Bluetooth meldingen FM bij DAB+

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Omdat CarPlay mij niet (voldoende) faciliteert mbt Flitsmeister, heb ik inmiddels een houder gekocht voor de iPhone zodat ik de flitspalen af kan lezen op display ipv dat ik verplicht naar een navigatie kaart zit te staren en moet vertrouwen op een push melding die doorkomt bij naderen flitsers.

Bluetooth meldingen vanuit FM (iPhone dus) komen alleen niet door wanneer ik DAB+ actief heb. Wel als ik via Bluetooth muziek afspeel.

Instellingen in de FM app allemaal gepoogd, maar geen soelaas. Hebben anderen dit ook?

Het maakt niet uit welke setting ik probeer, geen van allen meldt eea bij nadering wanneer ik DAB+ actief heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Heb je het wel aangesloten via Carplay?
Ik heb geluid op automatisch staan en werk perfect.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 14:32 Heb je het wel aangesloten via Carplay?
Ik heb geluid op automatisch staan en werk perfect.
Nee juist NIET op CarPlay want dan zie ik geen flitspalen overzicht ivm verplichte navigatie lay-out.

CarPlay == geen flitspalen overzicht maar wel geluid bij meldingen (ook bij DAB+)

Bluetooth == wel flitspalen overzicht op iPhone zelf via houder maar geen geluid bij meldingen wanneer DAB+ actief is
Laatst gewijzigd door J33Bee op 06.04.2022 - 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Geluid van FM via je telefoon laten afspelen (=Iphone speaker in screenshot hierboven).
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 06.04.2022 - 14:43 Geluid van FM via je telefoon laten afspelen (=Iphone speaker in screenshot hierboven).
Ja no shit Sherlock maar dat kan dus niet anders? Wat een flut systeem dan zeg. Voorgaande auto’s duwde netjes een Bluetooth melding op de speakers van je audiosysteem ook al luisterde je gewoon naar radio/DAB+ en was je telefoon gekoppeld.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Blijkbaar niet via DAB+.
Het is maar wat je belangrijk vindt om het systeem dan direct als flutsysteem te bestempelen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 06.04.2022 - 14:47 Blijkbaar niet via DAB+.
Het is maar wat je belangrijk vindt om het systeem dan direct als flutsysteem te bestempelen.
Ja dat is hier wel vaker. Volgens mij is het niets nieuws maar goed. We zitten op pro Volvo forum dus systeem is perfect.

Omgevingsgeluid alsmede muziek hard aan is onvoldoende voor de speaker van de iPhone zelf maar ook dat is weer persoonlijk.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dat is weer de andere kant van het spectrum.... Misschien iets er tussenin?

Sterkte met de situatie.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

Dit probleem is niet uniek voor Volvo. Hetzelfde heb ik in mijn Talisman. Zonder Carplay overigens. Maar dat is dus de reden dat ik FM op mijn telefoon aan heb. Ik krijg ook geen meldingen als ik de radio aan heb. Nou heb ik de 'mazzel' dat ik bluetooth gehoorapparaten gebruik. Ik krijg de meldingen van FM dus rechtstreeks op mijn oren ;-)
Volvo V60 B3 Inscription
Gebruikersavatar
Stefan-R
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.12.2021 - 14:41

Misschien is dit dan een goed idee? https://www.flitsmeister.nl/two/
Volvo V60 T6 Plus - Dark - 19" - Getint glas - schuifdak - Nappa leder - kleur: Thunder Grey
Seat Leon ST 1.4 TSI FR
Volkswagen Golf 1.6TDI Business Edition
Volvo V40 D2 Summum
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

J33Bee schreef: 06.04.2022 - 14:40
Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 14:32 Heb je het wel aangesloten via Carplay?
Ik heb geluid op automatisch staan en werk perfect.
Nee juist NIET op CarPlay want dan zie ik geen flitspalen overzicht ivm verplichte navigatie lay-out.

CarPlay == geen flitspalen overzicht maar wel geluid bij meldingen (ook bij DAB+)

Bluetooth == wel flitspalen overzicht op iPhone zelf via houder maar geen geluid bij meldingen wanneer DAB+ actief is
Zie het probleem niet, je kan toch aansluiten via CarPlay, dan heb geluid (zoals je zelf zegt), daarnaast gebruik je Navigatie die je zelf wilt hebben (CarPlay of Sensus) en gebruik je DAB+ voor muziek (kan ook) en gebruik je de visuele flitspalen op je scherm op je Iphone in je mooie houder.

Daarnaast, flutsysteem.... misschien een FM probleem?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 16:10

Zie het probleem niet, je kan toch aansluiten via CarPlay, dan heb geluid (zoals je zelf zegt), daarnaast gebruik je Navigatie die je zelf wilt hebben (CarPlay of Sensus) en gebruik je DAB+ voor muziek (kan ook) en gebruik je de visuele flitspalen op je scherm op je Iphone in je mooie houder.

Daarnaast, flutsysteem.... misschien een FM probleem?
Dat komt omdat je niet goed begrijpt wat ik poog te zeggen. In de CarPlay modus, heb ik onderstaande scherm niet tot mijn beschikking. Ik hoef die kaarten layout niet te zien, want ik gebruik nooit de navigatie van FM. Ik wil juist flitspalen op display zien. Dat gaat niet in CarPlay modus terwijl daar wel alles goed gaat met audio. Dus dan moet je er blind op vertrouwen dat je meldingen ook daadwerkelijk gemeld worden tijdens het rijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door J33Bee op 06.04.2022 - 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Stefan-R schreef: 06.04.2022 - 15:52 Misschien is dit dan een goed idee? https://www.flitsmeister.nl/two/
Hoe doet deze dan het geluid overbrengen? Lijkt me ook via Bluetooth? Of eigen speaker? Dan krijg je wederom dat je soundsystem de overhand kan hebben evenals omgevingsgeluid en ik vraag me af als je deze al kan koppelen, je je telefoon niet meer kan koppelen want dit flutsyteem ;) kan ook maar 1 toestel pairen via Bluetooth. Anno 2022 :P
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Flitsmeister… dat heb je toch nodig als je standaard te hard rijdt? Misschien dat eens aanpassen dan is gelijk je probleem opgelost.😄
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Heb je de I-phone altijd aan de lader zitten via de USB poort?
Volgens mij zit daar de crux. Vraag me niet waarom en hoe dat kan I DON'T KNOW.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hans oet Twent schreef: 06.04.2022 - 19:00 Heb je de I-phone altijd aan de lader zitten via de USB poort?
Volgens mij zit daar de crux. Vraag me niet waarom en hoe dat kan I DON'T KNOW.
Nope als ik via Bluetooth poog, is dat zonder laden en dus niet aan een usb kabel
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Schiet mij maar lek. Ik heb nl ook geen geluid van FM als hij aan het 'laaddraadje' zit. Bij de V70 had ik dat wel en in de V90's en de V60 nu dus niet. De telefoon zit nu donders goed in het zicht. Kan nu goed het beeld volgen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

J33Bee schreef: 06.04.2022 - 17:17
Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 16:10 Ik begrijp heel goed wat je wil, maar de FM layout in Carplay is idd een kaart en niet zoals weergegeven op je Iphone.
Maar je hoeft toch niet Carplay zichtbaar te hebben, kan ook je telefoon layout zijn of je drukt het weg.
Lees mijn eerder bericht nu goed dan heb je alles wat je wil. FM op je Iphone, geluid via speakers, DAB+ of andere muziek en navigatie die je zelf wil gaan gebruiken.
FM layout van Iphone zal via Carplay nooit lukken, is er niet.

Zie het probleem niet, je kan toch aansluiten via CarPlay, dan heb geluid (zoals je zelf zegt), daarnaast gebruik je Navigatie die je zelf wilt hebben (CarPlay of Sensus) en gebruik je DAB+ voor muziek (kan ook) en gebruik je de visuele flitspalen op je scherm op je Iphone in je mooie houder.

Daarnaast, flutsysteem.... misschien een FM probleem?
Dat komt omdat je niet goed begrijpt wat ik poog te zeggen. In de CarPlay modus, heb ik onderstaande scherm niet tot mijn beschikking. Ik hoef die kaarten layout niet te zien, want ik gebruik nooit de navigatie van FM. Ik wil juist flitspalen op display zien. Dat gaat niet in CarPlay modus terwijl daar wel alles goed gaat met audio. Dus dan moet je er blind op vertrouwen dat je meldingen ook daadwerkelijk gemeld worden tijdens het rijden.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 23:15

Zie het probleem niet, je kan toch aansluiten via CarPlay, dan heb geluid (zoals je zelf zegt), daarnaast gebruik je Navigatie die je zelf wilt hebben (CarPlay of Sensus) en gebruik je DAB+ voor muziek (kan ook) en gebruik je de visuele flitspalen op je scherm op je Iphone in je mooie houder.

Dan vergeet je 1 belangrijk component; de kabel.

Ik ben er inmiddels achter dat CarPlay modus het scherm op de iPhone gelukkig wel constant aan laat, waardoor je daar je informatie kan zien en je dus het geluid in orde hebt. Dus dan dient de kabel naar voren gehaald te worden want de CarPlay usb aansluiting zit achterin de middenconsole (of je moet spaghetti fijn vinden op de middenconsole)...

Heb nu een langer(e) USB kabel besteld en ga deze dan door de middenconsole leiden om voor bij de roosters uit te kunnen komen, waar de MagSafe houder zit. Draadloze CarPlay dongel zou ook nog kunnen, maar dan heb je geen oplaadfunctie (meer).
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

J33Bee schreef: 07.04.2022 - 08:44
Bluesbroeder schreef: 06.04.2022 - 23:15

Zie het probleem niet, je kan toch aansluiten via CarPlay, dan heb geluid (zoals je zelf zegt), daarnaast gebruik je Navigatie die je zelf wilt hebben (CarPlay of Sensus) en gebruik je DAB+ voor muziek (kan ook) en gebruik je de visuele flitspalen op je scherm op je Iphone in je mooie houder.

Dan vergeet je 1 belangrijk component; de kabel.

Ik ben er inmiddels achter dat CarPlay modus het scherm op de iPhone gelukkig wel constant aan laat, waardoor je daar je informatie kan zien en je dus het geluid in orde hebt. Dus dan dient de kabel naar voren gehaald te worden want de CarPlay usb aansluiting zit achterin de middenconsole (of je moet spaghetti fijn vinden op de middenconsole)...

Heb nu een langer(e) USB kabel besteld en ga deze dan door de middenconsole leiden om voor bij de roosters uit te kunnen komen, waar de MagSafe houder zit. Draadloze CarPlay dongel zou ook nog kunnen, maar dan heb je geen oplaadfunctie (meer).
Dat klopt, maar ging er vanuit (had ik niet moeten doen dus :) ) dat je dat, net zo als ikzelf, al zo had gedaan....
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”