik je er zo in. Stuur maar een berichtje.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Broekhuis Groningen heeft een powerflush voor de GT6
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Powerflush doe GS powerflush bij je aan huis meen ik. Heeft deze thechniek in Nederland ge introduceerd.
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Moet je wel letten op het type olie die er ingaat.
GS is een groot fan van synthetische olie terwijl de Volvo bak graag Mobil minerale atf heeft.
Van de synthetisch gaat de bak rare schakelmomenten krijgen en veel slip.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

GS zijn toch die jongens in Oldenzaal? Daar is de mijne vorig jaar gespoeld en ik vind hem nog steeds niet lekker schakelen, maar voor die tijd ook niet.
Ga er toch vanuit dat ze als forumsponsor weten wat voor olie er in een Volvo automaat hoort.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb eens het voortouw gehad hier in een dergelijk verhaal.
Als ik waarschuw doe ik dat omdat ik en anderen synthetische olie in de bak heb gekregen terwijl Volvo atf 3309 Mobil voorschrijft.
Na spoelen met de minerale olie en wederom gevuld was het stukken beter.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Gerrie Slot (GS Powerflush) zit in Uden. Zoals Bob al aangaf komt/kwam hij ook op locatie. Ik heb die van mij de laatste keer (mei vorig jaar) voor een vriendelijk prijsje laten spoelen bij de jongens in Elst, was een Technodag via dit forum. Zulke dagen zijn mooi, maar ik merk wel dat het vaak erg druk is. Dat kan lastig zijn als je een specifiek probleem hebt. Wellicht is het beter om een afspraak te maken bij een van de specialisten zodat ze ook de tijd voor je probleem kunnen nemen.

Die jongens in Oldenzaal heb ik geen ervaring mee.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die van mij is destijds in Elst gespoeld.
Schakelde voor het spoelen niet slecht, maar erna nog net even zachter en vloeiender dan ervoor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

diesel01 schreef: 06.02.2020 - 13:15 Moet je wel letten op het type olie die er ingaat.
GS is een groot fan van synthetische olie terwijl de Volvo bak graag Mobil minerale atf heeft.
Van de synthetisch gaat de bak rare schakelmomenten krijgen en veel slip.
Sorry Diesel :)
Wat mij betreft "broodje aap". Ik heb al vier of vijf keer geflusht met Kroonolie syntheet in dezelfde bak en sta op bijna 500.000km en mijn bak doet alles wat die moet doen en ik heb nog nooit rare schakelmomenten gehad ook niet met caravan of zware tandemassers.
Daarnaast draait mijn bak prima op Kroon syntheet olie en is deze qua spec net zo goed als mineraal dacht ik....

Volgens revisie bedrijven maakt allemaal niet zoveel uit. Bel thomassen maar eens in Veendaal. Ik heb me eens jaren geleden lagen informeren en vooral de wissel elke 70.000 houdt je geartronic heel.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”