Welke keuze, Momentum Business of Momentum Advantage?

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

marinh schreef: 05.08.2021 - 16:53
Chique hoor. De Pine Grey ziet er afhankelijk van het licht ook elke keer iets anders uit.
Ook heel mooi inderdaad :)
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Voor morgen een afspraak staan bij de dealer om nog eens goed het verschil tussen de twee stoelen (stof en leer) te vergelijken.
Moet eerlijk zeggen dat ik bij de proefrit teveel naar andere zaken heb gekeken en te weinig naar de zitting.
Heb een proefrit gemaakt in een V60 met ledere stoelen en verlengers en in een V60 gezeten met de stoffen bekleding.
Behoudens de bekleding zijn de stoelen identiek. Voor de lederen stoelen kun je nog stoelverlengers als optie bestellen.
Misschien is het dus wel een goed teken dat mij toen al geen grote verschillen zijn opgevallen en maakt het de keuze makkelijker.

Een aantal reacties hier zorgt ervoor dat ik ook een betere indruk moet krijgen van het verschil in interieur tussen de MA en MB.


Wordt vervolgd...
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Die zittingverlengers zijn voor veel mensen erg prettig zou daar zeker even op letten
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Juist. Met mijn 179 cm lengte ben ik niet de grootste en toch vind ik die ondersteuning van die zittingverlengers erg prettig.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Dank voor de tip, ga ik zeker meenemen in de overweging. Ben trouwens 1,80 en heb gemiddelde lengte van benen...

Wat ik nog steeds het lastigste vind is een goed vergelijk te maken in alle verschillen tussen de twee uitvoeringen.
Is het echt zo dat het interieur van de momentum advantage anders is dan dat van de momentum business?
En aan de buitenkant lijkt het enige verschil de chromen raamomlijsting en chromen uitlaatpijpen te zijn.
Hierboven lees ik dat Marinh de MB geleverd heeft gekregen met zilveren dakrails, iets dat weer als optie in de prijslijst staat...
Zo raak ik langzaam het overzicht een beetje kwijt, maar misschien ben ik wel teveel control freak...
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Kijk gewoon goed wat MY2022 prijslijst zegt. En probeer de verschillen bij de dealer te beoordelen.
Je krijgt echt niet ineens een MB met zilveren dakrails terwijl deze er volgens de prijslijst niet op hoort te zitten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Cocoon" maak gewoon een lijstje met de gewenste opties en de mogelijk opties en dan strepen.
Dan een uitvoering zoeken die staat bij de dealer, of die je ziet rondrijden, kijken in de showroom misschien en je hebt je keuze letterlijk verbeeld. :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Cocoon schreef: 06.08.2021 - 11:27 Hierboven lees ik dat Marinh de MB geleverd heeft gekregen met zilveren dakrails, iets dat weer als optie in de prijslijst staat...
Zo raak ik langzaam het overzicht een beetje kwijt, maar misschien ben ik wel teveel control freak...
Ik heb die zilveren dakrails geleverd gekregen omdat ik in februari mijn auto bestelde en die oorspronkelijk in April geleverd zou worden. Ik bestelde de My'21 waar de chromen dakrails op zat. Omdat de levertermijn met 2 maanden werd uitgesteld, (naar eind juni) en Volvo in de maand mei overging naar MY'22 kreeg ik dus de MY'22. Ze zijn dan wel zo netjes om die chromen dakrails mee te leveren :). (immers koos ik een model waar die toen nog bij zat) Maar als je hem nu besteld en je wilt ze hebben dan zul je de optie mee moeten bestellen.

Het overzicht is m.i. redelijk eenvoudig als je naar de lijsten kijkt. Ook kun je naar elke willekeurige Dealer toestappen om de daadwerkelijke verschillen even te gaan bekijken.

Ik heb ook getwijfeld maar heb (mede op advies van mensen op dit Forum) gekozen voor de Business en daar echt geen spijt van gehad.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Oke, dat verklaard het dan wel.
De business die je hebt is dan ook met lederen bekleding.
Dat is eigenlijk wat ik ook wil, maar dan komt het niet uit met mijn budget van max 49K (inclusief trekhaak en incl. kosten rijklaar maken).

Heb vandaag een mooi vergelijkingslijstje met alle standaard en extra opties incl. de kosten dus vergelijk is nu beter te maken. En inderdaad zoals Bover zegt: gewoon afstrepen (maar dat is moeilijk zeg!).
Enige waar ik dan nog mee stoei (en zo ben ik het topic ook gestart) is of ik dan beter de lederen stoelen kan nemen of voor de extra's kiezen die standaard in de business zitten.
En vraag me nog af of er qua interieur dan nog verschil zit in de twee auto's (de Advantage vs de Business), maar dat kan ik morgen bij de dealer wel uitzoeken.

Thanks allemaal, voor mij is er al veel duidelijk geworden!
S60 Core 2022 in Pine Grey
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Ik heb inderdaad de business genomen:

- Pine Grey
- Moritz Leder Charcoal
- 17" Diamond Cut velgen
- Audio & Park Assist (Harman Kardon)
- Verwarmbade voorruit
- Metallic Lak
- Climate

- en dus de chromen dakrails

ALs ik naar de cataloguswaarde kijk kom je zo'n 1000 euro boven jouw budget uit.

Zoals gezegdm de lederen stoelen waren voor mij echt een no-brainer. Ik zou niet meer anders willen.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Nou, gisteren bezoekje gebracht aan de dealer en de verschillende stoelen "getest".
De stoelen zijn identiek (muv de zittingverlenger), enkel de bekleding is dus anders.
Ook geconstateerd dat de zittingverlenger voor mij geen meerwaarde heeft gezien mijn beenlengte.

Bij het naar buiten gaan nog even langs een S60 gelopen die daar stond, een inscription uitvoering (de instapper zeg maar).
In denim blue met zwarte velgen en wit lederen interieur. Wat een plaatje was dat!
Niet echt praktisch die kleine toegang tot de kofferbak, maar ik zet deze stiekem ook even op mijn lijstje ;o)...

Levertijden lopen op half november kan zomaar eens december worden.
Geen BLIS en CTA meer in verband met gebrek aan halfgeleiders en de achteruitrijcamera wordt nu ook al kritisch...
Prijs blijft gelijk, en de niet geïnstalleerde systemen worden niet financieel of anderszins gecompenseerd door Volvo.
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Cocoon schreef: 08.08.2021 - 10:01
Geen BLIS en CTA meer in verband met gebrek aan halfgeleiders en de achteruitrijcamera wordt nu ook al kritisch...
Prijs blijft gelijk, en de niet geïnstalleerde systemen worden niet financieel of anderszins gecompenseerd door Volvo.
Goh Cocoon ik blijf dat vreemd vinden dat er geen oplossing bij Volvo voor is t.a.v. die halfgeleiders en dat men dezelfde prijs vraagt voor een auto die een aantal dure opties niet heeft. Je moet maar durven, maar blijkbaar accepteren de klanten deze werkwijze. ( dan zal het wel goed zijn voor die kopers zonder compensatie)
Ging ik toch eens kijken bij andere merken al was alleen maar om te weten of Volvo een uitzondering is in deze handelswijze....
Andere optie een occasion..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11615
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Met de huidige tekorten maar vooral de enorm oplopende kosten van bijna alle grondstoffen momenteel mag je blij zijn dat er nog geen prijsverhoging is gedaan.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Arnoud dat is mogelijk ook wel een punt. Ik vrees dat de tweedehands markt prijzen wel zullen gaan stijgen bij dit soort schaarste.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Wat bij mij vooral meespeelt is de onzekerheid van wat je uiteindelijk wel/niet krijgt bij/op de auto. Oké, BLIS en CTA, daar kan ik dan misschien wel mee leven (is poersoonlijk, weet ik), maar wat volgt er nog meer?
Zoals de verkoper gisteren nog even liet doorschemeren zijn er nu binnen Volvo ook al geluiden dat de achteruitrijcamera niet wordt geleverd op nieuwe auto's.
Maar hij gaf daarbij ook aan dat het niet zeker is omdat dat binnen Volvo op dit moment nog erg vaag is... over vaag gesproken...

Overigens bij andere merken (o.a. volkswagen) is er een zelfde probleem. Maar daar was het een maand geleden nog vooral de levertijd die onzeker werd wanneer je bepaalde opties op je auto koos.
Bijvoorbeeld bij de VW Tiguan kiezen voor een ander multimediasysteem waarin dan weer andere chips zitten zou dan een probleem qua levertijd worden. Weet niet hoe zich dat nu verder heeft ontwikkeld.

Mijn zinnen zijn gezet op een Volvo...
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Cocoon zijn er geen bijna nieuwe Volvo's van de short lease of in Duitsland waar het aanbod veel groter is...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wat @Bover inderdaad zegt; geen voorraad op dit moment waar jouw afvinklijstje op geplot kan worden?
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Ons bedrijfsbeleid geeft aan dat het een nieuwe auto moet zijn en het is geen lease maar zakelijk gekocht. Duitsland zal helaas geen optie zijn onze wagenparkbeheerder kennende...
Misschien inderdaad ergens een voorraadauto, dat kan ik wel eens navragen, of is daar een site voor?
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Volgens mij niet als verzamelpunt, maar een snelle zoekactie;

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=volvo+ ... 3-1&ia=web

Harrie Arendsen, Vos, Stern, Rutten enz enz.

Deze heeft zelfs nog BLIS;

https://www.autobedrijfrutten.nl/nieuw- ... -advantage
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Ik ga eens kijken of er ergens wat tussen zit.
Is wel een mooie: geen lange levertijd en zeker geen discussie over wat er wel en niet op zit.

Dankjewel!
S60 Core 2022 in Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”