Antwoord op mijn vraag gevonden:
https://www.volvocars.com/nl-be/support ... lot-assist
"1. Als Pilot Assist detecteert dat u uw handen niet aan het stuur houdt, waarschuwt het systeem met een symbool en een melding op het bestuurdersdisplay om u op te roepen om de auto actief te besturen.
2. Als het systeem enige seconden later detecteert dat u uw handen nog steeds niet aan het stuur hebt wordt het verzoek tot actieve besturing van de auto herhaald. Deze keer in combinatie met een geluidssignaal.
3. Als Pilot Assist na nog eens enkele seconden nog steeds niet kan registreren dat u uw handen aan het stuur hebt, wordt het volume van het geluidssignaal verhoogd en de stuurfunctie uitgeschakeld. Vervolgens moet u Pilot Assist opnieuw starten met de stuurknop .
4. Bij het uitschakelen van Pilot Assist worden er nog meer geluids- en lichtwaarschuwingen gegeven en begint het systeem van de auto met het afremmen van de auto. Dit afremmen gebeurt in schokken om uw aandacht te krijgen.
5. Het systeem blijft de auto tot stilstand in de eigen rijstrook afremmen en activeert de alarmlichten."
Dit kan ik vinden voor een V60 MY2022. Of dit ook voor een V60 uit eerdere modeljaren werkt weet ik niet. Ik denk van niet want bovenstaande regels kan ik niet in de officiële volvocars online documentatie vinden.