chip tuning
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Als je een volvo gaat chippen moet je bij Rica zijn. Ik heb me laten vertellen dat zelfs een volvo-specialist als Heico de software van Rica 'leent'.AndreK schreef:Wil ook mijn S60 (2.4 D5) wel chippen maar vind de prijzen eeerrrrgg hoog
Heb twee auto's geleden de Rover 620 gehad en gechipt. Prijs daarvan is/was behoorlijk wat goedkoper
Ik zie overigens alleen maar de modules en niet de bestaande chip/eprom herprogrammeren op het niet voorde S60
Weten de kenners hier wel een (internet)-adres?
www.rica.nl
- AndreK
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
- Locatie: Bovenkarspel
Ik vind dit wel aantrekkelijk: Amh-Booster www.amh-booster.de
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Ik zal heel eerlijk zijn, een tuningsbox, ook als ik een diesel heb, komt er bij mij niet in.AndreK schreef:Ik vind dit wel aantrekkelijk: Amh-Booster www.amh-booster.de
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
De software van de ECU veranderen heeft een ander effect op het totale motormanagement dan een apparaatje ertussen zetten, wat tegen de motor, cq. tegen de ECU staat te liegen.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
ik heb net een nieuwe s60 2.4d gekocht en komt pas binnen 1/2 januari 2005.
Wanneer ik +-7000km op de teller heb zal ik die zeker later tunen.Enkel bij wie weet ik nog niet.
Ik heb persoonlijk mijn twijfels bij rica.Daar zeggen ze mij dat ze zowel de 2.4d als de d5 kunnen chippen zonder probleem naar 198 pk.Alle andere tuners zeggen dat het beter is de 2.4d naar max 165 pk te brengen.De ene zegt dat de versnellingbak anders is de andere de turbo....
de d5 kost 1800 euro meer dan de 2.4 dus ik denk ook wel dat de motor identiek is omwille van de productiekostprijs en dat de nevenproducten zoals bv versnellingsbak,....iets anders zijn....
een D5 rijd al heerlijk dus zie ik niet echt het nut om deze nog te chippen.Een 2.4D echter naar 165pk brengen zal leuk zijn....
voor de verzekering zou ik er niet echt van wakker liggen.De cpu zal na het chippen hergeprogrammeerd zijn en kan je dus niet zien!
als je defftig met de wagen gaan omspringen en geen rallyaccidenten tegenkomt zullen er ook geen problemen van komen.
trouwens ik denk dan +-80% van de 2.4D eigenaars rondrijden met een 165pk motor!
Wanneer ik +-7000km op de teller heb zal ik die zeker later tunen.Enkel bij wie weet ik nog niet.
Ik heb persoonlijk mijn twijfels bij rica.Daar zeggen ze mij dat ze zowel de 2.4d als de d5 kunnen chippen zonder probleem naar 198 pk.Alle andere tuners zeggen dat het beter is de 2.4d naar max 165 pk te brengen.De ene zegt dat de versnellingbak anders is de andere de turbo....
de d5 kost 1800 euro meer dan de 2.4 dus ik denk ook wel dat de motor identiek is omwille van de productiekostprijs en dat de nevenproducten zoals bv versnellingsbak,....iets anders zijn....
een D5 rijd al heerlijk dus zie ik niet echt het nut om deze nog te chippen.Een 2.4D echter naar 165pk brengen zal leuk zijn....
voor de verzekering zou ik er niet echt van wakker liggen.De cpu zal na het chippen hergeprogrammeerd zijn en kan je dus niet zien!
als je defftig met de wagen gaan omspringen en geen rallyaccidenten tegenkomt zullen er ook geen problemen van komen.
trouwens ik denk dan +-80% van de 2.4D eigenaars rondrijden met een 165pk motor!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
nee je betaald wegenbelasting volgens fiscaal pk.zowel de 2.4d als de d5 vallen onder dezelfde schijf van 13 fiscale pk dus iets van een 780 euro per jaar :?Marinus schreef:In belgie heb je een probleem toch? Daar betaal je toch ook belasting per pk? (of vergis ik me?) Werkt het met de verzekering niet hetzelfde?
Misschien moet je het eens anoniem navragen bij verzekeringsbedrijf.
"Hallo met de Vries...Ik heb een vraagje???" ofzo
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
BartT5R schreef:In Belgie mag je er niet mee op de openbare weg, dus chippen mag maar dan mag ie niet meer op de weg. :evil:
Dus tunen mag, als het maar niet opvalt
dan zullen er weinig autobestuurders overblijven denk ik :twisted:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
heel juist EEN TUINIGSBOX IS BROLLLLLLLL!!!!Marinus schreef:De software van de ECU veranderen heeft een ander effect op het totale motormanagement dan een apparaatje ertussen zetten, wat tegen de motor, cq. tegen de ECU staat te liegen.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
ik heb een mail gekregen van Heinz in Belgie met het volgende :AndreK schreef:Wil ook mijn S60 (2.4 D5) wel chippen maar vind de prijzen eeerrrrgg hoog
Heb twee auto's geleden de Rover 620 gehad en gechipt. Prijs daarvan is/was behoorlijk wat goedkoper
Ik zie overigens alleen maar de modules en niet de bestaande chip/eprom herprogrammeren op het niet voorde S60
Weten de kenners hier wel een (internet)-adres?
Geachte,
De 2,4D geven wij een +-30pk en +-60Nm extra mee na tuning .Bij ons wordt elke wagen individueel geprogrammeerd op de vermogentestbank net zoals Volvo dit zelf zou doen . Deze tuning is dus onzichtbaar en ook niet opspoorbaar door de dealer via het diagnosesysteem . U kan gewoon op onderhoud gaan zoals vroeger zonder dat de dealer weet heeft van de tuning .Er is dan ook geen enkele reden waarom de fabrieksgarantie zou vervallen .
Wij geven 3 jaar garantie op vermogen werk en onderdelen, maar dit is geen volledige motorgarantie zoals de Volvo fabrieksgarantie . Er bestaat wel de mogelijkheid tot het nemen van een extra verzekering , maar eerlijk gezegd heeft geen enkele van onze klanten dit ooit gedaan en hebben wij nog nooit problemen gehad met de tuning net omdat deze zo goed ontwikkeld en getest geweest is.Deze tuning is 100% betrouwbaar dat is tevens de reden waarom wij ook voor meerdere officiele Volvo dealers tunen.
U kan na afspraak deze tuning ook altijd gratis bij ons komen testen dan ziet u zelf hoe wij tewerk gaan en indien u dat wenst kan u daarna nog altijd bij een andere tuner gaan testrijden , ik heb er alle vertrouwen in dat u achteraf terug naar ons komt.
Prijs voor deze tuning bedraagt normaal 790€ maar wij hebben een kerstpromotie lopen waardoor het tot eind januari slechts 650€ is .
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
ik neem aan dat je het over een powerbox hebt.slammy schreef:Kent iemand Küberl tuning?
Zij implementeren een afzonderlijk bakje wat als voordeel heeft dat het steeds weg te nemen is... .
Na tuning heb je 155 pk en 320 NM. Geen idee of dit dan veel uitmaakt?
Dit zou ik zeker nooit steken omdat ik daar al veel negatiefs over gelezen heb.Dit bakje liegt eigenlijk tegen de computer over de gegevens.Soms kan dit schade aan de motor toebrengen
ik zal hem chippen door de chip profecioneel te laten herprogrameren......dat zal wel het beste zijn denk ik ipv er zelf aan te foefelen door een box ertussen te zetten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
trouwens slechts 320NM is geen vette.slechts een winst van 40NM.. :?slammy schreef:Kent iemand Küberl tuning?
Zij implementeren een afzonderlijk bakje wat als voordeel heeft dat het steeds weg te nemen is... .
Na tuning heb je 155 pk en 320 NM. Geen idee of dit dan veel uitmaakt?
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Als je van bent om het motormanagement aan te passen , doe het goed.
Een goede chip erin , en je hebt veel meer rendement van je geld, kost meer als een powerbox, maar dat is eigenlijk geen optie...............
Gewoon chippen dus.
Een goede chip erin , en je hebt veel meer rendement van je geld, kost meer als een powerbox, maar dat is eigenlijk geen optie...............
Gewoon chippen dus.
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Dan moet je eens beter lezen AndreAndreK schreef:Kan iemand al de goed bedoelde adviezen ook onderbouwen want tot op heden heb ik geen motivatie gezien
Is wel welkom !
Zie onder:
Dit staat bovenaan ergens.juweeltje schreef:heel juist EEN TUINIGSBOX IS BROLLLLLLLL!!!!Marinus schreef:De software van de ECU veranderen heeft een ander effect op het totale motormanagement dan een apparaatje ertussen zetten, wat tegen de motor, cq. tegen de ECU staat te liegen.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.
- AndreK
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 10.12.2004 - 19:44
- Locatie: Bovenkarspel
Dat had ik gelezen maar motorisch maakt dat niets uit.
De electronica van de ecu kan er prima tegen dat het andere waarden doorkrijgt
(of dat nu van werkelijke sensoren komt of een kastje maakt niets uit)
Geen overtuigende motivatie dus voor mij en ik ben benieuwd naar andere onderbouwde redenen. Ik ben redelijk op de hoogte van electronica, besturing en (on)mogelijkheden
Als een sensor iets meet, die info doorgeeft aan de chip in de ecu en met deze info vervolgens de brandstofdruk of turbodruk verhoogd wordt of dat deze info richting de ecu komt van een tussenkastje maakt de ecu werkelijk geen bal uit!
Ik kan wel bedenken dat er eerder sluiting zou kunnen ontstaan
De garantie vervalt omdat er zichtbaar iets gedaan is
Bepaalde powerboxen minder nauwkeurig zijn
Maar: er zijn op het net prima boxen te vinden die je OOK kunt afregelen;
en die van fatsoenlijke bekabeling zijn voorzien
Schiet maar gaten in de beredenering maar ik ben nog niet iets tegengekomen wat de 4 x hogere prijs rechtvaardigt
Greetingz
Andre
De electronica van de ecu kan er prima tegen dat het andere waarden doorkrijgt
(of dat nu van werkelijke sensoren komt of een kastje maakt niets uit)
Geen overtuigende motivatie dus voor mij en ik ben benieuwd naar andere onderbouwde redenen. Ik ben redelijk op de hoogte van electronica, besturing en (on)mogelijkheden
Als een sensor iets meet, die info doorgeeft aan de chip in de ecu en met deze info vervolgens de brandstofdruk of turbodruk verhoogd wordt of dat deze info richting de ecu komt van een tussenkastje maakt de ecu werkelijk geen bal uit!
Ik kan wel bedenken dat er eerder sluiting zou kunnen ontstaan
De garantie vervalt omdat er zichtbaar iets gedaan is
Bepaalde powerboxen minder nauwkeurig zijn
Maar: er zijn op het net prima boxen te vinden die je OOK kunt afregelen;
en die van fatsoenlijke bekabeling zijn voorzien
Schiet maar gaten in de beredenering maar ik ben nog niet iets tegengekomen wat de 4 x hogere prijs rechtvaardigt
Greetingz
Andre