Stotteren/inhouden op LPG,vervolgens niet meer rijden op LPG

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Pikantje
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37

Ramon, met alle respect, maar van een Vialle-erkend LPi-inbouwer mag je toch best verwachten dat die er echt verstand van heeft........

Of Ludo er echt verstand van heeft is moeilijk te zeggen natuurlijk, maar van wat ik tot nu toe heb gelezen heb ik wel vertrouwen gekregen.

Ik ben het met je eens dat je niet in het wilde weg van alles moet gaan vervangen, maar de symptomen (stotteren na rechterbocht in snelwegafrit) zijn wel heel erg treffend. Ik zal eerst eens vragen of ze de druk kunnen meten.
BeoVolvo
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.12.2006 - 20:17

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 940 op lpg 3. Op benzine niets aan de hand, maar op gas stotterde die plotseling. ANWB erbij, die gaf aan dat ik naar de gasboer moest. Die had het ook meteen over de pomp. Toch nog maar even langs mijn eigen garage (geen Volvo dealer, maar uit het dorp), hij luisterde naar de motor, gaf aan dat hij op 3 cylinders liep. Haalde een zekering (onder de motorkap, verantwoordelijk voor het gas) er uit en verving die door een ander en voila, de motor liep weer als een zonnetje.

Later hebben we dit nog een aantal malen gehad, maar nu had ik een setje extra zekeringen in de auto en kon ik het zelf verhelpen. Dus .... check je zekeringen, desnoods vervang ze allemaal (kost geen cent), want het is moeilijk te zien.

Succes Marco
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Die zekering brandt door omdat je pomp in je lpgtank te zwaar draait door slijtage enz en daardoor meer vermogen vraagt en hierdoor brandt de zekering door.
Volvo S70 2.5T
VliegendTapijt
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.09.2020 - 18:28

Sathumax schreef: 05.05.2008 - 23:27 toevallig in duitsland getankt, gas bedoel ik dan?
Waarom zou dat aan Duits LPG kunnen liggen?
Ik zit nu namelijk in Duitsland (S70 uit 1998) en na een LPG tankbeurt loopt mijn motor erg onregelmatig, zonder vermogen En slaat af en toe af voor een stoplicht. Ik rij nu dus op benzinie☹.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De samenstelling van de Duitse LPG is anders, dus dat zou het probleem kunnen veroorzaken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”