Polestar tuning T4

JJG
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 07.09.2014 - 09:06

Ik heb onlangs een S60 T4 aangeschaft. Ik twijfel of Polestar tuning zijn geld waard is?
Vanwege heet behoud van garantie is Polestar de keuze.

Het gaat met voornamelijk om het hogere koppel i.v.m. trekken van een flinke caravan, al is extra vermogen nooit weg. Heeft iemand ervaring?
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Geen ervaring, maar de T4 maakt wel de grootste sprong qua toename koppel en vermogen!
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Gewoon doen, je krijgt er een veel soepelere auto voor terug, ook solo. Hij komt dan aardig in de buurt van de D4 qua souplesse.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Dik tevreden over mijn T4 met Polestar. Het zat er al op toen ik hem kocht, dus zou niet kunnen vertellen of het enorm veel uit maakt
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Edwin28
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37

Bij mij precies zo. Geen ervaring hoe het zonder Polestar rijdt, maar het schijnt dat, los van de vermogenstoename, je een soepeler rijdende auto krijgt en vloeiender verlopende schakelmomenten van de automaat.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1232
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Is gewoon optimale tuning (per blok)? Dus dat loopt altijd soepeler dan standaard EMU's/ECU's die ruim binnen de marges zitten.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ik heb ook geen ervaring zonder de Polestar, kreeg 'm er gratis bij. En het rijdt heerlijk, nooit vermogen te kort en de automaat schakelt soepeler.
Gebruikersavatar
Yngwie
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.01.2011 - 18:52
Locatie: Brielle

Ik wil ook mijn T4 laten tunen d.m.v. Polestar.
Weet iemand de specificaties na de tuning? Ik begreep 20 pk meer en heel veel koppel meer.
S60 T4 R-Design MY 2020 Osmium Grey Polestar Optimisation
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ollenbank/
In realiteit 220pk, dus van 190 naar 220, dat is toch al de moeite.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Het zou fijn zijn als je de software een week kan testen. Vooral bij terug aar default merk je vaak weer echt hoe het zat.
Soort proeflicentie voor een week.

Kijk ook vooral naar het koppel. Power sells cars, torq wins races............
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Testen gaat helaas niet op je eigen auto (technisch denk ik wel mogelijk, maat Volvo/Polestar doen het niet). Je zou hooguit een vergelijking kunnen doen met een identieke auto met Polestar tuning. Veel geld, maar ik ben er drie auto's op rij gewoon heel blij mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Frenkie53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29.07.2018 - 00:17

Vooropgesteld ik ben een rustige rijder. Ik kocht mijn MY 2020 T5 als occasion (demo), Polestar tuning zou erop zitten. Bleek achteraf niet zo te zijn, dealer heeft alsnog de software geladen. Ik kan dus voor en na aardig vergelijken.
Eerlijk gezegd heb ik de Polestar mode bijna nooit aanstaan, ik vind het het opschakelen naar de volgende versnelling met bijna 1000 toeren meer niet echt prettig, past niet zo bij mijn rijstijl. De motor maakt meer lawaai, beetje rauw geluid.
Nu heb ik dus wel de T5 waar de extra PK en NM winst maar relatief bescheiden is.
Ieder voor zich, probeer inderdaad eens een exemplaar uit waar het wel / niet op zit.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

De tuning doet het altijd, onafhankelijk van welke rijmodus je gekozen hebt. Enige verschil qua rijmodi is dat ‘Dynamic’ nu ‘Polestar’ heet. Maar ook zonder de tuning is deze stand nerveus en wordt de toerenteller flink opgejaagd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Polestar tuning bij een T5 biedt vooral wat extra vermogen in het midrange toerengebied. Maar 3 pk extra als maximale vermogen. Oftewel, meer souplesse, de driveability wordt daardoor nog beter helemaal met een automaat waarvan de software is afgestemd op dat beetje extra vermogen. Ongeacht de rijmodus idd. Wanneer de dealer weer een actie heeft wil ik deze verfijning graag ervaren.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

De Polestar-stand gebruik ik normaal eigenlijk nooit, Comfort-stand doet het over het algemeen prima.
Maar de Polestar-stand gebruik ik wel degelijk bij het rijden in de bergen.
In korte haarspeld bochten steil berg op blijft de Comfort-stand te lang nadenken over welke versnelling te kiezen, met als gevolg dat je eerst met een te laag toerental probeert te accelereren waarna de bak daarna alsnog terugschakelt.
De Polestar-stand schakelt al voor de bocht terug en je gaat heel vloeiend de bocht door.
Berg af word ook een hoger toerental aangehouden waardoor je meer op de motor afremt.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Inderdaad. Polestar stand in de heuvels en bergen is prettig, en soms op de snelweg om de Pilot Assist iets minder snel te laten afremmen op voorgangers. Verder kom ik nooit aan dat Drive Mode wieltje.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

In de bergen zette ik de bak graag in de manuele stand en flipperde ik graag.
Om zo altijd boven de 2500 toeren te zitten bij stijgen en goed op de motor af te remmen bij dalen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Yngwie
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.01.2011 - 18:52
Locatie: Brielle

Gisteren de Polestar optimalisatie laten uitvoeren bij de dealer! Wat direct opvalt is dat de auto veel directer reageert op het gaspedaal.
De "Dynamic" stand is nu "Polestar Engineerd" geworden en blijft lekker rauw. Toch zal ik de "Comfort" stand het meeste gebruiken.
De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 T4 R-Design MY 2020 Osmium Grey Polestar Optimisation
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Yngwie schreef: 18.09.2021 - 10:29 Gisteren de Polestar optimalisatie laten uitvoeren bij de dealer! Wat direct opvalt is dat de auto veel directer reageert op het gaspedaal.
De "Dynamic" stand is nu "Polestar Engineerd" geworden en blijft lekker rauw. Toch zal ik de "Comfort" stand het meeste gebruiken.
De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!
goed te horen over dat directer reageren op het gaspedaal; ik neem aan (juist) ook in de Comfort stand? Zelf gebruik ik Dynamic eigenlijk (bijna) nooit, ook niet in op de Autobahn, soms (af en toe) in de bergen bergopwaarts; berg laat ik 'm in Comfort staan en schakel ik handmatig terug.
Met m'n T5 heb ik persoonlijk geen extra vermogen of koppel nodig, maar een iets sneller reagerende bak in Comfort mode zou best aardige verbetering zijn. Vreemd eigenlijk dat standaard de bak niet met optimale s/w wordt aangestuurd en dat je daarvoor extra vermogen en koppel moet kopen..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”